• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

اولین گوشی با اسنپدراگون ۸ Gen 1 معرفی شد – با Edge X30 موتورولا آشنا شوید

  • کد خبر : 32130
  • 19 آذر 1400 - 11:10
اولین گوشی با اسنپدراگون ۸ Gen 1 معرفی شد – با Edge X30 موتورولا آشنا شوید

تنها یک هفته پس از معرفی چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، اولین گوشی پرچمدار با این تراشه، یعنی Edge X30 موتورولا رونمایی شد. موتورولا همانطور که وعده داده بود امروز از نسل جدید گوشی‌های بالارده خود رونمایی کرد.

Edge X30 در دو نسخه راهی بازار خواهد شد. یک نسخه ویژه که  X30 Special Edition نام داشته و از دوربین سلفی زیر نمایشگر (از نوع واقعی بدون حفره) بهره می‎برد. نسخه دوم که X30 استاندارد است دارای دوربین سلفی از نوع حفره‌ای خواهد بود. باقی مشخصات این دو گوشی کامل مشابه هم است و از این نظر شاید حرکت موتورولا کمی عجیب باشد. در هر حال، در کنار X30 این شرکت از گوشی موتو S30 نیز رونمایی کرده که مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸+ است.

مشخصات گوشی Edge X30 موتورولا

این گوشی به یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز مجهز شده است. نسخه استاندارد آن دارای یک حفره کوچکی در نمایشگر است که دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی درون آن جای گرفته، سنسور این دوربین ۱/۲٫۸ اینچ بوده و پیکسل‌های آن ۱٫۲ میکرومتری است.

نسخه ویژه این گوشی هم از همین سنسور بهره می‌برد اما در زیر نمایشگر مخفی شده است. باید دید که تفاوت این دو چیدمان به چه صورت است و آیا عملکرد نسخه زیر نمایشگر به خوبی نسخه حفره‌ای هست یا خیر. در هر حال، هر دو گوشی از نمایشگر با خروجی رنگی ۱۰ بیت و محتوای HDR+ بهره می‎برند.

براساس آزمایشات موتورولا گوشی اج ایکس ۳۰ با چیپست Snapdargon 8 Gen 1 در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸+ دارای ۲۰ درصد عملکرد بهتر در پردازنده، ۳۰ درصد امتیاز بهتر در پردازنده گرافیکی و ۴۰۰ درصد بهبود در پردازش‎های هوش مصنوعی است. X30  در تست AnTuTu  امتیاز  ۱,۰۶۱,۳۶۱ را کسب کرده است که بالاترین امتیاز این بنچمارک تا به امروز به حساب می‌آید. این گوشی همچنین دارای رم پرسرعت LPDDR5  و حافظه UFS 3.1 است

در قاب پشتی، این گوشی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OV50A  شرکت OmniVision بهره می‌برد که ۱/۱٫۵۵ اینچ بوده و به لرزشگیر اپتیکال مجهز است. اندازه پیکسل‌های ثبت شده با این سنسور در حالت ترکیب پیکسلی ۲٫۰ میکرومتر است. دوربین ثانویه این گوشی هم ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL S5KGM1  سامسونگ و از نوع فوق عریض است. دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی بوده و برای تشخیص عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این گوشی امکان فیلمبرداری ۸K در نظر گرفته شده است.

 موتورولا Edge X30 دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی بوده و از شارژر ۶۸ وات پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این گوشی نیز اندروید ۱۲ است.

Motorola Edge X30 با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۳۱۹۹ یوان (۵۰۱ دلار) راهی بازار چین می‎شود. قیمت نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت آن به ترتیب ۵۳۲ و ۵۶۴ دلار خواهد بود. موتورولا X30 Special Edition را با قیمت ۶۲۷ دلار (احتمالا با بالاترین میزان حافظه) راهی بازار خواهد کرد. فروش این گوشی از ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) آغاز خواهد شد.

مشخصات گوشی Motorola Edge S30

در حالیکه تقریبا همه شرکت‌های سازنده گوشی اندرویدی برای استفاده از Snapdragon 8 Gen 1 در محصولات خود سر و دست می‌شکنند، این بدان معنی نیست که پردازنده قبلی حالا کند و آرام به نظر می‌رسد. اسنپدراگون ۸۸۸+ همچنان یک تراشه قدرتمند است و موتورولا تصمیم گرفته تا دومین گوشی جدید خود، یعنی Motorola S30 را با این تراشه راهی بازار کند. هرچند که مشخصه‌های این گوشی در اندازه یک محصولات پرچمدار نیست.

S30 از یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. ریفرش ریت این نمایشگر ۱۴۴ هرتز بوده که متغییر است و از ۴۸ تا ۱۴۴ بسته به محتوای گوشی قابل تنظیم است.

سنسور اصلی این دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده که با یک سنسور ۱۳ مگایپکسلی فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق همراه شده است. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی است. موتورولا برای S30 یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی، شارژر ۳۳ وات و اندروید ۱۱ در نظر گرفته است.

نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایت این گوشی با قیمت ۳۱۳ دلار راهی بازار چین خواهد شد. قیمت نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایت آن نیز ۴۰۷ دلار خواهد بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.