• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

2

انتظار از ایران خودرو استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است

  • کد خبر : 47691
  • 23 خرداد 1401 - 13:47
انتظار از ایران خودرو استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان اقداماتی انجام داده که انتظار نیز همین بود تا با فاصله گرفتن از تفکر ناکارآمد دولتی از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده به عمل آید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه برگزاری همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند نام‌گذاری و شعار سال محدود به برگزاری جلسات و بدون داشتن خروجی لازم نشود و باید نسبت به تحقق شعار اقدامات موثر و جدی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی هم سرمایه فکری و هم سرمایه مالی دارد و چون دولت از این سرمایه عظیم غافل است، این ظرفیت معطل مانده، در صورتی که بخش دانش بنیان ظرفیت های عظیمی دارد که در حوزه قطعه و خودروسازی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
اکبری تالارپشتی با بیان این که عملکرد گذشته صنعت خودرو کشور قابل دفاع نیست، گفت: دلیلی ندارد خودروساز به بهانه هایی مانند تحریم به‌روز نباشد.
وی تصریح کرد: سرمایه نیروی انسانی عظیم و متخصصی در دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارد که اگر خودباوری باشد، این سرمایه می تواند به میدان بیاید و بسیاری از مشکلات خودروسازی را برطرف کند، توصیه ما در همه حوزه ها این است که حداکثر استفاده از ظرفیت های فکری و مالی بخش خصوصی به عمل آید.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که چنان چه بخش خصوصی را باور کنیم، امورات به صورت جهادی پیش می‌رود، گفت: اگر تفکرات ناکارآمد دولتی به جای مردم و بخش خصوصی و متخصصانی که سرمایه، تعصب و مدیریت کارآمدی دارند تصمیم گیرد، مشکلات بیش‌تر می شود. 
وی تصریح کرد: توصیه ما این است که از تفکر دولتی فاصله بگیریم و از ظرفیت های دولتی برای سامان‌دهی بخش خصوصی در هر حوزه تولیدی استفاده شود. 
اکبری تالارپشتی گفت: ساختار خودروسازان باید تغییر کند و با استفاده حداکثری از بخش خصوصی، مدیریت جهادی و کارآمد حاکم شود. 
وی تصریح کرد: مدیر توانمند و در تراز جمهوری اسلامی کسی است که در شرایط سخت کار کند؛ به ویژه در خودروسازی توانمندی بالایی داریم و باید با مدیریت قوی از توان بخش خصوصی، دانش بنیان‌ها و نیروهای موجود در ایران خودرو استفاده کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در دو حوزه قانون و نظارت بر اجرا، آمادگی کامل دارد تا در صورتی که موانع و مقرراتی برای حمایت از ظرفیت های بخش خصوصی و دانش بنیان وجود دارد که با حذف آن حرکت در این مسیر تسریع می شود، نسبت به آن اقدام کند.
 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=47691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.