• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

بازدید خبرنگاران معلول استان از ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 30679
  • 03 آذر 1400 - 10:52
بازدید خبرنگاران معلول استان از ذوب آهن اصفهان

جمعی از خبرنگاران معلول استان اصفهان یکم آذر ماه با حضور در ذوب آهن اصفهان از خط تولید این شرکت بازدیدکرده و در جریان روند فعالیت های و آخرین شرایط تولیدی آن قرار گرفتند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، منصور گلناری، مدیر خانه مطبوعات و مدیر باشگاه خبرنگاران معلول استان اصفهان در زمینه فعالیت خبرنگاران معلول در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در کشور ما و هر جامعه ای طبق استاندارهای جهانی بین حدود ۱۰ درصد افراد دچار معلولیت‌های مختلف هستند. بنابراین لازم است که شرایط زندگی و اشتغال مناسب برای این قشر عزیز فراهم شود. همچنین باید اماکن عمومی، سازمان های اداری و معابر شهری برای تردد آن ها مناسب سازی شود.
گلناری افزود: افراد معلول به لحاظ ذهنی و فکری تفاوتی با دیگر افراد ندارند و دیدگاه مردم در مورد این عزیزان باید اصلاح شود و به‌ جای  نگاه مظلومانه و ترحم آمیز به آن ها باید از توانمندی های آن ها استفاده نموده و برای شادابی و تحرک بیشتر آن ها کوشش کرد.
وی تشکیل باشگاه خبرنگاران معلول و ایجاد خبرگزاری توان نگار  با هدف فرهنگ سازی جامعه، مسئولین و افراد معلول را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: با شکل گیری نهادهای مذکور و برگزاری کلاس‌های آموزش روزنامه‌نگاری، خبرنگاری و نویسندگی در بین معلولان علاقمند این امکان فراهم شده که خبرنگاران معلول همانند سایر خبرنگاران با حضور در جلسات خبری سطح شهر و رفتن به سازمان های مختلف به پوشش خبری برنامه‌های آن ها بپردازند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از۲۰ نفر خبرنگار در باشگاه خبرنگاران معلول استان اصفهان فعالیت دارند. از این تعداد ۶ نفر ناشنوا، ۴ نفر نابینا ، ۶  نفر دچارآسیب نخاعی و ۴ نفر نیز دارای معلولیت های دیگر هستند.
گلناری به عنوان دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان استان که در ماه جاری برگزار می شود افزود، در این جشنواره که با همکاری ذوب آهن اصفهان برگزار می شود، بخشی از توانمندی های رسانه ای خبرنگاران معلول آشکار خواهد شد.
علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان نیز با تشریح تاریخچه تاسیس شرکت و بیان خدمات و مسئولیت های اجتماعی آن گفت: مسئولین ذوب آهن اصفهان از امر خطیر اطلاع رسانی و زحمات خبرنگاران مطلع بوده و آشکار است که انجام چنین رسالتی از طرف خبرنگاران  معلول در جامعه بر اهمیت و ارزش کار آن ها می افزاید.
وی افزود: نگاه ما به معلولین بدون هیچ پیش‌فرضی است وآن‌ها را نیز همچون دیگر افراد جامعه دانسته و آماده همکاری های رسانه ای متقابل با آن ها هستیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.