• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

الزامات بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های پیوستن به شانگهای

  • کد خبر : 25272
  • 02 مهر 1400 - 13:38
الزامات بهره‌مندی حداکثری از فرصت‌های پیوستن به شانگهای

نائب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای بهره‌مندی حداکثری از مزایای پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای باید اقداماتی در کشور انجام شود.

نائب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران پیوستن به سازمان همکاری شانگهای را اتفاق ارزشمند و خوبی دانست و گفت: ما در بخش خصوصی علاقمند هستیم که با همه دنیا تعامل کنیم و در واقع اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم نیاز به روابط خوب با همه کشورها و تعامل سازنده داریم.

مهراد عباد در گفت وگو با ایبِنا با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل ایران با دنیا تصریح کرد: عضویت در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشته باشد به ویژه اگر در ادامه محدودیت‌های بین‌المللی نیز حل شود تا بتوانیم از این فرصت‌ها و همکاری ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گفته وی، اگر برخی محدودیت‌های بین المللی و مسائل مالی برقرار باشد، شاید نتوانیم روابط و واهداف خود در پیمان شانگهای را اجرا کنیم. همین حالا هم شرکت‎های چینی به راحتی با ایران کار نمی کنند؛ بنابراین صرف اینکه به این سازمان ملحق شدیم نمی تواند روابط تجاری ما را با رشد همراه کند.

نائب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه مسائل تحریم را باید با حفظ منافع ملی حل کنیم، افزود: به هر حال چین تنه به تنه آمریکا در حال پیشروی است و بعید نیست که به زودی به قدرت اول دنیا تبدیل شود؛ در نتیجه خوب است که ایران با تمام کشورهای قدرتمند ارتباط داشته باشد.

عباد گفت: ما باید پا را فراتر بگذاریم و بتوانیم تکنولوژی به ایران وارد کنیم چرا که بیشتر تکنولوژی های ما قدیمی است. در حال حاضر رویکرد این است که مواد اولیه و مواد تمام شده وارد کشور شود و در واردات فناوری بسیار ضعیف هستیم و این در حالی است که در بسیاری از بخش ها نیاز به این واردات تکنولوژی داریم.

نائب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم صادرات خوبی هم به این کشورها داشته باشیم باید بر سیاست‌های کنونی صادرات مانند تخصیص ارز و برگشت ارز حاصل از صادرات و استرداد مالیات ارزش افزوده و بسیاری از دغدغه ‌های دیگر جدی صادرکنندگان بازنگری داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=25272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.