• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

اشتغال پایدار؛ بزرگترین مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه

  • کد خبر : 44535
  • 12 اردیبهشت 1401 - 10:07
اشتغال پایدار؛ بزرگترین مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه در برنامه “یک شهر ضیافت” سیماى مرکز اصفهان، اشتغال پایدار را به عنوان بزرگترین مسئولیت اجتماعی این شرکت دانست و گفت: فولاد مبارکه همواره هم در بخش تولید و هم در بحث ایفاى مسئولیت‌هاى اجتماعى پیشگام بوده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در برنامه “یک شهر ضیافت” سیماى مرکز اصفهان اظهار کرد: آزادى زندانیان و حمایت از خانواده‌هایشان در برنامه “یک شهر ضیافت”، کار مبارکی است که در صدا و سیما انجام مى‌شود که به همین خاطر از مدیران رسانه ملی به ویژه سازندگان این برنامه تشکر می‌کنم. فولاد مبارکه نیز در ۹ سال گذشته بیش از ٢ هزار زندانى را آزاد کرده تا در این امر سهیم باشد.

وی افزود: هر پدیده اجتماعی دارای علت‌ها و معلول‌هایی است و موضوع آزادسازى زندانیان جرایم مالی غیرعمد، پرداختن به معلول است ولى ما علاوه بر این که به آزادی زندانیان کمک می‌کنیم، در حال تلاش جدی برای عمل به مأموریت اصلى خود یعنى اشتغال‌زایى و تولید هستیم که این امر مى‌تواند در رشد جامعه چه از نظر معیشتى و چه از لحاظ اجتماعى مؤثر باشد و در واقع در مسیر رفع علت‌هایی که موجب بروز زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود حرکت نماید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برنامه‌هاى زیادى در فولاد مبارکه براى کاهش مصرف آب، حفظ محیط زیست و کاهش مصارف انرژى تدوین شده و بسیارى از آن‌ها عملیاتى شده است تا بتوانیم در این زمینه نیز مسئولیت‌هاى اجتماعى خود را به خوبى ایفا کنیم؛ فولاد مبارکه امروز به عنوان صنعت سبز در کشور معرفی شده و طی سال‌های گذشته چندین بار در حوزه‌های مسئولیت اجتماعی و محیط زیست جوایز زیادی را کسب کرده است.

وی اذعان داشت: فولاد مبارکه بزرگترین بنگاه اقتصادى کشور است و سهم یک درصدی در تولید ناخالص ملی دارد؛ این شرکت همواره در مسئولیت‌هاى اجتماعى نیز پیشگام بوده و در سال‌هاى گذشته این موضوع را در عرصه‌های مختلف به خوبى نشان داده است.

طیبب‌نیا تصریح کرد: امیدواریم با دعاى خیر مردم بتوانیم رسالت‌هاى خود را در زمینه‌هاى مختلف ازجمله تولید که اصلى‌ترین مأموریت ما براى نقش‌آفرینى در اقتصاد کشور است را به خوبى انجام دهیم.

وی تأکید کرد: ما در تلاشیم تا بتوانیم همچون سال‌هاى گذشته از زندانیان جرایم مالى و خانواده‌هایشان به روش‌هاى مختلفى حمایت کنیم و در طول سال این حمایت را ادامه دهیم.

 مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان از کمک ۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان خبر داد.

شرکت‌هاى بزرگ صنعتى استان در زمینه امور خیر بسیار فعال هستند

سیدرضا مرتضوى استاندار اصفهان نیز در این برنامه اظهار کرد: انجام امور خیریه در سراسر اصفهان از گذشته رواج داشته و جوهره وجودی مردم این استان با این امور، آمیخته شده است.

وى افزود: امور خیریه با حضور خیرین و آحاد مردم با کمک‌های کوچک و بزرگ محقق مى‌شود و چنین برنامه‌هایی که با کمک صدا و سیما و خیریه‌ها برگزار مى‌شود، موجب نزدیک شدن بیشتر دل‌هاى مردم به یکدیگرمى‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تهیه چنین برنامه‌هایی در صدا و سیما که با مشارکت سازمان زندان‌ها و همه خیرین انجام می‌شود، صحنه‌هایی از همدلی را در جامعه به نمایش می‌گذارد که به همین خاطر از صدا و سیما برای برپایی چنین سفره خیرى تشکر مى‌کنم.

وى تأکید کرد: بسیارى از شرکت‌هاى صنعتى، علاوه بر سال جاری و هم در سال‌هاى گذشته در کنار مردم استان اصفهان در آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد و حمایت از خانواده‌هایشان مبالغ زیادى را براى آزادى زندانیان پرداخت کرده‌اند که این همدلی جاى تقدیر دارد.

مرتضوى در پایان متذکر شد: ترویج مشارکت در طرح‌هاى خیر، به‌ویژه در بین خانواده‌ها کارى مهم است که در شهر اصفهان و در خانواده ها از گذشته مرسوم بوده و این فرهنگ‌سازى قابل ستایش است؛ اصفهان در ادوار مختلف تاریخ از انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن همواره پیشگام بوده و امروز نیز در ایام عزاى سیدالشهدا و به‌طور کلى امور خیریه فعالیتى مثال‌زدنى دارد.

لازم به ذکر است گروه فولاد مبارکه به نمایندگی از سهامداران، کارکنان و ذینفعان خود مبلغ ۲ میلیارد ریال را برای حمایت از خانواده‌های این زندانیان تخصیص داده است.

ویژه‌برنامه “یک شهر ضیافت” با حمایت اداره کل زندان‌های استان اصفهان، ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان، خیرین و همکاری عموم مردم نوع دوست اصفهان در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه اصفهان به صورت زنده پخش گردید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.