• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

اعطای مجوز فروش ۴.۵ میلیارد یورویی نفت به نیروهای مسلح

  • کد خبر : 32345
  • 21 آذر 1400 - 12:52

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مکلف شده است از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص تقویت برنامه بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی تا مبلغ چهار و نیم میلیون یورو نفت در اختیار نیروهای مسلح قراردهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مکلف شده است از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی بر اساس ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور تا مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرح‌های دفاعی و پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت با خزانه‌داری کل کشور حساب کند.

اجرای این حکم منوط به اجرایی شدن سقف تعیین شده در فروش نفت، میعانات و صادرات گاز است. دستگاه‌های مجری برنامه تقویت دفاعی موظفند علاوه بر سهم خود، معادل سهم صندوق توسعه ملی و سهم شرکت ملی نفت ایران را به صورت حواله نفتی دریافت کرده تا پس از فروش معادل آن، به نسبت‌های مندرج در قوانین از طریق و با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب ذینفعان واریز کند. سهم دولت بابت تقویت بنیه دفاعی نیز از طریق خزانه‌داری کل کشور تسویه و اعمال حساب می‌شود.

همچنین به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه داده شده از محل این بند، مبلغ یک میلیارد یورو از سهمیه نفت خام، میعانات گازی از طریق پالایش در پالایشگاه‌های غیردولتی که نسبت به افزایش ظرفیت تولید اقدام کرده‌اند، پس از تائید سازمان برنامه و بودجه کل کشور به مصرف برساند و معادل آن را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.