• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

بازار ساخت و ساز مسکن را تحویل خارجی‌ها نمی‌دهیم

  • کد خبر : 65623
  • 10 اسفند 1401 - 10:27
بازار ساخت و ساز مسکن را تحویل خارجی‌ها نمی‌دهیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که ساخت و ساز مسکن را تحویل خارجی‌ها نمی‌دهیم،گفت:در نهضت ملی مسکن اولویت با مصالح‌، تجهیزات و نیروی کار ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از تسنیم، اقبال شاکری در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در بحث تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن اخیرا عنوان شده که با چینی‌ها به توافق رسیده‌ایم، اظهار کرد: در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی چنین مباحثی (تامین مالی خارجی) قبلاً مطرح شده بود.

وی با بیان این‌که در استفاده از منابع مالی دیگران مانعی نداریم، افزود: اما استفاده از مصالح ساختمانی، تجهیزات داخلی، نیروی کار ایرانی و صنعت ساخت -در احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن- اولویت ماست و اجازه نمی‌دهیم تغییری در این حوزه روی دهد.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال کسی از بیرون می‌آید و می‌گوید می‌خواهیم در مشارکت در ساخت حضور داشته باشیم، می‌گوییم بیاید مشارکت در ساخت انجام دهد. اما تجهیزات، مصالح، کارگر و .. نباید از خارج بیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این‌ها را به‌عنوان منابع مالی در نظر می‌گیریم.

شاکری با اشاره به این‌که حضور چینی‌ها در ساخت نهضت ملی مسکن را در اخبار شنیده است، گفت: این موضوع باید در کمیسیون عمران مجلس مطرح می‌شود. شرکت‌های خارجی می‌توانند به‌عنوان تامین کننده منابع مالی که با یک قیمت مشخص برای بخش مسکن انجام می‌دهد، در ساخت و سازها مشارکت داشته باشد.

وی با بیان این‌که انبوه‌سازان داخلی نیز همین کار را می‌کنند، اضافه کرد: به‌هیچ عنوان واگذاری بازار ساخت و ساز ایران به شرکت‌های خارجی را قبول نداریم و این اجازه را نمی‌دهیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.