• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

اقدامات توسعه‌ای بیمه سینا برای شبکه فروش در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 67728
  • 26 فروردین 1402 - 12:52
اقدامات توسعه‌ای بیمه سینا برای شبکه فروش در سال ۱۴۰۲

نشست تخصصی نگاهی به آینده شبکه فروش با حضور کیومرث رعیت معاون فروش و توسعه بازار، بهمن علی بخشی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل، مرتضی حاجوی مدیر امور شعب و نمایندگان و علی زارعی مدیر بازاریابی بیمه سینا برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، در این نشست تخصصی، مسائل مختلف حوزه فروش، امور شعب و نمایندگان و همچنین راهکارهای توسعه شبکه فروش در بیمه سینا بررسی و تبادل نظر شد.

در ابتدای این میزگرد، بهمن علی‌بخشی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه سینا گفت: اگر بخواهیم با ادبیاتی ساده، توسعه و افزایش در فروش را معنا کنیم؛ می‌گوییم که توسعه و افزایش فروش شامل مجموعه‌ای از تفکر، ایده‌ها و فعالیت‌هایی است که می‌تواند فروشندگان و ارائه کنندگان یک محصول را در بهبود وضعیت مشاغل یاری کند، که در شرکت های بیمه، نمایندگان و به نوعی شعب می توانند نقش فروشنده را ایفا نمایند.

همچنین توسعه ‌فروش، افزایش درآمد و گسترش فعالیت‌ها را به دنبال خواهد داشت. البته باید به خاطر داشته باشیم که توسعه‌ شبکه فروش، ورود ایده های جدید و در نهایت تحول باید براساس فرآیندهایی برنامه ریزی شده و اصولی اجرا شود تا نتیجه‌ی مطلوب دهد.

در ادامه مرتضی حاجوی مدیر امور شعب و نمایندگان در خصوص آخرین وضعیت شعب و شبکه فروش بیمه سینا گفت:

اگر بخواهیم نگاهی به آخرین وضعیت شبکه فروش بیمه سینا داشته باشیم باید عرض کنم که در حال حاضر، بیش از ۱۰۰۰ نماینده جنرال و ۱۰۰ نماینده عمر در شبکه فروش بیمه سینا فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۵۹ درصد بانوان و ۴۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از ۵۷ درصد از شبکه فروش بیمه سینا بین ۴۰ تا ۵۰ سال و بیش از ۱۴ درصد نیز کمتر از ۳۰ سال سن دارند که این آمار نشان از پویایی شبکه فروش دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اهداف و برنامه های ترسیم شده برای سال ۱۴۰۲ افزود: پیش بینی ما برای سال جدید، جذب ۱۰۰ نماینده جنرال و ۲۰ نماینده عمر است که عمده هدف ما جذب نمایندگان فعال و با کیفیت و در نهایت، کیفی‌سازی شبکه فروش است.

علی زارعی سهامیه مدیر بازاریابی بیمه سینا نیز در خصوص نقش شبکه فروش بیان داشت: علاوه بر نمایندگان، تمامی کارکنان شرکت‌های بیمه به نوعی فرآیند های بازریابی را انجام می دهند و باید به این سمت گام برداشت؛ نوع عملکرد و تعامل با مشتریان کمک قابل توجهی به پیشبرد و توسعه بازار خواهد کرد.

وی افزود: مدیریت بازاریابی بیمه سینا از تفکر، نگاه و ایده های جدید در زمینه بازاریابی استقبال می کند. همکاران در سایر واحدها هم خود را در این زمینه مسئول بدانند و برای جذب بازارهای جدید تلاش کنند.

حاجوی نیز پیرامون سیاست جذب و رشد شبکه فروش ادامه داد: همان طور که گفته شد، برنامه مدون جهت افزایش کیفیت فعالیت نمایندگان پرتلاش و خلاق بیمه سینا را در دستور کار داریم و بر اساس مفاد این برنامه، پالایش و دسته بندی نمایندگان آغاز شده است که قصد داریم در کنار تشویق نمایندگان فعال و ساعی، با برخی نمایندگانی که فعالیت های محدود و کم اثری دارند جلسات تجزیه و تحلیل جهت ارتقاء عملکرد ایشان را برگزار کنیم.

وی در پاسخ سوال دیگری در مورد پایش عملکرد شعب تصریح کرد: ارتقاء سطح کیفی خدمات از اولویت های اصلی این مدیریت است، لذا پایش عملکرد و ارزیابی عملکرد شعب به صورت مستمر در حال انجام است و با پایش و ارزیابی ، چابک سازی، سودآوری و ارتقاء یا تنزل درجه شعب را در دستور کار قرار داده ایم. جالب است بدانید که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۴٫۰۰۰ میلیارد ریال حق بیمه توسط ۶۲ شعبه بیمه سینا در سراسر کشور تولید شده است.

زارعی در خصوص نقش بازاریابی در توسعه فروش گفت: گام اول در این زمینه انجام مطالعات و تحقیقات بازار به صورت علمی و در سطح گسترده است، زیرا تا زمانی که شناخت صحیح و کاملی از فضای بازار صنعت بیمه، شرایط رقبا و نیاز بازار نداشته باشیم، قطعاً نمی توانیم نقش اثر گذار خود را به خوبی در بازار ایفا کنیم. باید توجه داشته باشیم که اهمیت دادن به بازاریابی، ضمن کمک جهت دستیابی به توسعه فروش و کسب درآمد برای بنگاه های اقتصادی، موجب توجه بیشتر به نیازهای مشتریان از طریق روش‌های مدرن و هم چنین اتخاذ سیاست ها و استراتژی های مناسب به منظور هماهنگ کردن فعالیت‌های اجرائی شرکت با نیاز مشتریان خواهد شد.

حاجوی در تکمیل این بخش از میزگرد ادامه داد: اقدامات متنوعی برای تقویت شبکه فروش می توان انجام داد که از مهمترین آنها برگزاری جشنواره فروش محصولات بیمه ای در رشته های مختلف و تقویت انگیزه شبکه فروش است که این فعالیت ها با کمک مدیریت بازاریابی قابل برنامه ریزی و اجرا خواهد بود.

البته جهت یادآور می‌شود که جشنواره سرآمدان سینا در سال ۱۴۰۱ با هدف ایجاد رقابت سالم، رشد بهره‌وری و پویایی شبکه فروش برگزار شد که آثار مثبتی در توسعه فروش بیمه سینا در سال گذشته داشته است.

کیومرث رعیت معاون فروش و توسعه بازار بیمه سینا در جمع بندی میزگرد و مباحث انجام شده، اظهار داشت: به طور کلی، شبکه فروش به عنوان خط مقدم و حلقه اول مواجهه سازمان با مشتریان است که برای فعال شدن این شبکه، باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که از ظرفیت بالقوه نمایندگان به نحو مطلوب استفاده شود.

عضو هیئت مدیره بیمه سینا تاکید کرد: باید نگرش جدیدی در زمینه نمایندگان و شبکه فروش در بیمه سینا ایجاد کنیم و با بهره‌گیری از تجارب گذشته و چالش هایی که با آنها مواجه بوده ایم، مدل نوینی برای جذب، نگهداشت و بهره برداری از ظرفیت نمایندگان در پیش بگیریم تا بتوانیم در فضای رقابتی فعلی بازار بیمه، حرف‌های جدید و بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=67728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.