• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

اعلام برنامه های آتی مدیران خودروسازی در مجلس/ حمایت قوای سه گانه از صنعت خودرو

  • کد خبر : 40624
  • 09 اسفند 1400 - 15:16
اعلام برنامه های آتی مدیران خودروسازی در مجلس/ حمایت قوای سه گانه از صنعت خودرو

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوای سه گانه حمایت همه جانبه از صنعت خودرو دارد و این امر در مورد تمام صنایع و تولیدات کشور صدق می کند، گفت: قرار است برنامه های آتی خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز، عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه نشست با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و با تاکید بر اینکه قرار است مدیران جدید شرکت های خودروسازی برنامه جامعی تدوین کنند تا در راستای آن سطح نارضایتی مردم از خودروهای وطنی کاهش پیدا کند و در نهایت حل شود، اظهارداشت: سایپا یکی از شرکت های قدیمی است که از نظر نیروی انسانی و توان مهندسی وضعیت بسیار خوبی دارد، منتهی ضرورت دارد که سیستم مدیریتی اعمال شود تا اثر آن در کمیت و کیفیت خودروهای که به  مردم ارایه می شود، مشهود و مشخص باشد.

او با بیان اینکه شرکت های خودروساز دنیا، تمام سعی خود را می کنند که از نظر قیمت، کیفیت و کمیت نظر مشتریان خود را جلب کنند، گفت: به زودی مدیران عامل شرکت های خودروسازی را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دعوت خواهیم کرد تا درباه برنامه های آتی خود، صحبت کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره حمایت از خودروسازان و تولید ملی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود خواستار حمایت از تولیدکنندگان داخلی شده اند و همچنین از مردم عزیز خواسته اند که خرید کالای ایرانی را در اولویت خود قرار دهند، از همین رو این انتظار وجود دارد که تولیدکنندگان ارزش و جایگاه این حمایت را بدانند و برای تولید کیفی تمام تلاش خود را انجام دهند.

او ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین سه قوه اجرایی، مقننه و قضاییه در حمایت از تولید داخل وجود دارد، این امر یک فرصت بسیار مناسب است تا تولیدکنندگان از تمام ظرفیت علمی و مهندسی خود استفاده کنند که کالای خوب و با کیفیت به دست مردم برسد. خودروسازان نیز در این حوزه وظیفه خطیری دارند که امیدواریم در این برهه جدید به آن توجه و خودروهای کیفی و در شان مردم وارد بازار شود.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: خودروسازان بایستی ارزش حمایت ها را بدانند و برای تولید خودرو، از هیچ کوششی فروگذار نباشند؛ ایمان دارم با نیروی انسانی موجود، مدیریت درست و فارغ از حاشیه ها می تواند نواقص موجود در صنعت خودرو را برطرف کرد.

او در ادامه صحبت هایش به موضوع صادرات پرداخت و از شرکت های خودروسازی خواست که ضمن توجه مضاعف به افزایش تولید خودرو در راستای صادرات خودرو به کشورهای همسایه که ازموضوعات محوری دولت سیزدهم است، اقدام های لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همکاری و ارتباط بین المللی با شرکت ها و قطعه سازان خارجی امری مهم است، گفت: اگر تولید خودرو بر پایه صادرات باشد، کیفیت محصولات ارتقاء پیدا خواهد کرد؛ امیدوارم مدیران خودروسازی به نکته عنوان شده توجه و محصولاتی را تولید کنند که فناور پایه باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.