• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

افزایش سرعت ۳۵ درصدی بیکسبی در نسل جدید دستگاه‌های گلکسی

  • کد خبر : 21293
  • 22 مرداد 1400 - 14:05
افزایش سرعت ۳۵ درصدی بیکسبی در نسل جدید دستگاه‌های گلکسی

سامسونگ اعلام کرده است که دستیار صوتی بیکسبی در نسل جدیدی گوشی‌های هوشمند این شرکت با افزایش سرعت ۳۵ درصدی روبه‌رو می‌شود.

روز گذشته سرانجام محصولات سامسونگ از جمله تلفن‌های هوشمند تاشوی نسل جدید، ساعت‌های  به Wear OS و هدفون‌های بی‌سیمی که مدت‌ها منتظرشان بودیم معرفی شدند؛ اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود.

به گزارش Sammobile، سامسونگ همچنین اخباری مربوط به طراحی نرم‌افزار، مشارکت برند و دستیار صوتی بیکسبی دارد. شرکت کره‌ای در چند سال گذشته بازاریابی دستیار صوتی دیجیتال خود را کمتر کرده؛ اما هنوز طراحی و ویژگی‌های بیکسبی را بهبود می‌بخشد. سامسونگ اعلام کرده است که بیکسبی در دستگاه‌های جدید سریع‌تر عمل می‌کند.

سامسونگ در جریان رویداد اخیر خود اشاره کرد که اکنون بیکسبی ۳۵ درصد سریع‌تر روی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ کار می‌کند. این پیشرفت بیشتر به دلیل قابلیت پردازش صدای دستگاه است و ارتباط زیادی به سرورهای سامسونگ ندارد. پردازش صدا روی دستگاه از طریق واحد پردازش عصبی (NPU) انجام می‌شود که در پردازنده‌ی تلفن‌های هوشمند مدرن تعبیه شده است؛ اما این شرکت هنوز اعلام نکرده که آیا این پیشرفت در سایر دستگاه‌های قدیمی گلکسی نیز رخ می‌دهد یا صرفاً در نسل جدیدی شاهد آن خواهیم بود.

این پیشرفت جدید مشابه کاری است که اپل در iOS 15 با برخی از بخش‌های سیری انجام داده است. حتی گوگل نیز از سال ۲۰۱۹ بعضی از درخواست‌های دستیار صوتی خود را مستقیم در دستگاه پردازش می‌کند و به همین دلیل عملکرد آن سریع‌تر شده است. برخی اسپیکرهای هوشمند الکسا نیز می‌توانند این کار را انجام بدهند. همان‌طور که NPU درون تراشه‌ها در حال پیشرفت است، بیکسبی نیز می‌تواند در گوشی‌های هوشمند آینده سریع‌تر عمل کند.

به‌تازگی تغییراتی در رابط کاربری بیکسبی اعمال شده است. در حال حاضر دستیار صوتی سامسونگ مانند طراحی نسخه‌های جدیدی سیری و دستیار گوگل بخش کمتری از صفحه را اشغال می‌کند. همچنین سامسونگ بیکسبی را در بازارهای جدیدی مانند هند عرضه کرده است. البته باید دید چند نفر به استفاده از این قابلیت سامسونگ علاقه نشان می‌دهند و آن را مفید می‌دانندِ زیرا همه گوشی‌های هوشمند اندرویدی دارای دستیار صوتی گوگل هستند که در درک صدا و پاسخ به درخواست‌ها بهتر عمل می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.