• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

افزایش اعطای تسهیلات مشارکت مدنی تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 66845
  • 28 اسفند 1401 - 11:49
افزایش اعطای تسهیلات مشارکت مدنی تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲

دکتر عسکری از افزایش سقف تسهیلات مشارکت مدنی در سال ۱۴۰۲ تا سقف ۷۵۰ میلیون تومان خبر داد.

دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا با اشاره به عملکرد‌ تسهیلاتی این بانک در سال ۱۴۰۱ گفت: بانک مسکن در سالی که گذشت سعی کرد سیاست تسهیلاتی خود را علاوه بر تامین مالی بخش مسکن به سمت ساخت مسکن با کیفیت و با استفاده از فناوری‌های روز و دانش بنیان هدایت کند. سطح تسهیلات کلی که بانک مسکن در این سال اعطا کرده بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که به خوبی نشان می‌دهد به چه میزان این بانک در حوزه اختصاصی خود تاثیرگذار بوده و سطح سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به چه میزان رشد یافته است.

وی افزود: با چابک‌سازی و زودبازده کردن سرمایه گذاری و عایدی آن در بخش مسکن می‌توان سطح سرمایه‌گذاری در این بخش را که به واقع موتور محرک اقتصاد کشور نیز هست و بسیاری از صنایع به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به ساخت مسکن هستند، به طور چشمگیری افزایش داد.

دکتر عسکری با اشاره به سیاستگذاری بانک مسکن برای سال آتی گفت: با توجه به افزایش سطح سرمایه گذاری در بخش مسکن، بانک سیاست‌های تسهیلاتی خود برای سال پیش رو را با تغییراتی همراه کرده و اعطای تسهیلات مشارکت مدنی از محل منابع بدون سپرده به ازای هر واحد به اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس نوع ساخت و صلاحیت حرفه‌ای سازنده با افزایش روبرو شده است.

سرپرست بانک مسکن افزود: بر همین اساس سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت به ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که در سال گذشته سقف آن ۶۰۰ میلیون تومان بود. همچنین سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سایر سازندگان به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که در سال گذشته ۵۵۰ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: سقف این تسهیلات در سایر استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای و ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به سایر سازندگان افزایش یافته است. در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات مشارکت مدنی به ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای و ۵۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد به سایر سازندگان تغییر یافته است.

دکتر عسکری تصریح کرد: تسهیلات مشارکت مدنی برای احداث واحد مسکونی با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت واحدها اعطا می‌شود که در مرحله فنداسیون ۱۰ درصد، اسکلت و سقف ۴۰ درصد و سفت کاری و نازک‌کاری هر کدام ۲۵ درصد از مبلغ این تسهیلات پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=66845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.