• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

انواع بیمه‌های عمر، راهنمای انتخاب بهترین بیمه عمر

  • کد خبر : 28360
  • 09 آبان 1400 - 13:57
انواع بیمه‌های عمر، راهنمای انتخاب بهترین بیمه عمر

بیمه عمر یکی سرمایه گذاری سودآور در زمان حیات بیمه گذار است و در صورت فوت او نیز به نوعی یک حمایت مالی مناسب برای بازماندگان و ذی نفعان او به حساب می‌آید. علاوه بر این، با خرید انواع بیمه عمر می‌توان در زمان حیات از پوشش‌های بیمه‌ای فراوانی بهره مند شد. با این حال، وجود شرکت‌های گوناگون بیمه‌ای و انواع مختلفی از بیمه عمر که در دسترس بیمه گذاران قرار دارد، انتخاب بهترین گزینه به یک چالش برای آن‌ها تبدیل شده است. با توجه به اینکه این موضوع به سؤال بسیاری از افراد تبدیل شده است، در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی انواع بیمه‌های عمر بپردازیم و راهنمایی در مورد انتخاب بهترین بیمه عمر ارائه کنیم. با بیمه آسماری تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است که هدف اساسی آن ایجاد و جمع آوری ذخایر مالی و سرمایه گذاری برای افراد بیمه گذار است. در بیمه‌های عمر، بیمه گذار با پرداخت حق بیمه معینی به صورت ماهانه، سالانه یا یکجا، مبلغ معینی را پس از پایان بیمه نامه به طور یکجا یا مستمری دریافت می‌کند. در صورت فوت بیمه شده در طول مدت قرارداد، مبلغ مقرر به ذی نفعان تعلق می‌گیرد. این بیمه جزو خدمات بیمه آسماری نیست، اما با توجه به نیاز بیمه گذاران به اطلاعات جامع و کامل در این زمینه، در ادامه به بررسی انواع بیمه عمر می‌پردازیم و ویژگی‌های بهترین بیمه عمر را بررسی می‌کنیم.

انواع بیمه‌های عمر، پوشش نیازهای مختلف بیمه گذاران

بیمه عمر انواع مختلفی دارد که بیمه گذاران بر اساس نیاز خود می‌توانند از آن‌ها و پوشش‌های مرتبط با آن‌ها استفاده کنند. هر شرکت بیمه‌ای ممکن است خدمات متنوعی در هر کدام از انواع بیمه‌های عمر ارائه کند با این حال ما در اینجا به ارائه توضیحات کلی در مورد هرکدام از آن‌ها بسنده می‌کنیم. به طور کلی انواع بیمه عمر به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه تمام عمر
  • بیمه عمر تأمین آینده فرزندان
  • بیمه عمر مانده بدهکار
  • بیمه عمر و پس انداز

شما می‌توانید در کنار بیمه عمر از شرکت‌های مختلف، از خدمات بهترین بیمه تکمیلی ایران یعنی بیمه تکمیلی آسماری نیز استفاده نمایید. با مراجعه به صفحه بیمه تکمیلی می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مزایای بیمه تکمیلی خانواده و شرکتی آسماری به دست آورید.

بیمه عمر زمانی، بیمه‌ای با مدت قرارداد مشخص

بیمه عمر زمانی یکی از انواع بیمه‌های عمر است که با نام بیمه عمر در صورت فوت یا بیمه عمر ساده زمانی نیز شناخته می‌شود. در این نوع از بیمه، پوشش بیمه برای مدت معینی ارائه می‌شود. در صورت فوت بیمه شده در مدت زمانی که قرارداد اعتبار دارد، مبلغ مشخصی به بازماندگان پرداخت می‌شود. در صورتی که فرد تا پایان مدت بیمه عمر در قید حایت باشد، وجهی بابت تعهدات بیمه گر به بیمه گذار پرداخت نمی‌شود. این نوع از انواع بیمه‌های عمر، برا مدت کمتر از یک سال یا چند سال صادر می‌شود.

بیمه تمام عمر، بیمه عمر با مدت زمان نامحدود

بیمه تمام عمر یکی دیگر از انوع بیمه‌های عمر معروف است که احتمالاً نام آن را شنیده‌اید. در بیمه تمام عمر، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه شده، در هر زمان سرمایه مندرج در قرارداد بیمه عمر را به استفاده کنندگان یا وارث قانونی بپردازد. دلیل نام گذاری این نوع از انواع بیمه‌های عمر این است که بیمه گر در ازاِی دریافت حق بیمه، متعهد می‌شود که هر زمان و به هر علت بیمه شده فوت نماید به تعهدات خود عمل کند. مدت این بیمه نامه نامحدود است و به همین علت طرفداران بسیار زیادی دارد.

بیمه عمر تأمین آتیه فرزندان

این بیمه مخصوص افرادی است که دارای فرزندان صغیر می‌باشند و نگران وضعیت معیشتی آنان پس از فوت خود هستند. به موجب این بیمه‌نامه، بیمه گر متعهد می‌شود پس از فوت شخص بیمه‌شده، مبلغ معینی مستمری ماهانه به فرزندان وی پرداخت کند. این مستمری تا زمانی که کوچکترین فرزند او به سن ۱۸ سالگی برسد و یا طبق مفاد قرارداد بیمه، پرداخت می‌شود. شما می‌توانید در کنار بیمه عمر تأمین آتیه فرزندان، از خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی نیز استفاده کنید و فرزندان کوچکتر از ۱۸ سال خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی دندان پزشکی قرار دهید.

بیمه عمر مانده بدهکار، پرداخت اقساط وام بعد از فوت توسط شرکت بیمه!

بیمه عمر مانده بدهکار نوع خاصی از انواع بیمه عمر است که در آن سرمایه بیمه نامه با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. بیمه عمر مانده بدهکار کاربردهای فراوانی دارد. معمولاً افرادی که وام‌های سنگینی از بانک دریافت می‌کنند برای اینکه بعد از فوت، فشار مالی به خانواده‌ها وارد نشود، از این نوع بیمه استفاده می‌کنند. این افراد می‌توانند با خرید بیمه عمر مانده بدهکار، از شرکت بیمه بخواهند در صورتی که در مدت زمان بازپرداخت اقساط وام فوت کردند، باقی مانده اقساط توسط شرکت بیمه به بانک پرداخت شود. نکته مثبت در مورد این نوع از بیمه، ارائه آن به صورت گروهی است و مؤسسات مالی می‌توانند تمامی وام گیرندگان خود را تحت پوشش این بیمه قرار دهند.

بیمه عمر و پس انداز، کامل‌ترین بیمه عمر

اگر به دنبال بهترین و کامل‌ترین بیمه عمر هستید، بیمه عمر و پس انداز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با خرید این بیمه نامه چنانچه بیمه شده در خلال مدت بیمه فوت نماید، در صورتی که حق بیمه‌ها کامل پرداخت شده باشد، سرمایه مندرج در بیمه نامه به اضافه سرمایه‌ای که از محل مشارکت در منافع ایجاد شده به استفاده کنندگان یا وراث قانونی پرداخت می‌گردد. از طرفی، اگر بیمه شده تا پایان مدت بیمه نامه در قید حیات باشد، می‌تواند شخصاً از سرمایه بیمه نامه به علاوه سرمایه ایجاد شده از محل مشارکت در منافع استفاده نماید. مهم‌ترین ویژگی این بیمه نامه این است که در هر صورت شرکت بیمه سرمایه بیمه نامه را به استفاده کنندگان از بیمه نامه (فرد بیمه شده یا وراث) پرداخت می‌کند.

چگونه بهترین بیمه عمر را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین بیمه عمر باید ابتدا به نیاز خود توجه کنید. هر کدام از انواع بیمه‌های عمر و شرکت‌های ارائه دهنده این نوع از بیمه مزایا و معایبی دارند. شما ابتدا باید نیازهای خود را مشخص کنید تا در بین گزینه‌های مختلف بهترین بیمه عمر را انتخاب کنید. بعضی از افراد به دنبال دریافت سود و سرمایه گذاری بلند مدت هستند و بعضی دیگر پوشش‌های بیمه اهمیت بیشتری می‌دهند. این موضوع در سایر بیمه نامه‌ها نیز دیده می‌شود. برای مثال اگر شما نیاز به پوشش‌های فیزیوتراپی در بیمه تکمیلی دارید باید به دنبال گزینه‌ای باشید که سقف بیمه تکمیلی برای فیزیوتراپی بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها داشته باشد.

در بیمه عمر نیز باید عواملی مانند میزان پوشش‌های ارائه شده، سقف پرداختی پوشش‌ها، سهولت در دریافت هزینه‌ها در زمان مقرر، کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای، میزان سود قطعی پرداختی، میزان توانگری مالی شرکت بیمه و … مورد بررسی قرار گیرد.

بیمه آسماری، بهترین بیمه تکمیلی ایران

با این که بیمه عمر جزو خدمات بیمه آسماری نیست اما با توجه بیمه گذاران عزیز سعی کردیم در این مطلب به بررسی انواع بیمه عمر و ویژگی‌های آن بپردازیم تا به یکی از سؤالات مهم آن‌ها پاسخ دهیم. در نهایت با توجه به مطالبی که در این مقاله ارائه شد، باید گفت بهترین بیمه عمر، بیمه ایست که متناسب با نیازها، شرایط زندگی شما و آگاهی کامل از جزئیات انتخاب شده باشد. در صورتی که نیاز به سایر خدمات بیمه‌ای مانند بیمه درمان تکمیلی در کنار بیمه عمر خود دارید، می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی با بالاترین سقف پوشش بیمه‌ای، حق پرداخت مناسب و امکان پرداخت اقساطی را از آسماری تهیه کنید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.