• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

اسکله‌های ۷ و ۸ بندر پارسیان به بهره برداری رسید/ آغاز عملیات اجرایی تولید متانول در پارسیان/ “پارسیان” تنها بندر ایرانی از طراحی تا ساخت و راه‌اندازی

  • کد خبر : 57694
  • 15 آبان 1401 - 12:15
اسکله‌های ۷ و ۸ بندر پارسیان به بهره برداری رسید/ آغاز عملیات اجرایی تولید متانول در پارسیان/ “پارسیان” تنها بندر ایرانی از طراحی تا ساخت و راه‌اندازی

اسکله های شماره ۷ و ۸ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با فرمان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس؛ به بهره برداری رسید. این طرح در راستای ماموریت ایمیدرو برای توسعه زیرساخت ها راه اندازی شده است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، بهره برداری از این اسکله ها با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیون یورو محقق شده است.

ظرفیت تخلیه و بارگیری (سالانه) این اسکله ها به سه میلیون تُن و میزان اشتغالزایی مستقیم آن به ۱۰۰ نفر می رسد.

عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی

همزمان با افتتاح طرح های فوق، عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آغاز شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مراسم افتتاح اسکله های ۷ و ۸ گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مستعدترین منطقه‌ ویژه اقتصادی در جنوب کشور و نزدیک‌ترین منطقه به پایتخت انرژی ایران(پارس جنوبی) جهت استقرار صنایع انرژی بر اعم از فولاد و پتروشیمی است.

سید علی اصغر علامه افزود: این منطقه با وسعت ۱۰ هزار هکتار می تواند میزبان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی پتروشیمی و فولاد و صنایع پایین دست در جهت جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف مدنظر، باشد.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۱ در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور و همچنین با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو، در همه‌ حوزه‌ها ازجمله زیرساخت، سرمایه‌گذاری و صادرات با تخصص جوانان ایرانی، رشد ۴۰۰ درصدی را رقم زدیم که خود افتخاری بزرگ است.

علامه خاطر نشان کرد: بندر پارسیان تنها بندر تمام ایرانی است که همه مراحل آن، از طراحی تا مهندسی، از ساخت تا نصب و تامین مالی، صد در صد ایرانی بوده و در حوزه‌ ساخت بندر امروز بی‌نیاز از دیگر کشورها هستیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=57694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.