• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

افتتاح درمانگاه تأمین‌اجتماعی امام جواد (ع) جم با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

  • کد خبر : 63251
  • 08 بهمن 1401 - 7:13
افتتاح درمانگاه تأمین‌اجتماعی امام جواد (ع) جم با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

در ادامه سی‌و‌یکمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان و در استان بوشهر، ظهر روز پنجشنبه ششم بهمن ماه درمانگاه تأمین‌اجتماعی امام جواد (ع) شهرستان جم با حضور جمعی از مسئولان محلی این استان افتتاح شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در آیین افتتاح این مرکز درمانی در جمع خبرنگاران،  یکی از رویکردهای مهم دولت مردمی در سازمان تأمین‌اجتماعی را توسعه خدمات و به‌ویژه توسعه خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان با اولویت مناطق کمتر برخوردار اعلام کرد و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و نخستین خریدار راهبردی خدمات سلامت در کشور، در حال حاضر در بخش درمان مستقیم بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی دارد و همچنین با همکاری بیش از ۵۰ هزار پزشک و مرکز طرف قرارداد ، خدمات درمانی را به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: سفر به استان بوشهر با هدف ارزیابی میدانی در حوزه درمانی انجام شده تا در صورت نیاز به توسعه خدمات درمانی، براساس نتایج حاصل از ارزیابی‌های میدانی، تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.
وی افزود: اکنون در شهرستان جم با افتتاح درمانگاه امام جواد (ع) جم؛ ارائه خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و خدمات دارویی رایگان به بیمه‌شدگان این منطقه آغاز شد.
دکتر موسوی اضافه کرد: در این مرکز همچنین تأکید شد تا عمق و توسعه خدمات به سمت استفاده از ظرفیت‌های خدمات تخصصی درمان رقم بخورد و تجهیزات موردنیاز به‌ویژه در بخش آزمایشگاه به سرعت تأمین شود.
وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره تلاش دارد عمق خدمات درمان مستقیم را برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان افزایش دهد. در این راستا طرح صیانت مالی از بیمه‌شدگان در بخش خدمات بستری در کشور اجرایی شده تا در مناطق فاقد بیمارستان ملکی تأمین‌اجتماعی، خدمات با فرانشیز صفر به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه شود.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: رویکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه خدمات درمانی در جنوب استان بوشهر در کوتاه‌مدت استفاده از ظرفیت نیروی متخصص مستقر در این منطقه است تا از ظرفیت پزشکان متخصص با قراردادهای مناسب به نحو مطلوب استفاده شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در زمینه بیمه‌های حمایتی ازجمله بیمه کارگران ساختمانی گفت: در حوزه بیمه‌شدگان حمایتی یکی از خدمات خوب سازمان تأمین‌اجتماعی، بیمه کارگران ساختمانی است که در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌شده در این بخش تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند.
دکتر موسوی افزود: در این حوزه بار مالی و نحوه تأمین اعتبار بیمه کارگران ساختمانی در ماده ۵ قانون بیمه کاگران ساختمانی، براساس ارزیابی صورت گرفته، تکافوی ارائه خدمات به همه شاغلان در این بخش را نمی‌دهد که با هماهنگی دولت و مجلس، اصلاحاتی در این زمینه در حال انجام است.
وی افزود: اصلاح ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس تصویب شده و پس از نهایی شدن اصلاحات مدنظر و ابلاغ آن به سازمان تأمین‌اجتماعی، ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبتی در پوشش بیمه فراگیر سازمان تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند.
براساس این گزارش، دکتر موسوی صبح روز پنج‌شنبه از شعب تأمین‌اجتماعی عسلویه، بیدخون و جم بازدید کرد و در ادامه سفر ۲ روزه خود به استان بوشهر، بازدید از شعبه و پلی‌کلینیک بوعلی کنگان، افتتاح درمانگاه خورموج و دیدار و تجلیل از خانواده یکی از شهدای استان را در برنامه دارد.
ابراهیم جواهری عضو هیأت‌مدیره سازمان تامین اجتماعی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان، غلامحسین ستوده‌خو معاون بیمه‌ای و همچنین حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت این سازمان، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی را در سی‌ویکمین سفر استانی به مقصد استان‌ بوشهر و شهرستان لامرد استان فارس همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=63251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.