• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

اندروید ۱۲ نشان می‌دهد گوگل بالاخره گوشی‌های پیکسل را جدی گرفته است

  • کد خبر : 15974
  • 10 خرداد 1400 - 10:20
اندروید ۱۲ نشان می‌دهد گوگل بالاخره گوشی‌های پیکسل را جدی گرفته است

گوگل به‌زودی از نسل ششم گوشی پیکسل رونمایی می‌کند. در رابطه با این گوشی اطلاعات و شایعات زیادی منتشر شده که حتی اگر نیمی از آن‌ها درست از آب دربیایند، با گوشی جذابی سروکار خواهیم داشت. اما سخت‌افزار فقط نیمی از معادله محسوب می‌شود که البته برای گوگل اهمیت آن کمتر از نصف است.

گوگل همواره یک شرکت نرم‌افزاری بوده است. بیشتر سرویس‌هایی که گوگل ارائه می‌کند، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی هستند که طرفداران زیادی دارند و البته در این میان بخشی از فعالیت‌های این شرکت با انتقادهای زیادی روبرو می‌شود. گوگل اخیرا به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی مورد انتقاد گسترده‌ای قرار گرفته است اما باید خاطرنشان کنیم که گوگل نحوه‌ی درآمدزایی خود را هرگز پنهان نکرده است. کاربران گوگل در ازای سرویس‌هایی مانند اندروید، گوگل فوتوز و کروم اجازه‌ی ارائه‌ی بخشی از اطلاعات خود را صادر می‌کنند.

در یک فرصت دیگر به طور مفصل به نگرانی‌های حریم خصوصی و مجادلات پیرامون آن می‌پردازیم اما حالا قصد داریم دلایل اهمیت زیاد اندروید ۱۲ و نقش مهم آن را برای گوشی‌های پیکسل مطرح کنیم. اندروید ۱۲ با تغییرات متعددی به دست کاربران خواهد رسید که این تغییرات امنیت و حفاظت از حریم خصوصی را بهبود می‌بخشند و کاربران کنترل بیشتری بر روی داده‌های خود خواهند داشت. در این میان، اندروید ۱۲ از زبان طراحی جدید گوگل موسوم به Material You بهره می‌برد.

ممکن است آنچه را که در Material You می‌بینید دوست داشته باشید و شاید هم از آن متنفر باشید. روی هم رفته با توجه به واکنش‌های مربوط به نسخه‌ی جدید اندروید، به نظر می‌رسد طراحی جدید رابط کاربری اندروید مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.

افزایش جذابیت ظاهری اندروید ۱۲

نکته‌ی مهم دیگر این است که بیشتر کاربران گوشی‌های اندرویدی، با این طراحی جدید در گوشی‌های خود مواجه نخواهند شد. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی و اوپو که بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شوند، همگی از رابط کاربری اختصاصی خود برای گوشی‌های موردنظر استفاده می‌کنند.

به زبان ساده، در ابتدا فقط کاربران پیکسل می‌توانند از این طراحی جدید بهره ببرند. در ضمن همانطور که احتمالا می‌دانید، تعداد از گوشی‌ها از رابط کاربری نزدیک به اندروید خام استفاده می‌کنند اما معلوم نیست که آیا این طراحی جدید برای گوشی‌های دیگر مبتنی بر این نسخه‌ها هم ارائه خواهد شد یا نه.

یکی از نکات قابل توجه این است که Material You و روی هم رفته کلیت رابط کاربری اندروید ۱۲ تا حدی یادآور رویکرد سامسونگ در قبال نسخه‌ی فعلی رابط کاربری One UI سامسونگ است. به عنوان مثال می‌توانیم به بزرگ شدن اجزای رابط کاربری، کنترل‌های رنگارنگ، امکانات شخصی‌سازی و بهبود خوانایی اشاره کنیم که سامسونگ با ارائه‌ی این مشخصه‌ها توانسته توجهات زیادی را جلب کند.

به نظر می‌رسد گوگل بالاخره قصد دارد افزایش آمار فروش گوشی‌های پیکسل را در اولویت اول خود قرار دهد و این تغییرات هم در همین راستا عملی شده‌اند. البته این موضوع بدان معنا نیست که آمار فروش گوشی‌های پیکسل قبلا اهمیتی برای این شرکت نداشته، اما ظاهرا مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند توجه بیشتری به این موضوع نشان بدهند تا این گوشی‌ها برای گوگل سودآور شوند.

نبرد گوگل در بازار موبایل

گوگل بارها نشان داده که با توجه نشان دادن به بخش‌های مغفول مانده در بازار، می‌تواند به صدر حوزه‌ی موردنظر صعود کند. به عنوان مثال، اولین محصول مهم گوگل یعنی موتور جستجوی آن نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از اینترنت را برای همیشه تغییر داد. کروم و موفقیت آن پاسخ مستقیم به این سؤال بود که گوگل چگونه می‌تواند بر مایکروسافت و اینترنت اکسپلورر غلبه کند. کروم‌بوک‌ها هم پاسخ گوگل به لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بود.

اندروید‌ 12‌

البته رویکرد جدید گوگل در قبال اندروید ۱۲ لزوماً به معنای موفقیت گوشی‌های پیکسل نخواهد بود. طبق گزارش‌های منتشر شده، پیکسل ۶ از چیپست اختصاصی گوگل بهره می‌برد و موفقیت آن تا حد زیادی به این تراشه بستگی دارد. پیکسل ۵ نشان داد که گوگل حتی با استفاده از چیپست میان‌رده‌ی یک شرکت دیگر می‌تواند گوشی رضایت‌بخشی را به دست کاربران برساند. اما گوگل با ساخت چیپست اختصاصی، به امکانات بسیار بیشتری دسترسی دارد و می‌تواند جذابیت گوشی خود را دوچندان کند.

البته سخت‌افزار پیکسل ۶ هنوز یک علامت سوال است و شاید این گوشی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد. اما حداقل از نظر نرم‌افزاری، گوگل آماده است تا این گوشی را به طور گسترده در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن در مرکز توجه قرار دهد. شاید این گوشی با موفقیت گسترده‌ای مواجه شود و شاید هم شکست بخورد اما حداقل گوگل در حال آماده شدن برای نبرد است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=15974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.