• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

افزایش ۳۲۰ درصدی سود آلی شیمی قم

  • کد خبر : 39944
  • 01 اسفند 1400 - 14:29
افزایش ۳۲۰ درصدی سود آلی شیمی قم

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آلی شیمی قم (سهامی خاص) مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۰ درمحل سالن جهش تولید شرکت مدیریت صنعت شوینده برگزارگردید.

در این مجمع که با حضوراکثریت سهامداران ، اعضاء هیات‌ مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع بر عهده دکترامیرعلی نعمت ‌الهی بود،که همایون باقری و مجید نژوری در مقام نظاراول و دوم و کریم حاج نایبی به عنوان دبیرمجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع توسط مدیرعامل مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته درطی سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹، با تقسیم سود ۱۰۰۰ریالی به ازای هرسهم به کارخود پایان دادند.  

 همچنین موسسه حسابرسی رازدار به عنوان حسابدار اصلی و موسسه حسابرسی راهبرد به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل برای سال مالی آتی انتخاب گردیدند .

 درابتدای مجمع دکتر امیرعلی نعمت الهی ضمن گرامیداشت ماه مبارک رجب و ماه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، با تکریم از کارکنان شریف و ساعی شرکت آلی شیمی قم که با سختکوشی توانستند عملکردی شایسته درسال مالی مورد گزارش حاصل کنند تقدیربه عمل آورد.

رییس مجمع در ادامه با تاکید براینکه هرچند این شرکت هنوزدر بورس وارد نشده است اما مصمم بودیم که مجمع را درموعد مقرر و درشفافیت کامل برگزارکنیم چرا که معتقدیم بیش از ده هزارنفرسهادارهلدینگ «بیدسیم» بطورغیرمستقیم سهامداراین شرکت هستند و حق دارند که از عملکرد این شرکت تابعه موفق که توانسته دربازارشدید رقابتی عملکردی درخشان داشته باشد خبردارشوند.

مدیرعامل شرکت آلی شیمی قم نیز در گزارش مفصل خود به بیان تاریخچه ای ازشرکت ، نحوه خرید مواد اولیه، میزان تولید، فروش، درآمد و سودآوری پرداخت .

مهندس کریم حاج نایبی به اشاره به اینکه تولیدات ما شامل گلیسیرین در گریدهای صنعتی و بهداشتی، انواع اسید چرب، اسید اروئیک و اسید چرب سویا، کلزا است افزود: ماموریت ما تولید و تامین مواد اولیه صنایع بهداشتی ، صنایع شوینده ، صنعت رنگ و رزین میباشد و در راستای نقش آفرینی به عنوان یکی ازحلقه های زنجیره ارزش در گروه توانستیم بخش عمده ای ازنیاز مواد اولیه شرکتهای تابعه هلدینگ مدیریت صنعت شوینده منجمله پاکسان، گلتاش و ساینا را درسال مالی مورد گزارش تامین کنیم.

به گفته وی درسال گذشته توانستیم میزان تولیدات خود را نسبت به ۲سال گذشته بطور چشمگیری افزایش دهیم و از۲هزار و۵۰۰تن به ۱۰هزارتن برسانیم.

مدیرعامل آلی شیمی قم در فراز دیگری از گزارش خود افزایش ۹درصدی تولید گلیسیرین،افزایش ۷۲درصدی تولید اسید چرب،افزایش ۲۷درصدی تولید پیه صنعتی، رشد میانگین بیش از۵۵درصدی فروشی تناژی درطی ۴سال اخیر، افزایش ۲۳۳درصدی فروش ریالی محصولات ، رشد ۳۲۰درصدی سود خالص ، کاهش بهای شده ، ارتقاء حاشیه سود ناخالص و افزایش چشمگیربازده حقوق صاحبان سهام از۵۹ درصد به ۱۰۲درصد را گوشه ای ازدستاوردهای شرکت درسال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ برشمرد.

دکترامیرعلی نعمت الهی در ادامه مجمع با تقدیرمجدد از تلاش کلیه مدیران و پرسنل خدوم آلی شیمی قم که توانسته اند جهش خوبی درتولید کیفی و کمی را آنهم درحالی که اقتصاد و صنعت کشوردرگیر همه گیری کرونا و مشکلات تحریم بود به ارمغان بیاورند تصریح کرد: برنامه ما عرضه هرچه سریعتر این شرکت موفق در بازارسرمایه و بورس می‌باشد.

مدیرعامل «بیدسیم» با اعلام اینکه با قدرت از برنامه های توسعه گرایانه که منتهی به منافع سهامداران باشد حمایت خواهیم کرد افزود : تاکید ما بر ارتقاء هم افزایی و انسجام بین شرکت های تابعه خودمان می‌باشد تا درتداوم یک رابطه تعاملی مناسب هم بتوانند در کاهش هزینه ها و ارتقای تولید و سودآوری بهتر عمل کنند و هم منافع ذینفعان را به خوبی تامین سازند .

رییس مجمع خاطرنشان کرد ؛

کاهش هزینه ها و مدیریت بهای تمام شده ، تبدیل آلی شیمی قم به معتبرترین مرکز پیه صنعتی کشور ، بهره بردن از فرصت مغتنم جهش در تولید گلیسیرین با توجه به سیاستهای دولت که در اقدامی ارزشمند وارادت گلیسرین را به کشور ممنوع کرده است ، رایزنی های مدیریتی همراستا با افزایش عملکرد شرکت جهت جلوگیری از ورود پالم به کشور ،  تحرک و پویایی بیشتر و لزوم انتقال دفتر مرکزی تهران به قم، اخذ تضامین و وثایق کافی و معتبر با هماهنگی واحد حقوقی شرکت مدیریت صنعت شوینده ، پیگیری مجدانه وصول مطالبات ، سرعت بخشی در اجرای طرح های توسعه و جدیت در عملیاتی شدن مقدمات برگزاری مجمع افزایش سرمایه را از مهمترین اولویت هایی می باشد که مدیریت آلی شیمی قم میبایست در سال مالی آتی با جدیت به دنبال حصول آن باشد .

مدیرعامل بیدسیم در بخش پایانی صحبتهای خودبر اجرایی شدن سیاستهای اصلی گروه توسعه ملی ، شرکت صنعتی بهشهر و سهامداران هلدینگ مدیریت صنعت شوینده اعم از عمده و خرد حقیقی و حقوقی برای بهبود همه جانبه فرآیندها وتعالی سازمانی تاکید کرد و تصریح نمود: با اعمال این رویکردها شاهد استمرار جهش سودآوری و ارزش آفرینی آلی شیمی قم در سالهای آتی هم خواهیم بود .

مهندس کریم حاج نایبی نیز در بخش پایانی صحبتهای خود ضمن تقدیر ویژه از دکتر امیرعلی نعمت الهی که با رویکردهاو سیاستهای نوآورانه توانست نقش رهبری یک هلدینگ تخصصی در صنعت شوینده را تجلی سازد و یک رابطه تعاملی مناسب و انسجام مثالزدنی را بین شرکتها تابعه شکل دهد افزود : اگر آلی شیمی قم  در همه عملکردهای تولید ، فروش ، درآمد ، سود آوری ، توسعه ، بهره وری و… توانست نمونه ای موفق در صنعت و تولید کشور گردد در سایه حمایت های مدیران بالادستی بوده که موانع را ازپیش روی ما برداشته و نهایت پشتیبانی را از برنامه هایمان داشته اند که بازهم از نقش داهیانه مدیرعامل «بیدسیم» و اعضای هیات مدیره تشکر ویژه دارم .

پیام هیئت مدیره

سپاس و ستایش خداوندی را که سخنوران از ستودن او عاجزند و حسابگران از شمارش نعمت های او ناتوان و تلاشگران از ادای حق او درمانده اند.

خداوند سبحان را سپاس می گوئیم که فرصت کار و تلاش را به ما عنایت فرموده و امروز بسیار مفتخریم گزارش عملکرد یکساله شرکت آلی شیمی قم را که نتیجه همت و تلاش هیئت مدیره، مدیران و کارکنان و کارگران سختکوش این شرکت می باشد را به استحضار سهامداران و اعضای محترم مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برسانیم.

در سالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری فرموده اند ، با الهام از این هدف گذاری و با به کارگیری ظرفیت ها و پتانسیلها و با تکیه به توانمندی های موجود و با اعتقاد راسخ براین باور که موفقیت و ارزش آفرینی این شرکت جز در سایه مشتری مداری و استفاده بهینه از منابع و ارتقای شاخص های بهره وری و تولید محصولات با کیفیت محقق نخواهد شد، تلاش نمودیم این شرکت را به لطف و عنایات خداوند متعال و به مدد تلاش تمامی همکاران ارجمند و پر تلاشمان در مسیر ارزش آفرینی و سودآوری قرار دهیم.

علیرغم اینکه در سال مالی مورد گزارش ، به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان ، شاهد افزایش قیمت مواد اولیه ، نوسانات قیمت ارز و بروز مشکل در تأمین مواد اولیه و سایر محدودیتها ( کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز و فرسودگی تجهیزات و دستگاههای موجود ) عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ در مقایسه با عملکرد سال گذشته این شرکت نشانگر درخشش این بنگاه صنعتی و تولیدی در کسب سود خالص و افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی سود شرکت می باشد.

مقدار فروش با ۳۸ درصد رشد از ۷۱۴۹ تن در سال ۹۹ به ۹۹۰۱ تن و میزان فروش محصولات تولیدی از ۴۳۴/۶۹۳ میلیون ریال با ۱۳۳ درصد رشد به ۳۴۳/۶۱۹/۱ میلیون ریال و سود عملیاتی شرکت از ۳۴۵/۸۹ میلیون ریال به ۹۳۲/۲۶۶ میلیون ریال و سود خالص از ۰۰۷/۶۳ میلیون ریال به ۵۸۱/۲۰۴ میلیون ریال رسیده است.

در این راستا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و حمایت مدیران محترم شرکت توسعه صنایع بهشهر و هلدینگ مدیریت صنعت شوینده و شرکتهای گروه بویژه مدیران محترم شرکتهای پاکسان و گلتاش ،انتظار می رود شرکت های گروه فرصت تأمین بخشی از مواد اولیه و قرار گرفتن در زنجیره تآمین مواد اولیه شرکتهای گروه و فرصت های هم افزایی و همکاری را برای شرکت آلی شیمی قم فراهم نمایند.

رویکرد راهبردی مدیریت شرکت استمرار حرکت در مسیر ارزش آفرینی با برنامه ریزی برای مدیریت بهای تمام شده، توانمندسازی سرمایه انسانی، افزایش راندمان، تنوع بخشی در محصولات تولیدی، نو آوری و توسعه با هدف بهبود مستمر کیفیت و هم افزایی در گروه بزرگ توسعه صنایع بهشهر و هلدینگ مدیریت صنعت شوینده و سایر شرکت های فعال در صنعت شوینده و رنگ و رزین و بهداشتی کشور می باشد.

در پایان، خداوند مهربان را شاکریم که فرصت خدمت و تلاش را در عرصه جهادگونه تولید و فعالیت اقتصادی به ما ارزانی فرموده و انشاءالله در پرتو عنایات الهی و تلاش های مجدانه تیم مدیریتی و همکاران سخت کوش شرکت بتوانیم در سال مالی آینده نیز گزارش و کارنامه موفقی را تقدیم سهامداران نمائیم.

در پایان باردیگر تلاش دلسوزانه تمامی همکاران عزیزمان را به عنوان بزرگ ترین سرمایه شرکت آلی شیمی قم را ارج نهاده و از خداوند باریتعالی موفقیت و توفیقات روزافزون و سالی پراز خیر و برکت برای مردم شریف و عزیز ایران اسلامی و همه تلاش گران عرصه خدمت و تولید مسئلت می نماییم.

 خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار.

برنامه های آتی

•     افزایش سرمایه شرکت ازمبلغ ۱۴۰،۰۲۰ میلیون ریال به مبلغ۵۰۰،۰۰۰ میلیون ریال

•     خرید و تجهیز آزمایشگاه به دستگاه های رنگ سنج و GC

•     تعمیر و اصلاحات اساسی خطوط تولید

•     تولید محصولات جدید (اسید استئاریک…)

•     خرید سیستم نرم افزارمالی

•     خرید دیزل ژنراتور

•     عایق کاریو ترسینگ مخازن و خطوط لوله و بویلرها و ریبویلرها با هدف کاهش مصارف انرژی

•     احداث ساختمان اداری در محیط کارخانه

•     احداث سوله جهت بسته بندی اسید استئاریک

•     خرید زمین جهت توسعه محیط کارخانه شرکت آلی شیمی قم

•     اجرای طرحهای توسعه از قبل هیدروژناسیون و گلیسیرین بهداشتی و دارویی

•     سرمایه گذاری در جهت استحصال کرود گلیسیرین از مواد اولیه بازیافتی از قبیل پساب صابون و سوئیت واتر

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=39944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.