• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه اتکایی امین

  • کد خبر : 58450
  • 26 آبان 1401 - 15:20
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه اتکایی امین

به منظور تعامل، تبادل تجربیات علمی و فراهم آوردن زمینه‌های همکاری در جهت توسعه تحقیقات کاربردی و مشاوره علمی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه اتکایی امین در روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ منعقد شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در نشست مشترک پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه اتکایی امین که روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ به میزبانی پژوهشکده بیمه و با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر موسی رضایی میرقائد مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین و مدیران ارشد دو مجموعه برگزار گردید، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه اتکایی امین امضا شد.
رئیس پژوهشکده بیمه فلسفه این نشست را آشنایی همکاران دو مجموعه به منظور گسترش ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه، بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع تکافل و تکافل اتکایی و امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانست و با تقدیر از مشارکت فعال شرکت بیمه اتکایی امین در اجرایی‌سازی تکافل و حضور در دهمین مجمع جهانی تکافل و تکافل اتکایی دبی خاطر نشان کرد؛ کشورهای اسلامی هنوز به حوزه تکافل اتکایی ورود جدی نداشته‌اند و یکی از اهدافی که در کارگروه تکافل و شورای فقهی صنعت بیمه دنبال شده است نوآوری در حوزه تکافل اتکایی بوده است.
وی با اشاره به کاهش ارتباطات بین‌المللی در دوران تحریم تاکید کرد پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک رایزنی‌هایی با فعالان حوزه تکافل دنیا خواهد داشت تا از تجارب بین‌المللی در راستای ارائه محصولات تکافل و تکافل اتکایی در صنعت بیمه کشور استفاده گردد.
دکتر عسگری تصریح کرد؛ دوره آموزشی کاربردی تکافل در اواخر دی‌ماه سال جاری در مالزی برگزار خواهد شد و رایزنی با کشورهای مسلمان منطقه مانند پاکستان، امارات و قطر به منظور انتقال دانش این کشورها نیز در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته است. اعلام آمادگی شرکت بیمه اتکایی امین نوید بخش این است که در آینده نزدیک شاهد ارائه محصولات تکافل و تکافل اتکایی توسط دو شرکت بیمه اتکایی امین و بیمه اتکایی ایران معین خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین اجرای تکافل در صنعت بیمه را زمینه‌ساز افزایش ضریب نفوذ بیمه و ایفای نقش واقعی صنعت بیمه در اقتصاد کشور دانست و افزود، موضوع تحقیق و پژوهش که رسالت اصلی صنعت بیمه است مورد توجه کافی قرار نگرفته و به این دلیل فرایندهایی که بتوانند بیشترین بهره‌وری را برای اقتصاد به همراه داشته باشد در دستور کار بیمه اتکایی امین قرار گرفته است.
دکتر رضایی میرقائد اولین اقدام بیمه اتکایی امین در راستای این مهم را تشکیل کمیته پژوهشی متشکل از اساتید دانشگاه اعلام کرد و از حضور پررنگ بیمه اتکایی امین در همایش بیمه و توسعه سال جاری با ارائه مقالات علمی خبر داد.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه اتکایی امین مشتمل بر ۶ ماده به امضای طرفین رسید. هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه‌های همکاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی و همچنین ضرورت ایجاد گفتمان مشترک در جهت ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه عنوان شده است و به موجب آن، طرفین ضمن همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی، در زمینه مشاوره علمی و صنعتی، تبادل اطلاعات و تجربیات، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی داخلی و خارجی، انتشار کتب، مقالات و نشریات، تالیف، تدوین و ترجمه کتب و اسناد علمی، حمایت ازپایان‌نامه‌های دانشجویی، تبادل امکانات، آمار و داده‌ها، تبادل اطلاعات و اطلاع‌رسانی، برگزاری رویدادهای، اجرای فرصت مطالعاتی، برگزاری آزمون‌ها و دوره‌های کارآموزی، طراحی، اجرا و توسعه محصولات نوین بیمه‌ای و محصولات مالی اسلامی، تکافل و تکافل اتکایی و … همکاری‌‌های مشترک خواهند داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=58450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.