• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

استفاده از ظرفیت های مالی شرکت های بزرگ برای تامین مالی پروژه‌ها

  • کد خبر : 9044
  • 21 بهمن 1399 - 9:13
استفاده از ظرفیت های مالی شرکت های بزرگ برای تامین مالی پروژه‌ها

تفاهمنامه تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های معدنی با استفاده از ظرفیت‌های مالی شرکت‌های بزرگ و پیشران زیر مجموعه وزارت صمت امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای که میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صمت و بانک تخصصی بخش صنعت و معدن امضا شد، مقررشد از ظرفیت‌های مالی شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه برای تأمین مالی واحدها و طرح‌های اولویت دار بخش صنعت و معدن استفاده شود.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه که با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صمت امضا شد کمک به رونق سرمایه گذاری و تأمین مالی واحدها و طرح‌های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این بخش است.

بر اساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند تا میزان سپرده گذاری شرکت‌های تابعه و وابسته ایمیدرو در ۳ مرحله تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ بانکی قابل مذاکره (بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) در نزد بانک مذکور افزایش یابد.

بانک مذکور در تفاهم نامه هم در مرحله اول حداقل به نسبت ۴ برابر این سپرده گذاری و حداقل تا ۴۰ هزار میلیارد ریال اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبار به منظور تأمین سرمایه در گردش، سرمایه گذاری و تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای واحدهای معدنی و صنعتی کند.

با تحقق این هدف، ایمیدرو همکاری لازم را برای افزایش میزان سپرده گذاری شرکت‌های تابعه و وابسته در مرحله دوم و سوم (هر کدام ۱۰ هزار میلیارد ریال) پیگیری و انجام خواهد داد تا در نهایت، میزان تسهیلات و اعتبار بانک در اختیار به منظور سرمایه گذاری و تأمین مالی طرح‌ها و حمایت از تولید به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست طرح‌های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته‌ای مشترک میان ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صمت انجام می‌شود و حداقل ۵۰ درصد منابع مالی فوق به این بخش تخصیص داده می‌شود.

همچنین در بخش صنعت، اولویت بندی طرح‌ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صمت خواهد بود.

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک عامل بخش صنعت و معدن و بررسی، تأیید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صمت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد.

همچنین با هدف تقویت گردش مالی بانک تخصصی بخش صنعت و معدن، مقرر شد شرکت‌ها، بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه بانک مذکور انجام دهند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.