• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش مبلغ تسهیلات مسکن باید متناسب با توان بازپرداخت اقساط باشد

  • کد خبر : 64607
  • 25 بهمن 1401 - 15:20
افزایش مبلغ تسهیلات مسکن باید متناسب با توان بازپرداخت اقساط باشد

عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه باید میزان افزایش مبلغ تسهیلات با توان خانوارها برای بازپرداخت اقساط آن متناسب باشد، گفت: بانک علاوه بر افزایش سقف تسهیلات باید به موضوع بازپرداخت و ادامه روند تسهیلات‌دهی توجه کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از بانک مسکن – هیبنا، سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن در نشست خبری افتتاح پروژه نگین دولت آباد که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: بانک محدودیتی ندارد که با اخذ مجوز لازم اقدام به پرداخت تسهیلات مسکن حتی تا سقف دو برابر کند اما این نکته بسیار مهم است که آیا خانوارها می‌توانند پاسخگوی پرداخت اقساط باشند؟

وی افزود: بانک مسکن در سیاست‌های اعتباری سال آینده پیشنهاد افزایش سقف خرید مسکن را ارایه داده است که اگر مجوز لازم صادر شود آنرا عملیاتی خواهیم کرد اما این نکته حائز اهمیت است که باید تناسبی میان اقساط پرداختی طی ۱۲ سال و مبلغ تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به وجود بیاید که این توازن بسیار برای سلامت مالی بانک مهم است.

فاضلیان با بیان اینکه افزایش تورم در بخش مسکن شاخص کاملا واضحی است که قابل رصد ومشاهد است، تصریح کرد: پیشنهاد ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن تا ۵٠ درصد است که اگر بانک مرکزی مجوز دهد سقف تسهیلات افزایش پیدا می‌کند اما باید توجه داشت با افزایش سقف تسهیلات مسکن به همان میزان سقف اقساط و باز پرداخت هم افزایش پیدا می‌کند. این شاخص مهمی است که بانک باید علاوه بر افزایش سقف تسهیلات به موضوع بازپرداخت و ادامه روند تسهیلات‌دهی توجه کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تدابیری که صورت می‌گیرد و با جامعه هدفی که مورد توجه قرار گرفته است، سقف تسهیلات مورد بازنگری قرار گیرد و تسهیلات متناسب با نیاز روز افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=64607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.