• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

اساسنامه جدید پست بانک ایران در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید/ شورای عالی مدیریت ذی‌نفعان در بانک تشکیل شد

  • کد خبر : 59142
  • 07 آذر 1401 - 15:15
اساسنامه جدید پست بانک ایران در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید/ شورای عالی مدیریت ذی‌نفعان در بانک تشکیل شد

بهزاد شیری مدیرعامل بانک در جلسه ارزیابی عملکرد اهداف کمی پایش و پویش آبان‌ماه که عصر روز شنبه پنجم آذرماه در سالن همایش آموزش برگزار شد، با اعلام خبر تصویب اساسنامه جدید پست بانک ایران در شورای عالی پول و اعتبار گفت: پس از سال‌ها، پیگیری و تلاش اساسنامه بانک برای تصویب به هیات دولت ابلاغ شد و اکنون پست بانک ایران که از نظر قانونی بانک تخصصی و توسعه‌ای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است می تواند به وظیفه قانونی خود در این حوزه عمل کند و با تصویب اساسنامه جدید، این قانون ماهیت اجرایی پیدا کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در ادامه این جلسه با اشاره اینکه پست بانک ایران بر خلاف سایر بانک‌های دولتی از طیف وسیع ذی‌نفعان برخوردار است و باید برای آنان برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: بر همین اساس، شورای عالی مدیریت ذی‌نفعان تشکیل شده و کمیته‌ا‌ی با حضور اینجانب در بانک شکل گرفته است تا برای هر گروه از ذی‌نفعان برنامه هایی ارائه کنیم و ادارات کل روابط عمومی، بازاریابی و توسعه بازار و مدیران شعب استان‌ها باید این برنامه‌ها را اجرا کنند.
وی افزود: ذی‌نفعان بانک بسیار گسترده هستند و ستاد تهران به تنهایی توان اداره بخشی از آنها را دارد و باید همکاران اجرا در این چارچوب همکاری کنند تا حرکتی جمعی، شکل بگیرد.
شیری با تبریک کسب عنوان برترین بانک دولتی و دستگاه اجرایی برتر در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای پست بانک ایران، گفت: قهرمان شدن راحت است ولی حفظ قهرمانی تلاش مضاعف طلب می‌کند و امیدوارم در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ که در سال آتی برگزار می‌شود حفظ این عنوان کماکان تدوام داشته باشد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه کسب عنوان برترین بانک حاصل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد ماهانه برنامه‌ها است، تصریح کرد: این نتیجه عملیات یک روز و اتفاقی نیست بلکه حاصل روزها تلاش و برنامه‌ریزی است که به عنوان برنامه روزانه در بانک، انجام می‌شود.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه به صورت ماهانه در شاخص‌های ارزیابی تغییراتی را مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: در سطح کلان، بانک رو به پیشرفت است که این حرکت رو به جلو، از برآیند مجموعه حرکت‌ها بدست می‌آید به همین دلیل استان‌هایی که در انتهای جدول قرار دارند باید تلاش کنند خود را به صدر جدول برسانند.
وی با بیان اینکه حرکت استان‌ها در همه شاخص‌ها باید متوازن و متعادل باشد، افزود: در واحدهای ستادی باید مسیر حرکت متعادل برای استا‌ن‌ها هموار شود و مدیریت شعب استان‌ها نیز باید از این فرصت برای حرکت متوازن، استفاده کنند.
شیری با تاکید بر اینکه در برنامه سال ۱۴۰۲ استان‌هایی که برنامه سال جاری را بیش از هدف تعیین شده محقق کرده اند، نباید هدف عملکردی بیش از سایر استان‌ها بر آنها تحمیل شود، خاطرنشان کرد: برنامه سال آتی باید بر اساس توانمندی و ظرفیت‌های هر استان، اهداف کمی در کارگروه‌ها مشخص و پس از برگزاری همایش، تصویب و ابلاغ ‌شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اعلام خبر تصویب اساسنامه جدید پست بانک ایران در شورای عالی پول و اعتبار گفت: پس از سال‌ها پیگیری و تلاش، اساسنامه بانک برای تصویب به هیات دولت، ابلاغ شد و اکنون پست بانک ایران که از نظر قانونی بانک تخصصی و توسعه‌ای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است می تواند به وظیفه قانونی خود در این حوزه عمل کند و با تصویب اساسنامه جدید، این قانون ماهیت اجرایی پیدا کرد.
وی با بیان اینکه پاسخ مدیران اجرایی و ستادی به سوال طرح شده در جلسه پیش نشان می‌دهد که جنس نگاه‌ها به مسائل بانک متفاوت است، افزود: وقتی در ستاد یک موضوع مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد، نگاه به آن کلان است ولی در مقام اجرا، به داده‌ها در سطح کلان نگاه نمی‌شود و به مشتری، سلیقه و خواست او نگاه می‌کند و در نهایت داده کلان سطح استان را بدست می‌آورد و پیشنهاد برای سیاستگذاری می‌دهد و این نوع سیاستگذاری که از اجرا به ستاد می رود، ماندگار است.
شیری در پایان از دعوت معاونت امور بانکی، بیمه شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حضور در پست بانک ایران و ارائه گزارش عملکرد، اقدامات و اعلام مسائل و دغدغه‌های بانک، خبر داد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=59142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.