• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

الگوی ارسال رمز پویا همراه بانک مسکن به روز شد

  • کد خبر : 7805
  • 04 بهمن 1399 - 13:44
الگوی ارسال رمز پویا همراه بانک مسکن به روز شد

بانک مسکن با هدف افزایش ضریب امنیت تراکنش های بانکی و استاندارد سازی الگوی ارسال رمز پویا نسخه همراه بانک خود را به روز کرد.

به گزارش رویداد خبربه نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هبینا، این به روزرسانی در راستای بخشنامه بانک مرکزی برای آغاز مرحله سوم طرح رمز پویا(دوم) است.
بانک مرکزی از هفته دوم دی اجرای مرحله سوم طرح رمز دوم پویا در راستای استانداردسازی الگوی پیامک رمز پویا را به بانک ها ابلاغ کرد.
در این مرحله و بر اساس الگوی معین شده از سوی این نهاد نظارتی، بانک ها موظفند ارسال پیامک رمز دوم را با لحاظ دو قید برای کاربران ارسال کنند.
بر اساس این الگو در شرط اول تعیین شده پیامک های ارسالی برای مشتریان حاوی اطلاعات کامل تراکنش اعم از نوع تراکنش، مبلغ تراکنش و دریافت کننده وجه خواهد بود.
در شرط دوم بانک مرکزی نیز رمز دریافتی از سامانه هریم در بازه زمانی محدود و فقط برای همان تراکنش درخواستی معتبر عنوان شده است. بانک مرکزی تایید کرده است در صورتی که هریک از اقلام تراکنش (نوع، مبلغ و دریافت کننده وجه) شناسه پذیرنده کارت تغییر کند، رمز دریافت شده معتبر نبوده و تراکنش انجام نخواهد شد.
این اقدام در راستای افزایش امنیت تراکنش های مبتنی بر رمز دوم پویا انجام شده و نقش مهمی در کاهش جرایمی همچون فیشینگ و سایر اقلام کلاهبرداری مبتنی بر تراکنش دارد.

*دو گام بانک مسکن برای استاندارد سازی*
پس از ابلاغ این بخشنامه بانک مسکن نیز در سریع ترین زمان ممکن و در راستای اجرای آن اقدام به بروز رسانی نسخه همراه بانک خود کرد.
با این به روز رسانی آن دسته از مشتریان بانک مسکن که نسخه همراه بانک آنها قدیمی و پایین تر از نسخه ۱٫۲۶ می باشد، در صورت استفاده از نسخه های مذکور با پیام بروزرسانی خودکار مواجه خواهند شد.
بانک مسکن از این کاربران خواسته
با توجه به نوع سیستم عامل گوشی تلفن همراه اقدام به بروزرسانی نسخه همراه بانک خود کنند.
بر اساس اعلام این بانک برای کاربرانی که سیستم عامل گوشی همراه آنان اندروید و IOS بوده دو مسیر مشخص در نظر گرفته شده است.
در مسیر نخست کاربرانی که سیستم عامل گوشی آنها اندروید است کافی است با کلیک بر روی بروزرسانی نسخه بصورت خودکار عملیات دانلود و نصب را می توانند انجام دهند. در مسیر دوم اما کاربرانی هم که سیستم عامل گوشی های آنها IOS است با مراجعه به سایت بانک و هدایت به بازارچه های اینترنتی (آی اپس و سیبچه) می توانند نسخه جدید را دانلود و نصب کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.