• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

اوپک: عطش جهانی برای نفت تا ۲۰۴۵ فروکش نمی‌کند

  • کد خبر : 26306
  • 13 مهر 1400 - 10:20
اوپک: عطش جهانی برای نفت تا ۲۰۴۵ فروکش نمی‌کند

اوپک در چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۲۱ که این هفته منتشر شد اعلام کرد تقاضای نفت خام در چند سال آینده تحت تأثیر ریکاوری اقتصادی جهان از کووید ۱۹ به شدت جهش خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، در چشم‌انداز جهانی نفت ۲۰۲۱ که این هفته منتشر شد اعلام کرد تقاضای نفت خام در چند سال آینده تحت تأثیر ریکاوری اقتصادی جهان از کووید ۱۹ به شدت جهش خواهد کرد.

طبق گزارش اوپک مصرف نفت خام در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۷ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اوپک قبلاً برای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هم رشد تقاضای قابل‌توجهی را پیش‌بینی کرده بود.

دبیر کل اوپک، محمد بارکیندو، گفت: تقاضای انرژی و نفت خام پس از سقوط سنگین در سال ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ با رشد قابل‌توجهی روبرو شد و ما پیش‌بینی می‌کنیم رشد تقاضا برای بلندمدت ادامه داشته باشد.

اوپک پیش‌بینی کرد تقاضای نفت خام جهان تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۶.۶ میلیون بشکه در روز برسد. البته این میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی سال گذشته و ۱۱ میلیون بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی سال ۲۰۰۷ برای سال ۲۰۳۰ کاهش یافته است.

همچنین پیش‌بینی تقاضای نفت برای سال ۲۰۴۵ هم ۹۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی سال گذشته کاهش یافت و به ۱۰۸.۲ میلیون بشکه رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.