• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

ایدرو از طرح های توسعه ای ایزوایکو حمایت می کند

  • کد خبر : 29268
  • 18 آبان 1400 - 19:15
ایدرو از طرح های توسعه ای ایزوایکو حمایت می کند

معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو ) ، گفت : ایدرو برای افزایش ظرفیت های ایزوایکو از طرح های توسعه این شرکت حمایت می کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز، محسن صالحی نیا پس از بازدید از بخش های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو)  در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد : استفاده از بخش تعمیرات  مجتمع  در ۲ و ۳ سال اخیر با توجه به شرایط ایجاده شده با شتاب و شرایط بهتری در حال انجام است ،  اگر چه همچنان  برای تکمیل و توسعه کارگاه های جانبی و تکمیل تجهیزات  نیاز به سرمایه گذاری بیشتر احساس می شود .

صالحی نیا افزود : شرکت پرشیا هرمز از شرکت زیر مجموعه ایزوایکو با توجه به قرارداد های که با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی دارد،  بطور نسبی از  ظرفیت های خود به خوبی  بهره برداری می کند که  با هم افزایی بیشتر می توان در حوزه ساخت شناورهای کوچک و یا تعمیرات آن بهره برداری بیشتری صورت گیرد.

رئیس هیات عامل ایدرو در ادامه خاطر نشان کرد : در حوزه ساخت چند سالی است که از  ظرفیت  مجتمع استفاده مناسبی به عمل نمی آید، برای همین خاطر  مذاکراتی درحال انجام است که شرکت های کشتیرانی سفارش هایی را  در حوزه ساخت ارائه بدهند و به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد انعقاد قرارداد ساخت ۲ فروند شناور ۳۸ هزار تنی خواهیم بود.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه ایدرو بازوی وزارت صمت در حوزه سرمایه گذاری صنعتی در کشور محسوب می شود ، خاطرنشان کرد : در تلاش هستیم با  همکاری دیگر ارگان های دریایی کشور منابع مالی مورد نیاز  تکمیل  طرح های توسعه  ای مجتمع  کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو)  را  به پایان برسانیم .

سیامک سید مرندی رییس‌ دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی هم در این برنامه با اشاره به حمایت همه ارگان های دریایی کشور از حوزه ساخت داخل صنایع دریایی گفت : در حال حاضر  سفارش ساخت ۶۸  فروند شناور به سازندگان داخلی در دست  اجرا است که این  میزان سفارش  به معنای سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی در صنعت دریایی کشور است .

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بزرگترین مجتمع صنایع دریایی کشور و یکی از شرکت‌های فعال زیرمجموعه‌های ایدرو در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.