• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موجب برکات بانک می شود

  • کد خبر : 28110
  • 05 آبان 1400 - 17:37
افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موجب برکات بانک می شود

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره بر دستور ریاست جمهوری مبنی بر جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی با تملیک آنها از سوی بانک ها گفت: این امر یکی از مهم ترین سیاست های بانک ملی ایران است و ما هیچ بنگاهی را تعطیل نخواهیم کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا فرزین در همایش بررسی عملکرد شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ ادارات امور شعب منطقه دو کشور که به صورت حضوری و وبیناری با حضور مسعود خاتونی عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات، هادی سالار خیلی عضو هیات عامل و معاون مالی، حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب، محمد نجف زاده مدیر امور شعب منطقه یک کشور، بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور، اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران، حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل، روسای ادارات کل توسعه سیستم ها، حقوقی و دعاوی و مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد، روسای ادارات امور استان ها، مدیرعامل شرکت سداد و… برگزار شد، بر مدیریت اموال تملیکی و جلوگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: البته باید بررسی شود که چگونه می توانیم هم این مطالبات را اخذ کنیم و هم اینکه این فرآیند منجر به تعطیلی بنگاه ها نشود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به گستردگی شعب این بانک در سراسر کشور عنوان کرد: با وجود اینکه بالا بودن تعداد شعب بانک و افزایش هزینه های ناشی از این امر به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته می شود اما به اعتقاد بنده یک نقطه قوت است.

فرزین با بیان اینکه کشور رو به رشد است و بانک ملی ایران هم باید بزرگ تر شود، اضافه کرد: فعالیت بانکداری ما باید توسعه یابد. اگر در جای جای ایران حضور داریم چون ملی هستیم و اصلا این بانک برای همین ایجاد شده و نباید با یک بانک خصوصی مورد مقایسه قرار گیریم.

وی با اشاره بر صحبت های پیشین خود مبنی بر لزوم سودآور بودن بانک گفت: سود در مرحله ای ایجاد می شود که بانک پایدار باشد. سهامدار به دنبال سود نیست بلکه ارزش افزوده می خواهد و درواقع سود ما در حداکثر کردن ارزش افزوده است.

به گفته فرزین، اینکه تعداد بیشتری بنگاه ایجاد شود، تعاملات اقتصادی کشور توسعه یابند و بانک بتواند مشتریان جدید بیشتری را تامین مالی کند، درواقع ارزش افزوده بیشتری ایجاد شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: درست است که به دنبال کسب سود هستیم اما این سود به منزله پایداری و گردش کسب و کار بانک است. اینکه زیان ندهیم و بتوانیم از محل عملیات خود منابع لازم را برای توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری ها و توسعه محصولات جدید ایجاد کنیم.

فرزین با بیان اینکه به عنوان یک بانک باید تعادل نقدینگی داشته باشیم، گفت: اگر این تعادل برقرار نباشد باید با آوردن نقدینگی جدید محقق شود و زمانی که تسهیلات به جریان بیفتد، نقدینگی را با خود به همراه می آورد.

وی با بیان اینکه بانک ملی ایران به عنوان نماد صنعت بانکداری کشور و کارمندان آن به عنوان افراد مجرب نظام بانکی شناخته می شوند، تصریح کرد: گفته می شود نظام بانکی باید از وثیقه محوری خارج شود اما لازمه آن وجود نظام اطلاعاتی است؛ اینکه بنگاه ها رتبه بندی و فعالیت های اقتصادی افراد رصد شوند تا بتوانیم اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری مطلوبی داشته باشیم.

فرزین با تاکید بر لزوم متنوع سازی محصولات در بخش تسهیلات قرض الحسنه اظهار کرد: هرچه بیشتر تسهیلات قرض الحسنه بدهیم، برکت فعالیت بانک ملی ایران بیشتر می شود چرا که بسیاری از مسائل و مشکلات طبقه متوسط و رو به پایین جامعه، با قرض الحسنه رفع می شود.

وی ادامه داد: باید فعالیت قرض الحسنه هم در بخش بازاریابی و هم تبلیغاتی افزایش یابد و محصولات آن متنوع شود تا نیازهای کسبه و مردم با این تسهیلات رفع شوند که تحقق این امر با توجه به امکانات بانک ملی ایران امکان پذیر است.

مدیرعامل بانک ملی ایران بیان کرد: بخش عظیمی از ناترازی بانک ناشی از تکالیفی است که روی دوش نظام بانکی قرار می گیرد اما ذکر این نکته نیز ضروری است که بانک ملی ایران منابع و دارایی های بسیاری عظیمی دارد و از این جهت، هیچ خدشه ای به اعتماد مردم وارد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران با توجه به تکالیف خود نمی تواند تسهیلات دهی خوبی داشته و مشتریان بزرگ را در استان ها جذب کند، گفت: باید مشتریان بزرگ را جذب کنیم؛ بانکی که خوب تسهیلات بدهد، منابع خوبی هم خواهد داشت و ارایه تسهیلات به حقوقی ها و بنگاه ها می تواند به سودآوری و بهبود ساختار مالی و اعتباری بانک کمک کند.

توسعه سرمایه گذاری ها در بخش فناوری اطلاعات محور دیگر صحبت های مدیرعامل بانک ملی ایران بود که با اشاره بر رشد سریع این بخش افزود: دانش فناوری اطلاعات و محصولات آن و همچنین بانکداری اینترنتی رشدی بسیار سریع و بیش از نرخ سرمایه گذاری ما دارد بنابراین باید تلاش کنیم از این جریان عقب نیفتیم.

وی با تاکید بر اینکه آینده نظام بانکداری مبتنی بر فناوری اطلاعات است، گفت: اکنون تقریبا همه مردم تلفن همراه دارند و نسل Z (اولین نسل اجتماعی که از جوانی با دسترسی به اینترنت و فناوری دیجیتال قابل حمل رشد کرده است) در بستر تلفن همراه و شبکه های اجتماعی کار می کنند و این امر بهترین وسیله برای توسعه فعالیت های بانکداری الکترونیک و فعالیت های حول محور نئوبانک است.

فرزین تاکید کرد: فعالیت هایی در این بخش صورت گرفته اما باید سرمایه گذاری ها و محصولات بیشتر شوند چرا که نیاز بخش بزرگی از جامعه از جمله نسل جوان، استارت آپ ها و… را پوشش می دهد.

همچنین عضو هیات عامل و معاون شعب بانک نیز هدف از برگزاری این نشست را بررسی چالش های واحدهای عملیاتی و صف عنوان کرد و گفت: بررسی وضعیت عملکرد ادارات امور و شاخص های عملکردی آنها در بخش های تجهیز منابع، ارزی، تخصیص منابع، پیگیری و وصول مطالبات، فروش اموال تملیکی و مازاد و… از دیگر  این همایش است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.