• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

ایمیدرو و شرکت های تابعه در راستای اهداف سازمان پدافند غیر عامل حرکت می کنند

  • کد خبر : 56556
  • 27 مهر 1401 - 14:19
ایمیدرو و شرکت های تابعه در راستای اهداف سازمان پدافند غیر عامل حرکت می کنند

دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو و شرکت های تابعه، برای ارتقای توان امنیتی و مصون سازی در برابر خطرات و تهدیدها در حوزه های مختلف، در راستای اهداف سازمان پدافند غیر عامل حرکت می کنند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو محمدعلی صوفی، دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو در دومین همایش پدافندغیرعامل صنایع معدنی با اشاره به عملکرد کمیته پدافند غیر عامل ایمیدرو طی یک سال اخیر، گفت: نخستین اقدام، انعقاد تفاهم نامه بین این کمیته با سازمان پدافند غیرعامل کشور، بود. تفاهم نامه مذکور در ۷ بند تدوین و با توجه به تغییرات درون سازمانی و البته با هماهنگی با این سازمان، به روزرسانی شده است.

وی ادامه داد: اقدامات دیگر شامل به روزرسانی صدور احکام برای روسای کمیته پدافند غیر عامل شرکت‌های تابعه، شناسایی تهدیدات در حوزه معدن و صنایع معدنی (تحریم های اقتصادی و محدودیت در تبادلات مالی و ارزی اعم از تامین مواد اولیه و فناوری، حمل و نقل بین المللی، صادرات، بیمه و …) است.

اقدامات انجام شده در حوزه پدافند سایبری

دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کمیته پدافند غیر عامل ایمیدرو در حوزه پدافند سایبری، تصریح کرد: این کمیته اقدام به تهیه دستورالعمل ها حفاظتی-امنیتی درون سازمانی، بازدید از همه زیر مجموعه ها و شرکت های تابعه، جداسازی شبکه داخلی از شبکه اینترنت و رصد، پایش و مانیتورینگ کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات توجیحی و آموزشی امنیت سایبری کارکنان، حامل های اطلاعاتی و ذخیره سازها، پلمپ تمامی تجهیزات رایانه ای و سرورها، تهیه پشتیبان سخت افزاری و نرم افزاری و تهیه و تدوین دستور العمل کنترلی و حفاظتی باسکول ها، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مذکور بود.

صوفی با اشاره به حمله سایبری به صنایع فولادی (فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد هرمرگان) در اوایل تیر امسال، بیان داشت: با توجه به این حادثه، اقداماتی همچون اعزام تیم سایبری این مرکز برای بررسی موضوع به محل و تشکیل جلسه با نمایندگان نهادهای مرتبط با موضوع (اَفتا، سازمان پدافندغیرعامل و وزارت صمت) صورت گرفت.

وی افزود: بررسی ابعاد حادثه و علت حادث شدن آن (نفوذ داخلی یا خارجی)، هماهنگی با سازمان های فنی و تخصصی در حوزه PLC در جهت راه اندازی مجدد خطوط و تهیه دستورالعمل پاکسازی همه سیستم ها از بدافزارها و انتقال اطلاعات به سرورهای جدید، انجام شد.

اقدامات پدافند غیر عامل در شرکت های تابعه

دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو درباره اقدامات و برنامه های هفته پدافند غیر عامل در شرکت های تابعه اذعان کرد: این اقدامات شامل تهیه گزارش در قالب بولتن برای سازمان پدافندغیرعامل کشور، تشکیل جلسه مشترک با حضور شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، آلومینیوم ایران و مس سرچشمه با محوریت قرارگاه شهید چمران سازمان پدافند غیر عامل به منظور هماهنگی در برگزاری رزمایش سایبری است.

وی ادامه داد: انجام رزمایش گسترده در منطقه ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس (امداد و نجات، اطفای حریق، تخلیه ساختمان و انتقال پرسنل به مکان امن)، برگزاری مسابقات پدافند غیر عامل بین پرسنل و برگزاری مانور هماهنگ عملیات ضد تروریستی و خرابکارانه، مانور امداد و نجات و اطفای حریق در اسکله شماره ۵ بندر پارسیان، اقدامات دیگر صورت گرفته در شرکت های تابعه ایمیدرو بود.

حضور پدافند غیر عامل در احداث نیروگاه های برق

صوفی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین وزارت صنعت معدن و تجارت با وزارت نیرو برای ایجاد ۱۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید با هدف تداوم تولید در معدن و صنایع معدنی کشور و کاهش آسیب پذیری ها و مصون سازی این زیرساخت ها، گفت: برای این منظور، اقداماتی همچون بررسی صلاحیت شرکت های پیمانکار و مشاور بابت داشتن رتبه پدافندغیرعامل و ابلاغ رعایت الزامات پدافندغیر عامل در احداث نیروگاه ها انجام شد.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات متعدد با حضور پیمانکاران و کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل و پیگیری موضوعات احداث نیروگاه اردکان یزد، بخش دیگری از این اقدامات بود.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات دیگر کمیته پدافند غیر عامل ایمیدرو طی یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: مطالعات مفهومی درخواست انتخاب مشاور پدافند غیر عامل برای شرکت های آلومینای ایران – جاجرم، طرح زنجیره فولاد کردستان، طرح منطقه ویژه انرژی‌بر لامرد و طرح منطقه ویژه انرژی بر پارسیان در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت فولاد آذربایجان و منطقه ویژه اقتصادی کاشان، مطالعات مفهومی درخواست انتخاب مشاور پدافند غیر عامل صورت گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.