• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

اشتغالزایی، تمرکز تسهیلات دهی به تعاونی‌ها و تقویت این بخش از رویکردهای اصلی این بانک است

  • کد خبر : 21411
  • 23 مرداد 1400 - 15:03
اشتغالزایی، تمرکز تسهیلات دهی به تعاونی‌ها و تقویت این بخش از رویکردهای اصلی این بانک است

در راستای رسالت بانک مبنی بر حمایت از بخش تولید و اشتغال با اولویت بخش تعاونی طی سال گذشته و ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰٫۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که بیش از ۸۰٪ آن به اشخاص حقوقی ( واحدهای تولیدی)و در قالب تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش بوده است.

در راستای رسالت بانک مبنی بر حمایت از بخش تولید و اشتغال با اولویت بخش تعاونی طی سال گذشته و ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰٫۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که بیش از ۸۰٪ آن به اشخاص حقوقی ( واحدهای تولیدی)و در قالب تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش بوده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، علیرضا اکبری با اشاره به فعالیت بانک توسعه تعاون در عرصه بانکداری اسلامی گفت: رویکرد اصلی این بانک، اجرای بانکداری اسلامی بوده و هست؛ چراکه یکی از معضلات نظام بانکی ما، علی رغم وجود قوانین خوب، اجرای نادرست بانکداری اسلامی است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان به بیان نکاتی درباره شکل‌گیری این بانک پرداخته و گفت: این بانک در ابتدا به صورت صندوق تعاون که در سال ۱۳۷۱ تشکیل شده بود فعالیت می‌کرد این صندوق، دولتی و وابسته به وزارت تعاون بود و صرفا هم تسهیلات اعتباری به تعاونی‌ها پرداخت می‌ نمود.

وی گفت : در این مدت، مباحث زیادی درباره ادغام یا انحلال این صندوق با بانک توسعه تعاون مطرح شده بود اما همواره در همه دولت‌ها، رهبر معظم انقلاب، حامی اصلی بخش تعاون بوده‌اند.

اکبری اظهار داشت : ماهیت اصل ۴۴ قانون اساسی، حمایت از بخش غیردولتی است و یکی از اهداف اصلی بخش تعاون، جلوگیری از تمرکز ثروت در اختیار افراد خاص، حمایت از حضور مردم در اقتصاد و کناره‌گیری دولت در اقتصاد است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون در استان سمنان یادآور شد: تشکیل بانک توسعه تعاون، هم خواست تعاونگران و از مطالبات آنها و همچنین مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است. این بانک با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۸ به واسطه بند (ب) سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شد و یکسال طول کشید که خود را با شرایط بانک مرکزی وفق بدهد.

وی تأکید نمود : فعالیت این بانک دارای شفافیت، رعایت ضوابط بانک مرکزی و همچنین موفق در عرصه بانکداری الکترونیک است.

علیرضا اکبری در بخش دیگری از گفتگو تصریح نمود : بانک توسعه تعاون یک بانک ۱۰۰٪ دولتی بوده که تا پیش از سال ۱۳۸۸ تحت عنوان صندوق تعاون کشور فعالیت داشته است. با توجه به سابقه کوتاه بانکی،‌ این بانک به موفقیت های در خور توجهی دست یافته است و این مدیرت طی سه سال گذشته همواره جز برترین های کشور بوده است.

وی بیان داشت : تعداد شعب بانک توسعه تعاون در سطح استان ۷ شعبه شامل ۲ شعبه شهرستان سمنان، ۲ شعبه شهرستان شاهرود، یک شعبه شهرستان دامغان،‌یک شعبه شهرستان گرمسار و یک شعبه شهرستان مهدی شهر می باشد.

علیرضا اکبری گفت : تعداد کل پرسنل بانک در استان سمنان حدود ۸۰ نفر در سطح استان بوده و امکان ارائه کلیه خدمات حضوری و غیر حضوری( شامل موبایل بانک،‌ اینترنت بانک، ‌تلفن بانک،‌ پایانه فروشگاهی POS،‌ خودپرداز، درگاه های الکترونیک و… ) در این بانک وجود دارد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان اذعان داشت : در راستای رسالت بانک مبنی بر حمایت از بخش تولید و اشتغال با اولویت بخش تعاونی طی سال گذشته و ۴ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰٫۰۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است که بیش از ۸۰٪ آن به اشخاص حقوقی ( واحدهای تولیدی)و در قالب تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش بوده است.

وی همچنین تاکید نمود : در راستای رسالت اجتماعی نیز پرداخت وام قرض الحسنه در دستور کار بانک قرار دارد که وام های قرض الحسنه مانند ازدواج، کمیته امداد، بهزیستی، مشاغل خانگی، سیل زدگان، وام های دانشجویی نمونه هایی از آن هستند به طوریکه بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال وام ازدواج، ‌۵۰ میلیارد ریال وام به به افراد تحت پوشش کمیته امداد همچنین ۱۰ میلیارد ریال وام به افراد تحت پوشش بهزیستی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون پرداخت شده است.

اکبری گفت : این بانک از جمله بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بوده و با پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیاردریال ( نسبت به بودجه اعلامی ) رتبه اول را در سطح استان کسب نموده است.

وی تصریح نمود : با توجه به دولتی بودن بانک، صندوق توسعه ملی هر ساله با بانک تفاهم نامه و قرارداد های عاملیت منعقده نموده که عملکرد استان در این حوزه حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت کمک به توسعه و حفظ تولید و اشتغال بوده و از جمله استانهای پیشرو در سطح کشور می باشد.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان در بخش دیگری از گفتگو بیان داشت :

از جمله خدمات دیگر بانک توسعه تعاون می توان به صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبار اسناد ریالی داخلی اشاره نمود که این استان از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون موفق به صدور حدود ۱۴۵۰ میلیارد ریال ضمانت نامه و ۱۷۰۰ میلیارد ریال گشایش اعتبار اسناد ریالی شده است. با توجه به عملکرد مناسب بانک بسیاری از شرکت های بزرگ تولیدی استان جزء مشتریان بانک توسعه تعاون می باشند.

وی در بخش پایانی گفتگو تصریح نمود : این بانک جهت افزایش قدرت خرید مردم اقدام به انعقاد تفاهم نامه های مختلف با شرکت های تولیدی مانند لوازم خانگی و خودرو نموده است که می توان در این رابطه شرکت هایی مانند شرکت ایران خودرو دیزل، آریا دیزل،‌ بهمن دیزل، شایان دیزل،‌رخش خودرو، ارس خودرو ( آمیکو) ، پیلسان جهت خرید خودرو های سنگین همچنین شرکت هایی مانند گروه صنعتی انتخاب ( اسنوا) ، پاکشوما و آزمایش جهت خرید لوازم خانگی نام برد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=21411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.