• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

اریکسون دوباره از اپل به دلیل نقض مجوز پتنت ۵G شکایت کرد

  • کد خبر : 36153
  • 30 دی 1400 - 9:11
اریکسون دوباره از اپل به دلیل نقض مجوز پتنت ۵G شکایت کرد

شرکت مخابراتی اریکسون از اپل به دلیل ادامه استفاده از پتنت‌های ۵G این شرکت سوئدی در گوشی‌های آیفون پس از انقضای مجوز آن‌ها شکایت کرد.

مشکلات حقوقی دنباله‌دار اپل و اریکسون

در سال ۲۰۲۱ نیز هر دو شرکت، پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات خود برای تمدید یک قرارداد مجوز هفت ساله از سال ۲۰۱۵ برای استفاده از پتنت‌های مخابراتی که فناوری‌های ۳G ،۲G و ۴G را پوشش می‌دهد، از یکدیگر شکایت کرده بودند.

با وجود مذاکرات طولانی، این دو شرکت نتوانستند به توافقنامه جدید دست پیدا کنند که شبکه ۵G را نیز پوشش دهد و در ماه اکتبر، اریکسون با این ادعا که اپل به طور ناعادلانه تلاش دارد نرخ حق امتیاز آن‌ها را کاهش دهد، از غول فناوری شکایت کرد. دو ماه بعد، اپل با ثبت شکایت خود، این شرکت سوئدی را به استفاده از تاکتیک‌های قلدرانه در مذاکرات متهم کرد.

شرکت سوئدی اریکسون یکی از غول‌های مخابراتی جهان محسوب می‌شود که تاکنون بیش از ۵۷ هزار پتنت در این زمینه ثبت کرده که حدود یک سوم سود آن‌ها را تشکیل می‌دهند. همچنین این شرکت برای پتنت‌های ۵G خود معمولا به ازای هر گوشی بین ۲٫۵۰ تا ۵ دلار حق امتیاز دریافت می‌کند. طبق اسناد فاش شده، این شرکت قصد دارد تا به اپل نرخ چند حالته ۵G را ارائه کند که به ازای هر گوشی شامل ۵ دلار حق امتیاز می‌شود.

از طرفی دیگر، اپل در سال ۲۰۱۹ کسب و کار مودم موبایل اینتل را خریداری کرد و معتقد است با این خرید و پتنت‌های ۵G جدیدی که در اختیار دارد، با سهم اریکسون قابل مقایسه است و پرداخت‌های خالص کوپرتینویی‌ها به این شرکت در مقایسه با مجوز سال ۲۰۱۵ باید کاهش پیدا کند.

هنوز مشخص نیست که در این پرونده کدام شرکت پیروز خواهد شد اما «فلوریان مولر» کارشناس حوزه مالکیت معنوی معتقد است که اپل در حال تلاش بیهوده است و اریکسون به لطف توافق اخیر خود با سامسونگ برای استفاده از پتنت‌های ۵G خود، احتمال پیروزی بیشتری دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=36153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.