• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

افت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

  • کد خبر : 16863
  • 23 خرداد 1400 - 18:16
افت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۶۶۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۹۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۳۴ واحد رسید.

 به گزارش رویداد خبر ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه بیست و سوم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۴۷  واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۲۹۵ هزار و ۱۰۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۲۲۰ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، عدد ۳۷۷ هزار و ۲۳۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۸۵ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۲۲۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۸۶ واحد کاهش به رقم ۸۳۸ هزار و ۴۰۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۹۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، رمپنا، وپارس، وبصادر و شتران با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، شپنا و خودرو، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۱ هزار و ۳۰۹ نوبت معامله و به ارزش ۲۹  هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وسکاب(س.ص.بازنشستگی کارکنان بانکها) با ۸.۱۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دتماد، ساراب، حتاید، سمازن و ساروم بود. همچنین نماد معاملاتی ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۹.۹۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فباهنر، خمحور، کماسه، دفارا، دلقما و کحافظ قرار گرفتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.