• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

انتشار گزارشات مالی سال ۲۰۲۲ ال‌جی

  • کد خبر : 63532
  • 10 بهمن 1401 - 18:25
انتشار گزارشات مالی سال ۲۰۲۲ ال‌جی

شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) درآمد تلفیقی خود در سال ۲۰۲۲ را ۵٫۸۳ تریلیون وون کره (KRW) با سود عملیاتی ۶٫۳ تریلیون وون اعلام کرد.

درآمد ال‌جی در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار از مرز ۸۰ تریلیون وون عبور کرد و با رشد ۵٫۱۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ که در آن فروش برای اولین بار به بیش از ۷۰ تریلیون وون رسیده است، به بالاترین درآمد سالانه در کل تاریخ فعالیت خود رسید. با وجود این که سود سالانه به واسطه چالش‌های شرایط اقتصادی جهانی تحت تأثیر قرار گرفته بود گزارش فروش بر اساس ساختارهای قوی رشد مستمری را نشان داده‌­است.

رشد درآمد ال­جی در سال ۲۰۲۲ حاصل از افزایش چشمگیر تقاضای لوازم خانگی پریمیوم و قطعات اتومبیل است. برای هفتمین سال پی­در­پی واحد تجاری لوازم خانگی رشد سالانه قابل توجهی را تجربه کرد. نقطه عطف تجارت قطعات اتومبیل ال‌جی در سال ۲۰۲۲ نشان دهنده پیشرفت پیوسته صنعت خودرویی این شرکت بوده و این واحد تجاری برای اولین بار بیش از ۱۰ درصد از کل درآمد ال‌جی را به خود اختصاص داد. 

شرکت لوازم خانگی و راه‌کارهای تهویه مطبوع ال‌جی نیز در سال ۲۰۲۲  با درآمد ۹٫۲۹ تریلیون وون و افزایش ۳٫۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته که نتیجه استراتژی این شرکت مبنی بر تمرکز بر لوازم خانگی پریمیوم شامل لوازم خانگی منحصربه‌فردی مانند سیستم‌ نگه‌داری و مراقبت از لباس LG Styler، لباسشویی‌های همه­کاره WashTower و یخچال‌های InstaView ال‌جی دارای قابلیت Craft Ice می­باشد، رکوردی دیگر خلق کرد. سود عملیاتی سالانه ۲۰۲۲ به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در بخش بازاریابی و هزینه‌های لجستیکی بیشتر، نسبت به سال گذشته ۱٫۱ تریلیون وون کمتر بود. این واحد تجاری قصد دارد به صورت مستمر استراتژی متمرکز بر لوازم خانگی پریمیوم خود را ادامه داده، سری محصولات پر فروش خود را تقویت و ساختار هزینه را به منظور افزایش سوددهی مدیریت کند. به علاوه، این شرکت به گسترش اکوسیستم‌های خانه هوشمند نیز با گسترش ارائه لوازم خانگی قابل ارتقاء در بازارهای خارجی شتاب خواهد بخشید.   

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس درآمد سال ۲۰۲۲ خود را ۷.۱۵ تریلیون وون و سود عملیاتی‌اش را ۴٫۵ میلیارد وون گزارش کرد. علی‌رغم اثر منفی‌ای که کاهش جهانی تقاضای تلویزیون بر درآمد و سود عملیاتی این شرکت نسبت به سال ۲۰۲۱ گذاشته بود، تجارت‌ محتوا و خدمات بر مبنای پلتفرم تلویزیون هوشمند ال‌جی از سال ۲۰۱۸ تا کنون ۱۰ برابر شده است. با تداوم شرایط چالش برانگیز تجاری، این شرکت برای تنوع بخشیدن به سبد تجاری کلی خود و تضمین موتورهای رشد آینده بر گسترش پلتفرم تلویزیون هوشمند ال‌جی تمرکز خواهد کرد. این شرکت همچنین مزیت رقابتی خود را با رشد بخش تلویزیون‌های پریمیوم نظیر تلویزیون‌های  OLEDو QNED و مدیریت موثر هزینه‌های بازاریابی حفظ خواهد کرد.

شرکت راه‌کارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی الکترونیکس در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ با افزایش ۱٫۲۹ درصدی درآمدی معادل ۶٫۸  تریلیون وون و سود عملیاتی سالانه ۶٫۱۶۹ میلیارد وون داشت. رشد سوددهی این واحد تجاری حاصل از پاسخ فعالانه به افزایش تقاضای خودروسازان است. در پایان سال ۲۰۲۲ ارزش کل سفارشات انباشته برای تولید قطعات و تجهیزات خودرو حدود ۸۰ تریلیون وون است که این امر نشان دهنده موقعیت این شرکت به عنوان یک تأمین‌کننده پیشگام در صنعت خودرو در سراسر جهان است. این شرکت شتاب خود را با تقویت زنجیره تأمین جهانی خود حفظ نموده و در راستای افزایش سودآوری از طریق مدیریت موثر ساختار هزینه تلاش خواهد کرد.

شرکت راه‌کارهای تجاری ال‌جی در سال ۲۰۲۲ درآمدی معادل ۱٫۶ تریلیون وون داشت که نسبت به سال گذشته ۲٫۱۱ درصد افزایش داشته است. این رشد درآمد حاصل از بازیابی مداوم نمایشگرهای پخش اطلاعات است. سود عملیاتی سالانه به دلیل کاهش عمده تقاضا برای رایانه‌های شخصی و مانیتورها پس از همه‌گیری کرونا کاهش یافته است. این شرکت با نگاه به آینده قصد دارد مزیت رقابتی رایانه‌های شخصی و مانیتورهای خود را با رشد پایدار در بخش B2B از طریق توسعه راه‌کارهای شخصی‌سازی شده‌تر افزایش دهد.  

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.