• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

افتتاح خط ریلی ایران- افغانستان تا پایان آبان

  • کد خبر : 1793
  • 12 آبان 1399 - 12:55
افتتاح خط ریلی ایران- افغانستان تا پایان آبان

ایسنا/همدان وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال ریلی به کشورهای همسایه را گسترش دادیم و پایان همین ماه افتتاح راه آهن ایران به افغانستان را خواهیم داشت.

محمد اسلامی دوشنبه ۱۳ آبان ماه در حاشیه آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- سنندج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در قانون، برنامه و سیاست‌های کلی نظام که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند، رئیس جمهور اراده ای برای توسعه خطوط ریلی کشور داشت.
وی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده ‌داده که پنج استان را به خطوط ریلی کشور متصل کند که خوشبختانه در سال های ۹۷ و ۹۸ این کار انجام شد و هفت برنامه دیگر نیز در دست اقدام داریم و یکی پس از دیگری حداکثر تا سال آینده افتتاح می شوند که یکی از این برنامه ها اتصال همدان به سنندج است.
وزیر راه و شهرسازی از اتصال پنج استان غرب کشور به خطوط ریلی خبر داد و یادآور شد: یک خط اتصالی همدان به ملایر نیز خواهیم داشت تا از این طریق بتوانیم اتصال غرب کشور را تکمیل کنیم.
وی با بیان اینکه این پروژه ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است، گفت: حجم کاری که امسال در راه آهن انجام دادیم، نسبت به سال ۹۸، ۲۵ درصد رشد داشته و انتقال بار از بنادر نیز دو برابر افزایش داشته است.
اسلامی مطرح کرد: اتصال ریلی به کشورهای همسایه را گسترش دادیم و پایان همین ماه افتتاح راه آهن ایران به افغانستان را خواهیم داشت که پروژه مهم راهبردی است و همین امر و ایده ها در رابطه با سایر کشورها دنبال می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت راه آهن و واگن ها از ظرفیت ساخت داخل استفاده کرده و تلاش می کنیم وابستگی خارجی نداشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی در رابطه با راه آهن سنندج به باشماق نیز توضیح داد: این پروژه در مرحله مطالعات اولیه بوده و هنوز مذاکرات مقدماتی آن صورت گرفته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=1793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.