• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

امکان ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در تهران فقط برای شهر ایوانکی

  • کد خبر : 49483
  • 18 تیر 1401 - 12:56
امکان ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن در تهران فقط برای شهر ایوانکی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از مهم ترین مزیت‌هایی که برای متقاضیان علاقه مندان شهر جدید ایوانکی در نظر گرفته شده این است که امکان این وجود دارد یک قطعه زمین به دو الی سه متقاضی واگذار شود و افراد ساخت و ساز در آن قطعه زمین را به صورت خانه‌های ویلایی انجام دهند.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ظرفیت تعیین شده برای استان تهران برای ثبت نام مجدد در سامانه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: ثبت نام مجدد در سامانه نهضت ملی مسکن از  ١۵ تیرماه آغاز شده و متقاضیان تا ٣١ تیرماه می‌توانند برای ثبت نام مجدد در پروژه نهضت ملی مسکن به سامانه https://saman.mrud.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد : دور جدید از ثبت نام‌ها تنها مشمول شهرهایی می‌شود که متقاضی و همچنین اراضی برای افزایش واحد‌های نهضت ملی مسکن وجود داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در دوره جدید ثبت نام‌ها برای استان تهران شهر جدید ایوانکی فعال است و متقاضیان واجد شرایط برای شهر جدید ایوانکی می‌توانند تا ٣١ تیرماه تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند. 

محبت‌خواه افزود: همچنان علاوه بر ثبت نام های جدید امکان ویرایش اطلاعات هم برای متقاضیان ثبت نام کرده در دوره قبل ‌وجود دارد. کسانی در دوره قبل شهرهای اشتباه برای استان تهران انتخاب کردند در دوره جدید ثبت نام‌ها می‌توانند شهر ایوانکی را جایگزین و اطلاعات خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به مزایای شهر جدید ایوانکی برای دور جدید ثبت نام ها اظهار داشت: از مهم ترین مزیت‌هایی که برای متقاضیان علاقه مندان شهر جدید ایوانکی در نظر گرفته شده این است که امکان این وجود دارد یک قطعه زمین به دو الی سه متقاضی واگذار شود و افراد ساخت و ساز در آن قطعه زمین را به صورت خانه های ویلایی انجام دهند.

در دور جدید ثبت نام‌های شهر جدید صرفا در شهرهائی ثبت نام صورت می پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسائی و تامین شده باشد و بدیهی در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشائی می‌شود. همچنین ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین های تامین شده قبلی یا زمین های تامین شده جدید در هر شهر صورت می پذیرد و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می شود. 

همچنین شایان ذکر است وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و پالایش متقاضیان به شرح ذیل است.

الف – شرایط متقاضیان:

بر اساس ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن شرایط متقاضیان جهت ثبت نام به شرح ذیل است.

متقاضی و افراد تحت سرپرستی، می بایست فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشد.

متقاضی می بایست از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. (فرم ج سبز).

متقاضی می بایست متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

افراد ذیل می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

زنان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن 

 مردان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن

نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.

بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مردان مجرد بین ۲۳ تمام تا ۴۵ سال تمام به شرط ارائه تعهدنامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد

متقاضی می‌بایست دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشد.

 سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد. برای کارمندان دولت و نیروهای مسلح ج.ا.ا که به استناد حکم دستگاه و سازمان (ارگان) نظامی ذی ربط و روحانیونی که با تائید مرکز مدیریت حوزه های علمیه منتقل شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود. تائید شرط سابقه سکونت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بر اساس تائیدیه معاونین منابع انسانی واحدهای تابعه استانی نیروهای مسلح طبق دستورالعمل مصوب ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

متقاضیان شهرهای جدید می‌بایست دارای سابقه سکونت حداقل ۵ سال اخیر در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر باشند.

متقاضی می‌بایست در ۵ سال اخیر، تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی دریافت نکرده باشد.انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=49483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.