• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

امکان ویرایش مستقیم فایل‌های آفیس در ضمیمه جیمیل فراهم شد

  • کد خبر : 4450
  • 24 آذر 1399 - 11:50
امکان ویرایش مستقیم فایل‌های آفیس در ضمیمه جیمیل فراهم شد

از‌این‌پس کاربران می‌توانند بدون دانلود‌، فایل‌های مایکروسافت آفیس ضمیمه‌شده در جیمیل را ویرایش و ارسال کنند.

گوگل امکان ویرایش فایل‌های مایکروسافت آفیس ضمیمه‌‌شده در جیمیل را با یک کلیک برای کاربران فراهم می‌کند. قابلیت جدید همانند ویرایش فایل‌های گوگل داکس (Docs) و شتیس (Sheets) ساده است و با‌توجه‌به اینکه به دانلود و بارگذاری مجدد فایل ویرایش‌شده نیازی نیست، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

چند ماه پیش، گوگل سرویس G Suite را به گوگل ورکسپیس (Google Workspace) تغییرنام داد. گوگل ورکسپیس اپلیکیشن‌های داکس، شیتس، اسلایدز، میت و تقویم گوگل را دربر می‌گیرد و پشتیبانی از فایل‌های ورد و پاورپوینت و اکسل به آن اضافه شده است. پیش‌از‌این، اسناد آفیس برای ویرایش باید به گوگل درایو منتقل می‌شدند و فقط امکان نمایش فایل‌های ضمیمه‌‌شده در ایمیل‌ها وجود داشت.

حال با افزودن قابلیت جدید این محدودیت برداشته می‌شود. کاربران اکنون می‌توانند به‌طورمستقیم فایل آفیس را با استفاده از ویرایشگر گوگل داکس ویرایش کنند. در این ویرایش، فرمت فایل به داکس تغییر پیدا نمی‌کند و با فرمت اصلی آن ذخیره می‌شود. کاربران جیمیل می‌توانند فایل ویرایش‌شده را در پاسخ ایمیل اصلی ارسال کنند و به دانلود و بارگذاری مجدد فایل ویرایش‌شده نیازی نیست. همچنین، گوگل تلاش می‌کند کار با فایل‌های آفیس را در گوگل داکس بهبود بخشد؛ ازاین‌رو، به‌تازگی افزونه‌ی جدید Macro Converter را برای گوگل ورکسپیس عرضه کرده تا امکان انتقال پرونده‌های اکسل به شیتس برای کاربران و سازمان‌ها آسان‌تر شود.

افزودن واترمارک و پشتیبانی از صفحات عمودی و افقی به گوگل داکس

علاوه‌بر این، گوگل روی افزودن پشتیبانی بهتر از اسناد با صفحه‌چینی‌های عمودی و افقی و امکان اضافه‌کردن تصویر به پس‌زمینه‌ی متن و واترمارک به گوگل داکس کار می‌کند؛ البته قابلیت افزودن تصویر تا سال میلادی آینده دردسترس قرار نمی‌گیرد

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.