• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
2

اورژانس بهسازی شده بیمارستان غرضی سیرجان و بخش نوسازی شده زنان و زایمان بیمارستان امام علی(ع) زرند افتتاح شد

  • کد خبر : 52846
  • 04 شهریور 1401 - 0:13
اورژانس بهسازی شده بیمارستان غرضی سیرجان و بخش نوسازی شده زنان و زایمان بیمارستان امام علی(ع) زرند افتتاح شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به استان کرمان، اورژانس بهسازی شده بیمارستان دکتر غرضی سیرجان را افتتاح کرد. اورژانس این بیمارستان با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهسازی شده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان دکتر غرضی با حضور مسئولان محلی شهرستان سیرجان برگزار شد. دکتر میرهاشم موسوی پس از افتتاح اورژانس این بیمارستان، از بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید به عمل آورد و به عیادت از بیماران و گفتگو با کارکنان این بیمارستان پرداخت. گفتنی است پس از انجام بهسازی بخش اورژانس این بیمارستان، زیربنای آن از ۵۰۰ متر به ۱۵۰۰ متر مربع افزایش یافته و تعداد تخت‌های آن نیز از ۲۸ تخت به تعداد ۳۹ تخت افزایش یافته است.
دکتر میرهاشم موسوی در حاشیه افتتاح این بخش و بازدید از بخش‌های NICU و CCU  بیمارستان که درحال بازسازی هستند، گفت: هدف از سفرهای استانی ما بازدید میدانی و بررسی وضعیت ارائه خدمات و نیز توسعه خدمات در استان‌هاست.
وی حوزه درمان و سلامت را از حوزه‌های بسیار مهم برای مردم دانست و افزود: در بخش درمان باید به نوعی عمل کنیم که مردم برای دریافت خدمات مورد نیاز دچار مشکل نشوند. در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، طرح‌های متنوعی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات در حال اجراست که با جدیت پیگیری می‌شوند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: سلامت ۵۰ درصد جمعیت کشور در مسئولیت سازمان تأمین‌اجتماعی است و با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه کمی و کیفی بخش درمان، در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز ارتقای کارامدی، توسعه کمی و کیفی خدمات و دسترسی عادلانه بیمه‌شدگان به خدمات را پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به فراگیر شدن پوشش بیمه درمان مردم در دولت سیزدهم گفت: امروز پوشش بیمه درمان در کشور، صددرصد است و با تدبیری که اخیراً از سوی دولت اتخاذ شده با بیمه‌شدن حدود ۵/۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه، تقریباً همه مردم تحت پوشش بیمه درمان هستند. 
اورژانس بیمارستان تأمین‌اجتماعی سیرجان از اورژانس‌های مجهز در استان و منطقه است. در جریان عملیات بازسازی بیمارستان تأمین‌اجتماعی سیرجان، بخش زایمان این بیمارستان نیز ارتقا پیدا کرده است و سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع ساخت پلی‌کلینیک را در سیرجان در آینده در حال بررسی دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از شعبه تأمین‌اجتماعی این شهرستان بازدید کرد و به گفتگو با مراجعه‌کنندگان و کارکنان این مرکز پرداخت. گفتنی است شعبه تأمین‌اجتماعی سیرجان، تعداد ۹۰ هزار بیمه‌شده اصلی، قریب به ۶ هزار کارگاه فعال، ۲۲۵ هزار بیمه‌شده تبعی و بالغ بر ۱۳ هزار نفر مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد.
دکتر موسوی همچنین از درمانگاه شادروان دکتر صادقی سیرجان نیز بازدید کرد. وی در حاشیه این بازدید گفت: در این دولت یکی از رویکردها در سازمان تأمین‌اجتماعی، فراگیر شدن پوشش بیمه‌ای آحاد جامعه است. حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمله زنان خانه‌دار و دانشجویان تحت‌پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و به دنبال این هستیم که سایر صنوف و اقشار نیز تحت‌پوشش بیمه قرار بگیرند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور افزود: در شهرستان سیرجان ۸۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارند. خدمت‌رسانی و توجه ویژه به مستمری بگیران جزو اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و توسعه خدمات درمانی نیز از اولویت‌های ما در سازمان تأمین‌اجتماعی است.
گفتنی است، درمانگاه شادروان دکتر صادقی سیرجان دارای بخش‌های مختلف همچون دندانپزشکی، پزشک عمومی، متخصص اطفال و گوش حلق بینی است و تعداد ۱۶ نفر در این درمانگاه مشغول به کار هستند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سفر به استان کرمان، با خانواده شهید مدافع سلامت محمدرضا حسینعلی‌پور و مادر شهید حمید باقر، از شهدای همکار سازمان تأمین‌اجتماعی دیدار کرد.
میرهاشم موسوی در این دیدارها از ایثار و رشادت خانواده معظم شهدا تقدیر کرد و گفت: ادامه دادن راه شهیدان مستلزم این است که در مسیر آنها حرکت کنیم و این امر موجب رضایت مردم می‌شود. شهادت یک افتخار برای خانواده شهدا محسوب می‌شود، شهدای سلامت نیز همانند شهدای دفاع مقدس جهاد کردند و امروز شاهد هستیم که با جان‌فشانی این عزیزان، شرایط کشور در زمینه بیماری کرونا نسبت به قبل بهتر شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ایثار کادر درمان در ایام کرونا نشان داد که ما می‌توانیم کنار مردم بایستیم تا آرامش مردم را ارتقاء بدهیم. بهبود شرایط زندگی مردم قطعاً سخت‌تر از مبارزه با کرونا نیست لذا باید با جدیت در این زمینه تلاش کنیم. وظیفه خودمان می‌دانیم که در کنار خانواده شهدای عزیز باشیم و تلاش می‌کنیم نسبت به آرمان‌های شهدای گرانقدر کوتاهی نکنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین شب گذشته در بدو ورود به شهرستان سیرجان از کارخانه لاستیک بارز (از شرکت‌های تحت پوشش شستا) در سیرجان بازدید کرد. در این کارخانه تعداد ۱۰۳ نفر مشغول به کار هستند و ظرفیت تولید آن شامل تولید ۴ هزار تن بیدوایر، ۵۸۰ تن لاستیک روکش گرم و ۸۰ تن لاستیک روکش سرد در سال است.
گفتنی است در جریان سفر استانی مدیرعامل و معاونان و جمعی از مدیران سازمان تأمین اجتماعی به استان کرمان، بخش بهسازی شده زنان و زایمان بیمارستان امام علی(ع) زرند نیز که به تازگی و براساس استانداردهای هتلینگ بیمارستانی، نوسازی شده است، با حضور دکتر مهدی اسلامی، معاون درمان و جمیل حق‌پرست، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان زرند، به صورت رسمی افتتاح شد.
این بخش با زیربنای ۶۶۰ متر مربع و ۲۹ تخت فعال با رعایت کلیه استانداردهای هتلینگ بیمارستانی وبا تجهیزات پزشکی به‌روز آماده خدمت به بیماران و بیمه‌شدگان عزیز است و برای بهسازی این بخش، حدود پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.