• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

انتشار سومین شماره گزارش مدیریتی پژوهشکده بیمه

  • کد خبر : 25365
  • 03 مهر 1400 - 15:06
انتشار سومین شماره گزارش مدیریتی پژوهشکده بیمه

سومین گزارش مدیریتی پژوهشکده بیمه ویژه تابستان ۱۴۰۰ با موضوع «گزارش مدیران ریسک اروپایی» منتشر شد. نظرسنجی از مدیران ریسک اروپا، نمای کلی و مسئولیت‌ها، نگرانی‌ها و عملکردهای مدیران ریسک در اروپا را ارائه می‌دهد و حاوی مجموعه‌ای از آخرین اطلاعات آماری موجود در زمینه مدیریت ریسک است که به منظور رفع نیازهای آماری تصمیم‌گیران، برنامه‌ریزان، پژوهشگران و سایر متقاضیان حوزه ریسک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل ازروابط عمومی پژوهشکده بیمه، فدراسیون انجمن‌های مدیریت ریسک اروپا(FERMA)، با گردهم آوردن ۲۲ انجمن مدیریت ریسک در ۲۱ کشور اروپایی، حدود ۵۰۰۰ مدیر ریسک حرفه‌ای فعال در طیف گسترده‌ای از بخش‌های کسب‌و‌کار را شامل می‌شود. گزارشات FERMA در زمره موثق‌ترین گزارش‌های مربوط به مدیریت ریسک در کشورهای اروپایی قرار دارد و از سال ۲۰۰۲ هر دوسال یکبار با همکاری مشترک یکی از معتبرترین موسسات مالی دنیا(PwC) تهیه می‌شود.
گزارش FERMA مربوط به سال ۲۰۲۰ میلادی، در پنج بخش شامل «نقش رو به رشد مدیر ریسک در تحول دیجیتال»، « نقش مدیر ریسک در پایداری»، « مدیر رسیک با دشوار شدن بازار بیمه ربه‌رو است»، « آموزش مدیر ریسک و افزایش اهمیت گواهی صلاحیت حرفه‌ای» و «حضور و تعامل مدیر ریسک با سازمان» تنظیم شده و تحت سرپرستی دکتر مسعود اسعدسامانی در مرکز مدیریت ریسک ایران به طور کامل ترجمه گردیده است. این گزارش با استفاده از نظرسنجی از مدیران ریسک شاغل در تعدادی از سازمان‌های اروپایی، تصویری از پیشرفت مدیریت ریسک را از دیدگاه مدیران ریسک حرفه‌ای در سراسر اروپا ارائه می‌دهد.
این بررسی نشان می‌دهد که در دنیای امروز، مدیریت ریسک به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده و نقشی فزاینده در توسعه پایدار سازمان ایفا می‌کند.
بر اساس یافته‌های گزارش حاضر، دوسوم مدیران ریسک دارای صلاحیت حرفه‌ای در زمینه مدیریت ریسک هستند. همچنین ۷۷درصد از مدیران ریسک بر ضرورت وجود یک گواهی صلاحیت حرفه‌ای شناخته‌شده در مدیریت ریسک تاکید دارند و به‌رسمیت‌شناختن آن توسط سازمان را به عنوان اولین مزیت این گواهی مطرح کرده‌اند. در این نظرسنجی ۳ ریسک اصلی در ۱۰ سال آینده را شامل تغییرات اقلیمی و خسارات زیست‌محیطی، تغییر رفتار مشتری و رویدادهای آب‌و‌هوایی دانسته‌‌‌اند.
این مدیران دغدغه‌های خود را به ترتیب مقررات جدید، تمرکز بازار ببیمه، تغییر در شرایط بازار و محدودیت‌ها و استثنائات مربوط به ظهور ریسک‌های خاص مطرح کرده‌اند و در خصوص توسعه پایدار تاکید کرده‌اند که یکپارچگی ریسک‌های مربوط به حاکمیت اجتماعی- زیست‌محیطی باید در حوزه تمرکز مدیران ریسک در سال‌های آتی قرار بگیرد.
بر پایه این گزارش مدیران ریسک در مواجهه با ریسک‌هایی که از تکنولوژی‌های نوظهور نشات می‌گیرند از راهکارهایی نظیر شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها پیش از پذیرش تکنولوژی‌های جدید توسط کسب‌و‌کار، شناسایی و ارزیابی تکنولوژی‌های نوظهوری که توسط کسب‌و‌کار استفاده می‌شود و تحلیل و اصلاح خلأ پوشش‌های بیمه‌ای بهره می‌گیرند.
علاقه‌مندان برای دریافت متن کامل گزارش مدیریتی می‌توانند به نشانی  https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/ مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=25365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.