• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

افتتاح کارگاه قالی‌بافی در ندامتگاه تهران بزرگ

  • کد خبر : 28636
  • 12 آبان 1400 - 10:44
افتتاح کارگاه قالی‌بافی در ندامتگاه تهران بزرگ

طی مراسمی که با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران و کارآفرینان این عرصه در ندامتگاه تهران بزرگ برگزار شد، کارگاه جدید قالیبافی افتتاح شد تا گروه دیگری از مددجویان وارد عرصه اشتغال و حرفه آموزی شوند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، در ابتدای این مراسم علی رستمی اظهار داشت: هیچ شخصی تمایل به زندانی شدن ندارد ولی گاهی افرادی بر حسب شرایطی که بروز می‌کند، مرتکب جرم شده، با حکم قضایی وارد می‌شوند، این زمان می‌تواند تبدیل به فرصت شود تا زندانی حرفه‌ای یاد بگیرد و بعد از آزادی زندگی سالم در پیش گیرد.
مدیر کل زندان‌های استان تهران تأکید کرد: اولین ثمره حضور در کلاس‌های آموزشی یا حرفه‌آموزی و اشتغال، نظم پذیری است، مددجویان با کنار گذاشتن سبک زندگی گذشته، صبح زود بیدار می‌شوند و بعد از نماز، ورزش و صرف صبحانه بر اساس علاقه خود پا به کلاس‌ها یا کارگاه‌های مختلف می‌گذارند.
وی ادامه داد: دومین نتیجه مهمی که در راستای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی رخ می‌دهد، فراگیری یک حرفه و شغلی شرافتمندانه است که هم در مدت حبس علاوه بر غنی سازی این ایام، درآمدی کسب کرده و به معیشت خانواده‌اش کمک می‌کند و هم بعد از آزادی با دنبال کردن آن حرفه، به چرخه جرم بازنمی‌گردد.
رستمی همچنین بیان داشت: با عدم بازگشت زندانی آزاد شده به چرخه جرم، او به شهروندی عادی تبدیل شده، هزینه‌هایی نیز از دوش جامعه برداشته می‌شود، خانواده وی نیز آرامش می‌یابند و زندگی جدیدی آغاز می‌کنند.
مقام عالی زندان‌های تهران تصریح کرد: تمام برنامه‌های سازمان زندان‌ها بر همین اساس پایه ریزی شده، اما نباید برای جبران کم کاری جامعه و اصلاح و تربیت زندانیان، زندان به عنوان محل نگهداری محکوم، تنها بماند. تمام نهادها موظف به کمک برای بازآموزی اجتماعی مددجویان و حمایت از آنان هستند و ما دست تمام نیکوکاران و کارآفرینان را می فشاریم.

در ادامه ، فرح ناز رافع “رئیس مرکز ملی فرش ایران “نیز گفت: بزرگترین هدف ما آموزش زندانیان است تا استادکارهای ماهری تربیت کنیم تا بعد از آزادی در کارگاه های فرش کار کنند و به دیگران نیز آموزش دهند.

وی ادامه داد: زندان های استان تهران به عنوان پایلوت شروع و اجرای طرح در نظر گرفته شده، در مراحل بعدی دیگر استان ها تحت پوشش قرار گرفته، هنر بزرگ فرش بافی را بیشتر در زندان ها گسترش خواهیم داد.
رافع همچنین افزود: مانند دیگر شاغلین در زندان‌ها که حقوق دریافت می‌کنند، برای زندانیان حاضر در طرح جدید قالیبافی نیز حقوق ماهانه در نظر گرفته شده تا هم خود و هم خانواده‌اش از معیشت مناسب برخوردار باشد.
رییس مرکز ملی فرش ایران در آخر  از کارآفرینان جامعه خواست برای بازگشت سالم زندانیان به جامعه وارد میدان عمل شده، پذیرش اجتماعی و اشتغال زندانی پس از آزادی منوط به برگه‌های عدم سوء پیشینه نشود.
گفتنی است: دویست نفر از مددجویان در کارگاه جدید قالیبافی ندامتگاه تهران بزرگ از روز گذشته کار خود را آغاز کردند تا به گروه مددجویان شاغل این مرکز پیوسته، تا پایان سال، اشتغال هشتاد درصدی زندانیان استان محقق شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.