• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

امضا تفاهم نامه سایپا و بانک آینده در جهت افزایش سطح تعاملات/ در صورت اعلام سازمان بازرسی مبنی بر خروج عرضه از بورس کالا، تمکین می کنیم/ افزایش عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته

  • کد خبر : 62316
  • 23 دی 1401 - 23:14
امضا تفاهم نامه سایپا و بانک آینده در جهت افزایش سطح تعاملات/ در صورت اعلام سازمان بازرسی مبنی بر خروج عرضه از بورس کالا، تمکین می کنیم/ افزایش عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیرعامل بانک آینده و جمعی از اعضای هیات مدیره این بانک با حضور در سایپا و نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این گروه خودروساز در خصوص ارتقا و تقویت سطح تعاملات فی مابین به گفتگو نشستند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز، در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان شرایط یک سال اخیر حضورش در شرکت سایپا گفت: در زمان حضورم در سایپا با شرایط سختی روبرو بودیم و معوقات بانکی و تعهدات معوق محصولات باعث ایجاد شرایط سخت در شرکت شده بود.

او افزود: در گذشته تولیدات با کسری و به صورت ناقص در کف پارکینگ ها قرار داشت که باعث ایجاد بحران مالی شده بود و تولید روزانه گروه سایپا به هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده بود.

تیموری تصریح کرد: خوشبختانه با همت تمامی کارکنان و مدیران گروه سایپا در حال حاضر تولید ناقص به هیچ عنوان نداریم و تولید به صورت “عبور مستقیم” انجام می شود و با وجود حذف سه خودرو پرتیراژ در سال جاری، با تدبیری که انجام شده تیراژ تولید به روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه رسیده است.

او افزود: سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته ایم و امسال این مبلغ تا کنون به ۸۰ هزار میلیارد تومان و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و این در حالی است که در قیمت محصولات هیچ گونه تغییر نرخی انجام نشده بلکه ترکیب محصولات تغییر کرده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: خوشبختانه در فروش محصولات تجاری ۸۰ درصد، شاهین ۴۵ درصد و کوییک اتوماتیک نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد فروش داشته ایم و تعداد فروش محصولات در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار بیشتر عرضه شده و میزان فروش دو برابر شده است.

او افزود: در سال جاری و در راستای اتحاد استراتژیک دو شرکت سایپا و ایران خودرو شرایط خوبی را دنبال و از توان مشترک در راستای پیشبرد تولید و خدمات به نحو احسن استفاده می کنیم.

تیموری تصریح کرد: بر همین اساس دو نمایندگی مشترک تا کنون ایجاد کرده ایم و از توان همدیگر در حال استفاده و بهره برداری هستیم و تصمیم داریم تا پایان سال آینده بیش از ۵۰ نمایندگی مشترک در سراسر کشور راه اندازی کنیم.

او با اشاره به اینکه بانک آینده اولین بانکی بود که در روزهای حضور تیم مدیریتی جدید با سایپا همکاری کرد و با شرایط سختی که در سایپا حاکم بود به کمک سایپا آمد، افزود: در آن برهه سایپا در پایین ترین وضعیت تیراژ تولید قرار داشت و خودروهای ناقص با کیفیت پایین در حال تولید بود و سایپا با بانک آینده تفاهم نامه اولیه منعقد کرد که که موارد آن تفاهم نامه تا کنون انجام شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: امروز تفاهم نامه جدیدی با بانک آینده منعقد شد و امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم در خصوص توسعه محصول و عرضه ۸ خودرو جدید که در سال آینده وارد بازار می کنیم و افزایش فعالیت در زنجیره تامین و خدمات پس از فروش که تحقق تولید و اشتغال است حضور موثری داشته باشیم و این موضوع فقط با حمایت و کمک سیستم بانکی انجام خواهد شد.

او افزود: در سال جاری در گروه سایپا نزدیک به ۳ هزار نفر در شرکت های خودروساز و قطعه ساز گروه مشغول به کار شده اند و امیدواریم در سال آینده با رشد تولید و تنوع محصولاتی که خواهیم داشت بتوانیم اشتغال خوبی در کشور ایجاد کنیم.

تیموری تصریح کرد: زیرساخت تمام سیستم های بانکی چون زنجیره تامین مالی، اوراق گام و … تحت وب در بانک آینده وجود دارد و می توانیم زنجیره قطعه سازی و زنجیره عرضه و خدمات پس از فروش را در این شرایط قرار دهیم تا پول در روش های مناسب و از طریق سیستم ها و ابزارهای مالی بین قطعه ساز و زنجیره خدمات پس از فروش، در گردش قرار گیرد.

او در ادامه با اشاره به برگزاری نشست معاون سازمان بازرسی کل کشور با خودروسازان در هفته گذشته گفت: این جلسه با حضور معاونان وزیر صمت، مدیران عامل دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو، نماینده سازمان های بورس کالا، حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و تعزیرات حکومتی به منظور بررسی وضعیت ارایه محصولات خودرویی در بورس کالا برگزار شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بورس کالا برای فروش فوق العاده محصول شاهین سایپا با بازه زمانی ۹۰ روز است و بقیه پیش فروش های مدت دار خودروسازان به قوت خود باقی است و سایپا تاکنون در بورس کالا نیم درصد عرضه فروش فوق العاده خود را انجام داده که این توضیحات به صورت کامل در این جلسه ارائه شد.

او افزود: در این جلسه مقرر شد که قوانین نحوه عرضه خودرو در بورس کالا توسط سازمان بازرسی بررسی شود و اگر براساس قوانین مجلس شورای اسلامی و بورس کالا است روال ادامه پیدا کند و در غیر این صورت برای همه خودروسازها تصمیم جدیدی گرفته شود و اگر سازمان بازرسی اعلام کند که خارج  از قانون بوده تمکین می کنیم.

در این مراسم شعبان مرادی، مدیرعامل بانک آینده با بیان اینکه صنعت خودرو در حال حاضر با شرایط سختی در حال تولید است گفت: بانک آینده برای دو صنعت تامین اعتبار کرده، یکی در حوزه غلات که برای تامین معاش مردم است و دیگر صنعت قطعه سازی که در آن تولید و اشتغال وجود دارد.

او با بیان اینکه بانک آینده از ابتدای تاسیس پیشران و حامی تولید بوده و در صنایع مختلف این موضوع را نشان داده، افزود: امروز با حضور در سایپا، توفیقی حاصل شد که به صورت مستقیم در کنار تولید قرار بگیریم.

مرادی گفت: بانک آینده در صنعت خودروسازی در خصوص نقل و انتقال و تامین مباحث مالی فعال است و برهمین اساس ملزم و مکلف هستیم که با تمام توان وارد شویم و گره ای از بخش تولید را باز کنیم.

او با بیان اینکه در سیستم های بانکی همیشه نوآوری وجود دارد و بخشی از این موارد به ابزارهای موجود در بانک ها مربوط است، افزود: در سیستم بانکی ابزارهای جدید مثل اوراق برات، گام و … را ایجاد کرده ایم و امروز تفاهم نامه مشترک سایپا و بانک آینده در جهت به روز آوری و ارتقا جهت استفاده از این ابزارها منعقد شد و امیدوارم بتوانیم در حمایت از تولید با استفاده از این ابزارها بیش از گذشته عمل کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=62316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.