• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

ال‌جی برای یازدهمین سال پیاپی در جدیدترین فهرست شاخص جهانی پایداری Dow Jones

  • کد خبر : 60253
  • 24 آذر 1401 - 9:02
ال‌جی برای یازدهمین سال پیاپی در جدیدترین فهرست شاخص جهانی پایداری Dow Jones

نام ال‌جی برای یازدهمین سال متوالی به دلیل تعهد این شرکت به مدیریت ESG در فهرست معتبر جهانی شاخص پایداری شرکت‌ها درج شد.

موفقیت ال‌جی الکترونیکس (LG) در جای گرفتن در فهرست Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World) برای یازدهمین سال پیاپی پیشگامی مستمر این شرکت در زمینه مدیریت ESG (عوامل زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی) را به خوبی نشان می‌دهد.

DJSI World بر اساس ارزیابی آنالیزهای عمیق فعالیت‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و مدیریتی هر شرکت، ۱۰ درصد از برترین شرکت‌ها در زمینه پایداری را از میان ۲۵۰۰ شرکت‌ در سطح جهان تعیین می‌کند و در فهرست خود جای می‌دهد. به روز رسانی سالانه DJSI World به طور گسترده توسط سرمایه گذاران، دولت ها و سایر سهامداران کلیدی در سراسر جهان به عنوان یک شاخص قابل اعتماد از تعهد ESG شرکت­ها مشاهده می شود.

در شاخص‌های امسال، ال‌جی در هر سه زمینه مدیریت ESG امتیاز خوبی بدست آورد. این شرکت که به خاطر نوآوری­های مختلف خود با تمرکز بر حوزه محیط‌‌ زیست امتیازهای بالایی دریافت کرد به طور موثر انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف آب را کاهش و نرخ بازیافت خود را افزایش می‌دهد، منابع انرژی خود را به منابع تجدیدپذیر تغییر می‌دهد و به شکلی پایدار و مستمر به سوی دستیابی به هدف “کربن صفر” تا سال ۲۰۳۰ در حرکت است. ال‌جی در سال گذشته ۴۰ درصد از کل حجم انتشار مستقیم و غیر مستقیم گازهای گلخانه‌ای شعبه‌های محلی و خارجی خود را (در مقایسه با سطح انتشار سال ۲۰۱۷) کاهش داده است.

در زمینه معیارهای اجتماعی، ال‌جی به دلیل تلاش‌های چشمگیرش در مدیریت زنجیره تأمین، تنوع ملیت کارکنان در محیط کار و ایجاد یک فرهنگ فراگیر در DJSI World ارزیابی مطلوبی را بدست آورد. این شرکت همچنین برای اجرای شیوه‌های مدیریتی مسئولانه و شفاف خود شامل افشای ماتریس مهارت‌های هیئت مدیره (BSM)، ایجاد دستورالعمل هیئت‌مدیره در خصوص عدم وابستگی، تخصص و تنوع، ارزیابی مثبت دریافت کرد.

ال‌جی با تعهد به محقق نمودن جامعه‌ای فراگیرتر از طریق تولید محصولاتی که به معنای واقعی دسترس‌پذیر هستند، به تازگی در کره برچسب‌های بریل (خط مخصوص نابینایان) رایگانی را معرفی کرده است که به افراد دارای مشکلات بینایی برای استفاده از لوازم کمک می‌کند. این شرکت همچنین با اخذ گواهی ISO37301 از موسسه استاندارد بریتانیا (BSI) تعهد خود را به رعایت برترین استانداردهای جهان نشان داده است. ISO37301 تدوین شده توسط سازمان استاندارد بین المللی (ISO)، یک استاندارد شناخته شده بین‌المللی است که انطباق سیستم‌های مدیریت ریسک و سیاست‌های یک شرکت را با استانداردهای بین المللی ارزیابی می‌کند.  

علاوه بر قرار گرفتن در فهرست DJSI World برای یازدهمین سال متوالی، ال‌جی برای سیزدهمین سال متوالی شاخص DJSI آسیا-اقیانوسیه و برای چهاردهمین سال پیاپی شاخص DJSI کره را نیز بدست آورد. شاخص آسیا-اقیانوسیه همان معیارهای DJSI World را ارزیابی کرده و ۲۰ درصد برتر از میان ۶۰۰ شرکت موجود در منطقه آسیا-اقیانوسیه را در بر می‌گیرد، در حالی که شاخص کره شامل ۳۰ درصد از برترین شرکت‌ها از میان ۲۰۰ شرکت واقع در کره جنوبی است.        

علاوه­بر­این، ال‌جی برای دومین سال پیاپی جایزه پلاتینیوم EcoVadis را دریافت کرد. EcoVadis که یک منبع مستقل و معتبر جهانی ارائه کننده رتبه‌بندی‌های تجارت پایدار است ال‌جی را در زمینه نوآوری‌های مرتبط با پایداری جزء یک درصد برتر در میان تمامی شرکت‌ها قرار داد. و در دو سال اخیر ال‌جی از Morgan Stanley Capital International (MSCI) که یک شرکت جهانی پژوهش سرمایه‌گذاری است رتبه “”A دریافت کرده است. 

اقدامات و اهداف مدیریت ESG ال‌جی شامل وظایف استراتژیک میان-مدت تا بلند-مدت این شرکت که در اوایل سال جاری تدوین شدند به وضوح در برنامه‌ای برای زندگی بهتر ۲۰۳۰ (Better Life Plan 2030) توصیف شده‌اند. این برنامه متضمن تعهد ال‌جی به تحقق یک جامعه فراگیرتر و متنوع‌تر با در برگرفتن تفاوت‌ها و ایجاد حلقه‌های همبستگی نزدیک با کارکنان، شرکاء و ذی‌نفعان شرکت است.   

Hong Sung-min رئیس دپارتمان ESG ال‌جی:”ما همچنان با استفاده از تجربه‌، فن‌آوری‌های نوآورانه و حضور جهانی خود با تمام توان به تلاش برای تحقق چشم‌انداز آینده‌ای پایدارتر و کمک به ایجاد زندگی بهتر برای همه ادامه می‌دهیم” 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.