• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

ایران به ترکیه برق صادر می‌کند

  • کد خبر : 55206
  • 02 مهر 1401 - 11:22
ایران به ترکیه برق صادر می‌کند

وزیر نیرو گفت: با سرمایه گذاری طرف ترک، در شهر وان این کشور، به زودی امکان فروش برق ایران به ترکیه فراهم می شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در سفر یک روزه خود به ترکیه با «فاتح دونمز»، وزیر انرژی و منابع طبیعی و «واحد کریشچی»، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی پیگیری توافقات رؤسای جمهور ایران و ترکیه در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به تهران را مهم‌ترین محور مذاکرات با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه عنوان کرد و گفت: در خصوص مسائل آب‌های مشترک و رودخانه ارس مقرر شد کمیته‌ای دائمی برای بررسی مسائل رودخانه ارس تشکیل و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف، مذاکره شود.

وزیر نیرو با مؤثر دانستن آغاز گفتگوهای فنی و اجرایی درباره مسائل آب‌های مشترک، تصریح کرد: مقرر شد نخستین جلسه کمیته فنی برای بررسی موضوعات درباره آب‌های مشترک، ماه اول سال آینده میلادی در تهران برگزار شود.

محرابیان پس از گفتگوهای چند ساعته با وزرای ترکیه‌ای، با اشاره به توافقاتی در زمینه انتقال برق ایران به ترکیه خاطرنشان کرد: اخیراً با سرمایه گذاری طرف ترک، در شهر وان این کشور، تاسیساتی که امکان مبادله برق از سوی ایران به ترکیه را به صورت بک تو بک فراهم کند، ایجاد شده است.

وی افزود: طبق توافق با وزارت انرژی ترکیه، با نصب و آزمایش این تأسیسات، بزودی امکان فروش برق ایران به ترکیه و بهره‌مندی از بازار صادراتی این کشور فراهم می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=55206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.