• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

افزایش توانمندی ماشین ۵ ریخته گری مداوم برای تولید فولاد های خاص

  • کد خبر : 10862
  • 23 اسفند 1399 - 9:59
افزایش توانمندی ماشین ۵ ریخته گری مداوم برای تولید فولاد های خاص

رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از بهینه‌سازی سیستم DSR ا(Dynamic Soft Reduction) ماشین شمارۀ ۵ ریخته‌گری مداوم برای افزایش توانمندی این ماشین در تولید فولادهای خاص با استفاده از توان متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، روح‌الله بیرانوند در این زمینه گفت: یکی از الزامات بسیار مهم جهت تولید فولادهای خاص در ماشین‌های ریخته‌گری، وجود سیستم مذکور است که قادر است عیب جدایش تختال را که مهم‌ترین عیب تختال در فولادهای خاص است برطرف کند.

به گفته وی بدون در دسترس بودن این عملکرد، امکان تولید فولادهای خاص ازجمله فولادهای API وجود ندارد و کشور نیازمند تأمین این محصولات از خارج کشور خواهد بود.

رئیس تعمیرگاه ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه اظهار کرد: با عنایت به اینکه این سیستم از سوی شرکت سازنده به‌خوبی روی ماشین ۵ اجرا نشده بود، متخصصان ریخته‌گری مداوم بر آن شدند که خود این مشکل را رفع و سیستم را اجرایی کنند. بنابراین پس از تشکیل کارگروهی با ماه‌ها کار و تلاش و بررسی و تحقیق، خوشبختانه سیستم داینامیک سافت ریداکشن ماشین ۵ ریخته‌گری مداوم عیب‌یابی، راه‌اندازی و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 بیران‌وند گفت: مهم‌ترین اقداماتی که برای اجرای این پروژه در واحدهای مختلف ازجمله در تعمیرگاه ریخته‌گری بر روی سگمنت‌های این ماشین انجام شد، عبارت‌اند از:

۱- اصلاح روش کالیبراسیون سگمنت‌های ماشین ۵ ریخته‌گری؛ ۲- کنترل دقیق سیستم DSR سگمنت‌ها در تعمیرگاه ریخته‌گری با دقت ۰٫۰۵ میلی‌متر و رفع عیوب؛ ۳- اصلاح سیستم آب‌بندی مدار هیدرولیک سگمنت‌ها و حذف نشتی‌های روغن؛ ۴- اصلاح سیستم آب‌بندی خنک‌کاری غلتک‌های ماشین ریخته‌گری و حذف نشتی آب سگمنت‌ها؛ ۵- ارتقای کیفیت قطعات به‌کاررفته در مدار داینامیک سافت ریداکشن سگمنت‌ها؛ ۶- تعویض به‌موقع سگمنت‌های معیوب و جایگزینی با سگمنت‌های سالم و بی‌نقص؛ ۷- اصلاح سیستم گردش آب سگمنت‌ها جهت ایجاد خنک‌کاری یکنواخت بر روی غلتک‌ها؛ ۸- اصلاح روش پوشش دهی غلتک‌ها؛ ۹- اصلاح سیستم روانکاری غلتک‌ها و سگمنت‌ها و در نهایت ارتقای استاندارد تعمیرات و نگهداری سگمنت‌ها.

وی با تأکید بر اینکه با انجام این پروژه، این سیستم در حال حاضر قادر است برای تمامی گریدهای فولادی جهت بهبود کیفیت و خواص متالورژیکی و مکانیکی محصول، عملکرد مناسب و مطمئنی داشته باشد، تصریح کرد: قبل از اعمال این تغییرات، این سیستم در ماشین مذکور فقط برای برخی گریدها عملکرد خوبی داشت.

بیران‌وند در خاتمه از تلاش تمامی واحدهای درگیر در این پروژه به‌ویژه همکاران تولید و تعمیرات ماشین ۵ ریخته‌گری و دفاتر فنی تولید و تعمیرات ریخته‌گری و تعمیرگاه مرکزی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=10862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.