• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

ارز ۴۲۰۰ تومانی، صنعت دارو را نابود کرده است

  • کد خبر : 4573
  • 25 آذر 1399 - 13:23
ارز ۴۲۰۰ تومانی، صنعت دارو را نابود کرده است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تزریق ارز ۴۲۰۰ تومانی به حوزه تولید دارو، منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نجفی عرب، امروز در هجدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اظهار داشت: ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و حداکثر حدود ۳۰ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه تولید دارو هزینه می‌شود و بقیه ارز مورد نیاز تولید دارو ارز نیمایی است.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: بر این اساس فقط مواد اولیه و مواد اکتیو تولید دارو مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود و به همین دلیل این موضوع زیان هنگفتی را به حوزه تولید دارو وارد کرده است.
نجفی عرب ادامه داد: از آنجا که تهیه ماشین آلات و قطعات یدکی تولید دارو و در مجموع سرمایه گذاری در بخش تولید دارو، بر مبنای ارز نیمایی انجام می‌شود و در مقابل کالاهایی که در حوزه دارو تولید می‌شود باید بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی فروخته شود در نتیجه در ۲ سال گذشته نرخ استهلاک سرمایه گذاری به شدت افزایش یافته و بنابراین در حوزه تولید دارو هیچ سرمایه گذاری انجام نشده است.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در مجموع ارز ۴۲۰۰ تومانی که در حوزه تولید دارو تزریق می‌شود منجر به نابودی توسعه و سرمایه گذاری صنعت دارو شده است و آسیب زیادی به این بخش وارد کرده است.
وی افزود: بنابراین اگر در بودجه سال ۱۴۰۰ باز هم به تولید دارو از ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یابد مشکلات تولید در بخش دارو به صورت کاملاً جدی افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.