• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

افتتاح کتابخانه پاسارگاد توسط بانک پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد

  • کد خبر : 45292
  • 24 اردیبهشت 1401 - 16:11
افتتاح کتابخانه پاسارگاد توسط بانک پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد

بانک پاسارگاد در ادامه فعالیت‌های داوطلبانه خود در راستای تداوم ایفای نقش در رسالت‌های ارزشی اجتماعی و در ادامۀ احداث مدارس و کتابخانه‌ها در نقاط مختلف کشور، کتابخانه «پاسارگاد» را در استان فارس، شهرستان پاسارگاد افتتاح کرد.

بانک پاسارگاد در ادامه فعالیت‌های داوطلبانه خود در راستای تداوم ایفای نقش در رسالت‌های ارزشی اجتماعی و در ادامۀ احداث مدارس و کتابخانه‌ها در نقاط مختلف کشور، کتابخانه «پاسارگاد» را در استان فارس، شهرستان پاسارگاد افتتاح کرد.
به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی‌بانک پاسارگاد، طی مراسمی که در روز پنجشنبه مورخ ۲۲اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و برخی اعضای هیأت مدیره بانک، دکتر اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی استان فارس، جلال رشیدی نماینده مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شهرهای پاسارگاد، فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر پاسارگاد، روح‌الله منوچهری مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان فارس و اهالی شهرستان پاسارگاد برگزار شد، کتابخانه پاسارگاد در این شهرستان افتتاح گردید.

در این مراسم اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی استان فارس، از تمام کسانی‌ که در جهت ارتقا و تثبیت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به‌ویژه در زمینه کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش می‌کنند تشکر کرد و از اقدام‌های صورت‌گرفته توسط بانک پاسارگاد و درک صحیح این سازمان از واژه مسئولیت‌های اجتماعی تقدیر کرد و از این بانک به‌عنوان الگویی برای سایر سازمان‌های فعال در این حوزه یاد کرد. وی در ادامه، محل احداث این کتابخانه و سرعت انجام این پروژه را از ویژگی‌های مهم و مثبت آن برشمرد و از این کتابخانه به‌عنوان مکان و فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان استان با فرهنگ این مرز و بوم یاد کرد.

همچنین مهدی علی‌پور سرپرست فرمانداری پاسارگاد ضمن خیرمقدم بابت حضور مسئولان شهر شیراز و قدردانی از دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد بابت حمایت این بانک از ساخت کتابخانه، فرهنگ کتاب‌خوانی را یکی از ارکان مهم اشاره‌شده در نظام اسلامی و مکتب ایرانی برشمرد و از ساخت آن به‌عنوان گامی بزرگ و مؤثر در راستای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در این شهر یاد کرد.

در ادامه، روح الله منوچهری مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان فارس ضمن اشاره به اقدام‌های مثبت بانک پاسارگاد در امر ساخت کتابخانه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مناطق مختلف کشور، حمایت این بانک و حضور دکتر مجید قاسمی را از ویژگی‌های مثبت این مراسم عنوان کرد و استان فارس را مهد فرهنگ و تمدن در کشور دانست و خواستار تداوم حمایت بانک پاسارگاد به منظور ساخت کتابخانه‌های بیشتر در سایر بخش‌های این استان شد. منوچهری در ادامه سخنان خود کتابخانه پاسارگاد را پنجمین کتابخانه افتتاح‌شده در دولت سیزدهم عنوان کرد و احداث آن را به مردم شریف شهر مادرسلیمان شهرستان پاسارگاد تبریک گفت و در پایان اظهار امیدواری کرد که افتتاح این کتابخانه پلی برای رشد و پرورش بزرگانی جهت خدمت به مردم عزیز استان فارس و کشور عزیزمان و افتخارآفرینی در سطح جهان باشد.

جلال رشیدی نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از اقدام‌های انجام‌شده و پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط بانک پاسارگاد و دکتر مجید قاسمی از آغاز کلنگ‌زنی تا زمان افتتاح این کتابخانه، خواستار حمایت بیشتر و سرمایه‌گذاری این بانک به‌‌دلیل وجود ظرفیت‌های گسترده این استان در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت گردشگری شد و این اقدام را از عوامل مؤثر در ایجاد و افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان استان فارس دانست.

امام جمعه شهر مادرسلیمان شهرستان پاسارگاد نیز ضمن تشکر از اقدامات بانک پاسارگاد، خواستار توجه بیشتر همه مسئولین به جنبه‌های معنوی در تمام حوزه‌ها از جمله کتاب و کتاب‌خوانی شد و این امر را از موارد ضروری برای رشد و شکوفایی یک کشور عنوان کرد.

دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد در مراسم افتتاح کتابخانه پاسارگاد، با اشاره به برکات رضوی بودن این بانک، ضمن تشکر از مقامات استانی و کشوری حاضر در مراسم و قدردانی از اعضای هیأت مدیره و هیأت‌عامل بانک برای حضورشان که مهر تأییدی است بر حمایت از سیاست‌های بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: بانک پاسارگاد تاکنون ۲۷مدرسه در کشور احداث کرده و ۱۲مدرسه در کشور در حال ساخت است که ان‌شاءالله باتوجه‌به سرعت پیشرفت کار، تا مهرماه، به بهره‌برداری می‌رسد و دانش‌آموزان عزیز از این مدارس استفاده خواهند کرد و ۷مدرسه دیگر نیز توسط بانک پاسارگاد در مرحله طراحی و ساخت است که به کارنامه بانک اضافه خواهند شد.

ایشان که در سابقه خود ریاست بانک مرکزی را دارد بیان‌داشت: در مسئولیت‌هایی که داریم باید راه‌ها را باز کنیم تا کارها به‌سرعت انجام شود و این بحث بسیار جدی است. این کتابخانه نیز هجدهمین کتابخانه احداثی بانک پاسارگاد است و ۲کتابخانه دیگر نیز در دست بررسی داریم. وی افزود مسئولیت‌های اجتماعی در بانک پاسارگاد خیلی گسترده‌تر از دامنه بحث مدارس و کتابخانه است و نقطه آغازین این حرکت، برمی‌گردد به فرمایش و رهنمود مقام معظم رهبری در سالی که تحت عنوان سال فرهنگ اعلام شد.

ما خودمان را مشمول این آیه شریفه که می‌فرماید “ولقد مکناکم فی‌الارض”(آیه ۱۰ سوره اعراف) تلقی کردیم و سعی کردیم که از این تمکن که در بانک پاسارگاد به واسطه اعتماد مردم به‌وجود آمده است و به ما امانت داده‌اند، از این امانت درست استفاده کنیم و در راه ارتقای رفاه جامعه هزینه کنیم، بحث‌های فرهنگی که بسیار مهم است مانند کتابخانه، دانشگاه و مسئله فرهنگی باید در رأس مسائل موردتوجه قرار گیرند. در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، ما با تشخیص وزارت بهداشت، ۷هزار تخت بیمارستانی و بیمارستان‌های ۱۰۰۰تخت‌خوابی در شهرک‌های سلامت ایجاد می‌کنیم که “رویکرد گردشگری سلامت” هم دارند و اولین بیمارستان هزار تخت‌خوابی را در قم بر اساس پایین بودن سرانه تخت به تشخیص وزارت بهداشت شروع کردیم.

دکتر مجید قاسمی بیان کرد، درست است که خداوند امکاناتی را به ما امانت داده ولی امانت هستند و حساب و کتاب دارند و این‌گونه نیست که اجازه داشته باشیم منابع را برای امور غیرموجه هزینه کنیم، حداقل باید پاسخگوی یک و نیم میلیون نفر سهامدار در کل کشور باشیم. بانک پاسارگاد بانکی است ملی به این معنی که در سرتاسر کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ۱.۵میلیون نفر سهامدار دارد و در تمام هزینه‌ها باید پاسخگوی سهامداران عزیز باشد. ۸میلیون نفر سپرده گذار هستند و همین الان ۱۲ میلیون نفر در شهر هوشمند ما در حال استفاده از خدمات مالی هستند. آن‌جا در همان آیه شریفه “و لقد مکناکم فی الارض” خداوند در ادامه می‌فرمایند “و جعلنا لکم فیها معایش قلیلا ما تشکرون”، “ما تشکرون” چه کسانی هستند؟ آنها که از همین تمکن درست استفاده نمی‌کنند. ما مسئولیت داریم و بایستی مراقبت کنیم، منابع مردم، امانات مردم را درست و بجا هزینه کنیم.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه، این مژده را به اهالی پاسارگاد داد که چنانچه هر کدام از جوانان و فرزندان این منطقه در دانشگاه قبول شوند، دوره دانشگاه آن‌ها را تا دکتری بورسیه خواهند کرد و اضافه کرد: این واقعاً هزینه نیست و یک سرمایه‌گذاری است برای آینده کشور و ان‌شاءالله که دعاهای شما باعث شود بانک پاسارگاد روزبه‌روز بیشتر در خدمت مردم قرار بگیرد و بیشتر مورد اعتماد مردم باشد. بانک‌ها می‌توانند بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور انجام دهند. در تمام دنیا بانک‌ها کانون سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هستند. این‌که می‌گویند بانک‌ها نباید سرمایه‌گذاری کنند و آن را بنگاه‌داری عنوان می‌کنند، این بزرگ‌ترین جفا به مردم ایران است. ما با وجود تمام ممانعت‌هایی که اتفاقاً به خاطر این‌که مطابق قانون عملیات بانکی بدون ربا داریم عمل می‌کنیم، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در کشور کردیم. خواسته و آرزوی مقام معظم رهبری که “جلوی خام‌فروشی را بگیرید”، ما جلوی خام‌فروشی را گرفتیم آن هم با سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگ و اکنون زمان آن رسیده که از کشور‌های دیگر به فکر واردات مواد معدنی و فرآوری آن‌ها در داخل کشور و صادرات محصولات نهایی باشیم و به‌دست مهندسان توانمند خودمان این مواد را تبدیل به محصول می‌کنیم. اخیراً مأموریتی به ما محول شده است که ان‌شاءالله در همین روزها رسماً اعلام خواهد شد، این مأموریت شامل دو پروژه بزرگ است که می‌تواند برای کشور حدود ۱۵میلیارددلار توان صادراتی ایجاد کند. جهت تحقق این هدف یک کنسرسیوم بانکی متشکل از چهار بانک ایجاد کردیم که بانک پاسارگاد مسئولیت این کنسرسیوم را برعهده دارد و ان‌شاءالله با شروع فعالیت، ظرف مدت ۵ سال آینده اهداف مورد نظر از محل منابع نفتی کشور در میادین مشترکی که در زیر ِزمین است و خارجی‌ها با استفاده از امکانات خود در حال بهره‌برداری از آن هستند، محقق خواهد شد. این امکان تاکنون به‌علت عدم سرمایه‌گذاری در این بخش برای ما فراهم نبود. همچنین ما در دانشگاه خاتم نیز توانستیم مجوز مهندسی نفت را بگیریم، مهندسی که می‌رود و در میدان آموزش می‌بیند.

دکتر قاسمی در پایان اشاره کردند کشور هر چقدر بخواهید استعداد دارد هرچقدر بخواهید می‌تواند توسعه پیدا کند، این‌جا شهر ادب و عرفان کشور است و مصداق بارز این که با اراده می‌توان چه کارهایی کرد، با این شعر از حافظ به بیانات خود خاتمه دادند:

راهی بزن که آهی بر سازِ آن توان زد

شعری بخوان که با او رَطلِ گران توان زد

بر آستانِ جانان گر سر توان نهادن

گلبانگِ سربلندی بر آسمان توان زد

قَدِّ خمیدهٔ ما سهلت نماید اما

بر چشمِ دشمنان تیر، از این کمان توان زد

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=45292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.