• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

انتصاب هادی قیومی به عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات

  • کد خبر : 70378
  • 06 خرداد 1402 - 15:06
انتصاب هادی قیومی به عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور حکمی، هادی قیومی را به سمت مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان منصوب کرد. در پی این انتصاب، دکتر موسوی در مراسم معارفه و تکریم مدیرعامل بازرسی سازمان گفت: در بازرسی مطلوب، علاوه بر تقویت سلامت باید شفافیت در بخش های مختلف حاکم شده و به جامعه منتقل شود و آن چیزی که هستیم را به مردم را نشان دهد. بنابراین بازرسی ایجابی همراه با شفافیت مدلی است که در مقایسه با نگاه متداول بازرسی مدل جامعی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و همچنین تقدیر از زحمات مدیرکل سابق بازرسی و رسیدگی به شکایات این سازمان گفت: در چند ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه بازرسی در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد و یک مسیر رو به رشد متناسب با رویکردهایی که باید در بازرسی دنبال می‌شد اتفاق افتاد که البته در این زمینه هنوز به نقطه مطلوب و آرمانی نرسیده‌ایم.

وی افزود: در این مدت با نگاه سیستمی که در بخش بازرسی سازمان حاکم شد و تناسبی که میان رویکردهای حوزه بازرسی و رویکردهای کلان مورد توجه مدیریت سازمان برقرار شد نتایج خوبی به دست آمد که بخشی از آن در قالب سامانه‌های هوشمندی که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، به سرانجام رسید. البته همه این نتایج مثبت با همکاری میان صف و ستاد رقم خورد و فضای همکاری و تعامل میان آنها نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت که از این بابت از زحمات عزیزان تشکر می‌کنیم و امیدوارم این مسیر در دوره جدی نیز ادامه داشته باشد و شاهد گام‌های بعدی در ارتقای نظام بازرسی در تأمین‌اجتماعی باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه وجود یک نظام بازرسی موفق در شرایط سخت انقباضی و با وجود فشارهای مختلف، کار بسیار دشواری است که از عهده افراد توانمند بر می‌آید، گفت: در دولت مردمی سیزدهم راهبرد مبارزه با فساد اولویت مهم همه دستگاه‌ها و بخصوص تأمین‌اجتماعی است. در این زمینه یک رویکرد، برخورد موضوعی، فردی و سلبی با فساد است که قطعاً ضرورت دارد تا بستر امن فساد برای کسانی که به دنبال سوء‌استفاده هستند فراهم نشود. اما یک رویکرد ایجابی هم هست که در چارچوب آن وجه سلامت سیستم باید بر اساس نگاه سیستمی تقویت شود. در نگاه سیستمی حوزه بازرسی، باید سلامت سیستم در بخش‌های سالم را تقویت کنیم و در بخش‌هایی که نقایصی هست هم این نقص‌ها را رفع کنیم. این همان نگاه راهبردی است که با استفاده از ابزارهای روز می‌تواند سلامت سازمان را ارتقاء دهد.
دکتر موسوی  گفت: در یک سیستم اگر محاسن آن سیستم برجسته شود و تبیین و تبلیغ روی آن صورت بگیرد، بخش‌هایی که دارای نقص کارکردی هستند هم انگیزه پیدا می‌کنند تا به این سمت حرکت کنند. این نگاه در سازمانی که حدود ۴۵ میلیون نفر از خدمات آن منتفع می‌شوند، نقش بسیار مهمی در امیدآفرینی دارد.
وی افزود: یکی از الزامات این نگاه این است که شفافیت در سیستم را دنبال کنیم و جدی بگیریم؛ یعنی در بازرسی مطلوب ما علاوه بر تقویت سلامت باید شفافیت در بخش‌های مختلف حاکم شده و به جامعه منتقل شود و آن چیزی که هستیم را به مردم را نشان دهد. بازرسی ایجابی همراه با شفافیت، مدلی است که در مقایسه با نگاه متداول بازرسی، مدل جامعی است.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در حکم انتصاب صادر شده توسط دکتر میرهاشم موسوی برای انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تأمین‌اجتماعی، بر لزوم تعامل مثبت و سازنده با مراجع نظارتی برون‌سازمانی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و پاسخگویی به مراجع مزبور در جهت حل مسائل و مشکلات سازمان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در مبارزه با فساد احتمالی و پیگیری راهبرد صیانت از اموال و دارایی‌های مادی و معنوی در همه سطوح سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و بانک رفاه کارگران تأکید شده است.
متن حکم صادره برای انتصاب هادی قیومی که به امضای مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رسیده، آمده است:

جناب آقای هادی قیومی
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)
نظر به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات منصوب می‌شوید. شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، رویکردها و اهداف دولت مردمی سیزدهم، از جمله؛ عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری در انجام وظایف سازمانی و تحقق مأموریت‌ها به شرح ذیل همت گمارید:
– تمرکز راهبردی بر اهداف، سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها و برنامه‌های کلان سازمان (بیمه‌ای، درمانی، اقتصادی، بانک رفاه کارگران، موسسات و شرکت‌ها) و نظارت و پایش مستمر عملکردی.
– ارائه گزارش‌های آماری و تحلیلی در خصوص نتایج انجام بازرسی‌ها، رسیدگی به شکایات و ارائه پیشنهاد به مدیرعامل سازمان در زمینه رفع انحرافات و عدم تطابق‌ها، اصلاح و حذف ضوابط، مقررات و فرآیند‌های زاید، آسیب‌پذیر و فسادزا.
– طراحی و تدوین برنامه‌ها و راهکارهای رواج و نهادینه کردن افزایش و ارتقای سلامت در نظام اداری و اجرایی واحدهای تابعه سازمان (خودکنترلی، الزام به پاسخگویی، شفافیت، آموزش‌های عمومی و…)
– تعامل مثبت و سازنده با مراجع نظارتی برون‌سازمانی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و پاسخگویی به مراجع مزبور در جهت حل مسائل و مشکلات سازمان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در مبارزه با فساد احتمالی و پیگیری راهبرد صیانت از اموال و دارایی‌های مادی و معنوی در همه سطوح سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و بانک رفاه کارگران.
– پیگیری مراحل رسیدگی به شکایات توسط واحدهای ذیربط و آسیب‌شناسی و تحلیل علل بروز شکایات، چگونگی حل مشکلات، ارائه راهکارهای جلوگیری از بروز مجدد آنها با در نظر قرار دادن نحوه مشارکت واحدها در حل مسائل.
– انجام بازرسی‌های دوره‌ای و ایجابی و موردی از واحدهای صف و ستاد و زیرمجموعه سازمان و تصمیم‌سازی در جهت ایجاد مطلوبیت سازمانی و مدیریتی در همه سطوح سازمان.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات معصومین علیهم‌السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

میرهاشم موسوی
مدیرعامل

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=70378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.