• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

افزایش بیش از دو برابری فروش کانسنگ سرب و روی در بورس کالا

  • کد خبر : 61923
  • 18 دی 1401 - 12:31
افزایش بیش از دو برابری فروش کانسنگ سرب و روی در بورس کالا

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از رشد قابل توجه فروش خاک سرب و روی انگوران در معاملات بازار بورس کالای ایران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه در این باره توضیح داد: بر اساس گزارش فروش خاک سرب و روی انگوران در سایت بورس کالای ایران، آمار فروش سال ۱۴۰۱ تا تاریخ هفتم دی ماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲.۳ برابر افزایش داشته است.

به گفته وی، تناژ خاک روی انگوران در معاملات بازار بورس کالای ایران در بازه یاد شده در سال گذشته ۳۴۲ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان در ۹ ماهه سال جاری به ۷۸۹ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

کریمی تاکید کرد: در میان آمار و ارقام ارائه شده، فروش بیش از ۲۰۰ هزار تن خاک کم عیار کربناته در مقایسه با سنوات قبلی نیز کم نظیر و چشم‌گیر است.

وی ادامه داد:‌ با توجه به ظرفیت تولید سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن خاک سرب و روی مجتمع انگوران، تاکنون پیشرفت بیش از ۹۲ درصدی فروش طی ده ماه گذشته محقق و از طریق بورس کالا به حدود ۶۰ شرکت داخلی با شرایط نقدی و اعتباری عرضه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو عنوان کرد: تسهیل شرایط فروش با استفاده از آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۹ قانون رفع موانع تولید که امکان خرید اعتباری در ازای تحویل ضمانت‌نامه را برای خریداران فراهم کرده و همچنین رقابت شفاف و عرضه مستمر و منظم با قیمت‌های کشف شده در بازار بورس کالای ایران از عوامل موثر در افزایش آمار فروش است.

کریمی همچنین در پایان تصریح کرد: موضوع استفاده از اوراق گام در زنجیره تولید سرب و روی کشور در دست بررسی و اقدام است که در صورت اخذ مجوزهای قانونی لازم، استفاده از این اوراق می‌تواند ضمن افزایش آمار فروش، نقشی مهم در تامین مواد اولیه زنجیره تولید سرب و روی کشور ایفا کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.