• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5

انجام روزانه ۲۰۰ پرواز از/به قطر در جام‌جهانی برداشت نادرست رسانه‌ای بود/ FIR قطر را به رسمیت می‌شناسیم

  • کد خبر : 43379
  • 24 فروردین 1401 - 16:47
انجام روزانه ۲۰۰ پرواز از/به قطر در جام‌جهانی برداشت نادرست رسانه‌ای بود/ FIR قطر را به رسمیت می‌شناسیم

سرپرست معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی درباره توان انجام ۲۰۰ پرواز در روز به قطر در بازه زمانی جام‌جهانی گفت: هیچ تعدادی از انجام پروازها به طور قطعی نهایی نشد و انتشار خبر درباره این میزان پرواز به قطر در روز یک برداشت نادرست رسانه‌ای بود.

حسن خوشخو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره توافقات با قطر برای همکاری در بحث جابجایی مسافران و تماشاگران  در بازه زمانی مسابقات جام جهانی اظهار داشت: در جلساتی که در کیش برگزار شد، به این توافق رسیدیم که با قطری‌ها در بحث جابه جایی تماشاگران در سطح بالا همکاری داشته باشیم اما هیچ میزانی از تعداد پروازها نهایی نشده‌ است و باید شرایط  شرکت‌های هواپیمایی و میزان استقبال از این رویداد ورزشی مورد بررسی قرار بگیرد.  

وی گفت: در جلسات اخیر مقامات قطری درخواست افزایش پرواز در بازه زمانی مسابقات جام جهانی بین کشورمان را داشتند و سازمان هواپیمایی هم موافقت کرد که به میزان درخواست‌ها و استقبالی که صورت می‌گیرد با قطر همکاری داشته باشد.  

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه از آنجایی بازه زمانی جام‌جهانی پیک پروازهای منطقه است باید توان ناوگان و فرودگاه‌ها مورد بررسی قرار بگیرند، ادامه داد: به هر حال در مذاکرات قطری‌ها با ایران درخواست طرف برای افزایش پروازها در بازه زمانی برگزاری جام جهانی  موافقت شد.

خوشخو درباره توان انجام روزانه ۲۰۰ پرواز به قطر تاکید کرد: هیچ تعدادی از انجام پروازها به طور قطعی نهایی نشد و انتشار خبر درباره این میزان پرواز به قطر در روز یک برداشت نادرست رسانه‌ای بود. به طور قطع قبل از نهایی کردن تعداد برقراری هر پروازی باید میزان درخواست پروازهای داخلی و سایر مسیرها، توان ناوگان، فرودگاه‌ها و از همه مهم‌تر میزان استقبال و درخواست و میزان بهره‌مندی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ظرفیت‌هایی که برای ایرلاین‌های کشورمان ایجاد می‌شود، مورد بررسی قرار بگیرد.  

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که افزایش پروازها به قطر در ایام جام جهانی برای جابه جایی مسافران داخلی خواهد بود یا مسافران خارجی که اسکان در ایران را انتخاب کرده‌اند، گفت: این موضوع فعلا قابل پیش‌بینی نیست باید ببینیم سیاست فیفا برای بازی‌ها و توزیع تماشاگران چه خواهد بود و چه سهمیه به ایران تعلق می گیرد. باید توجه داشته باشیم که ممکن است افراد دو تابعیتی یا تماشاگران افغان، ترکمن و … ترجیح دهند از مسیر ایران عازم قطر شوند. از سوی دیگر مهم‌ترین مزیت ایران پایین بودن هزینه‌های اسکان مسافران است چراکه در حال حاضر قیمت گرانترین هتل کیش یک هفتم هزینه اسکان در هتل‌های دوحه است.   

خوشخو درباره سایر توافق‌های بین ایران و قطر ادامه داد:‌ موافقتنامه دوم با قطر درباره امداد و نجات هوایی بود که طبق استاندارد ایکائو کشورهای همسایه که مرز دریایی با یکدیگر دارند به این توافق برسند. موافقتنامه دیگر بین ایران و قطر درباره FIR قطر و مساله بین بحرین و قطر بود که این باره ایکائو از ایران درخواست داشت موضوع را مورد بررسی قرار دهد. بحث FIR از دهه‌های گذشته مورد تقاضای قطر بود و از آنجایی که  ایران به عنوان کشور همسایه قطر و بحرین عضو کمیته فنی و تحصصی این موضوع در ایکائو است، ایکائو از ایران درخواست کرد که موضوع را مورد بررسی قرار دهد.   

وی ادامه داد: جلسات کارشناس متعددی که این باره برگزار کردیم در نهایت با همکاری ایران، قطر و بحرین به این نتیجه رسیدند که قطر بتواند مدیرت فضای پروازهای خود را انجام دهد و ایران هم اولین کشوری است که این توافق با قطر را انجام داد تا FIR قطر را به رسمیت بشناساند و مدیریت ترافیک هوایی را به طور مشترک پیگیری کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=43379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.