• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

ایران خودرو ۷۰ درصد از قراردادهای قطعه سازان را به روزرسانی کرد

  • کد خبر : 63393
  • 09 بهمن 1401 - 14:29
ایران خودرو ۷۰ درصد از قراردادهای قطعه سازان را به روزرسانی کرد

مدیر عامل ساپکو از به روز آوری قیمت قراردادهای قطعه سازان در شرکت ساپکو طبق روال همه ساله و پس از اخذ مجوزهای لازم با هماهنگی گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و این رویکرد را هم سو با تغییرات قیمتی نهاده های تولید، تحلیل شرایط اقتصادی و فضای کسب و کار دانست.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- بهروز غفاری بازنگری  قریب به ۱۲ هزار و ۸۰۰ قطعه مربوط به ۶۰۰ سازنده را فرایندی زمان بر دانست و از اقدامات ساپکو  از ابتدای امسال در این خصوص  و به روزآوری ۷۰ درصد از قراردادها تا پایان آذرماه خبر داد.
وی همچنین در خصوص نرخ دستمزد عنوان کرد: شرکت ساپکو  رشد اعلام شده از سوی دولت مبنی بر افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد در سال جاری را با احتساب نرخ مصوب و توافق شده سال قبل در قیمت قطعات لحاظ کرده است.
غفاری در خصوص قیمت مواد اولیه و قطعات نیم ساخته داخلی اظهار کرد: شرکت ساپکو بر اساس روند تغییرات قیمت نهاده های تولید و مراجعی نظیر بورس کالا، قیمت ها را  تعدیل کرده و در صورت ارزی بودن موارد فوق، تغییرات نرخ ارز و تعرفه گمرک بر مبنای اعلام مراجع رسمی و اخذ مدرک از سازندگان، ملاک بازنگری قیمت ها در قرارداد قطعه سازان قرار گرفته است.
مدیرعامل ساپکو با اشاره به همکاری و تعامل مثبت ساپکو و قطعه سازان در بازنگری قراردادها در خصوص سایر بخش های تحلیل قیمت نیز از هم سویی با رویه ها و اصول کارشناسی مورد توافق سازندگان و ساپکو در محاسبات قیمتی خبر داد و اظهار کرد: هم سو با سیاست های دولت و وزارت صمت، اقدامات کنترلی به منظور کاهش هزینه ها، بهینه سازی فرایندها، افزایش بهره وری و کارایی سیستم در شرکت ساپکو اعمال شده و سازندگان نیز اعمال رویه های مذکور را به منظور پایداری در شرایط سخت در دستور کار قرار داده اند.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.