• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

ارتباط و تعامل با پارک‌های علم و فناوری راهبرد پست بانک ایران است

  • کد خبر : 51374
  • 13 مرداد 1401 - 11:07
ارتباط و تعامل با پارک‌های علم و فناوری راهبرد پست بانک ایران است

بهزاد شیری مدیرعامل بانک صبح امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه سال جاری، در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری با صندوق توسعه فناوری های نوین با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری یکی از نقاط تجمع و رشد فناوری کشور هستند، افزود: ماموریت پست بانک ایران ارتباط و تعامل با پارک‌های علم و فناوری راهبردی است که در سند پنجساله بانک به آن توجه ویژه شده است تا با این پارک‌ها وارد مذاکره شویم و تفاهم‌نامه‌های همکاری برای ارائه خدمات مالی و تجهیز منابع آنان امضا می‌کنیم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران در ۲۶ سال حضور خود در عرصه اقتصاد کشور همواره دوره های مختلفی را برای تکامل طی کرده است، گفت: در سال ۱۳۹۵ قانون‌گذار پست بانک ایران را به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی کرده است و باید ماموریت‌های خود را در این حوزه انجام دهد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه ماموریت دیگر پست بانک ایران بانکداری خرد در مناطق کمتر توسعه یافته است، ادامه داد: زمانی که در مورد مناطق محروم و کمتر توسعه یافته صحبت می‌کنیم، این محرومیت در زیرساخت‌ها است و در فضایی که زیرساخت‌های ادارای و زیربنایی فراهم نیست، قیمت تمام شده ارائه خدمات بالاتر می‌رود.
شیری با بیان اینکه پست بانک ایران در حوزه بانکداری تخصصی فناوری اطلاعات سعی کرده است تا از توان یک مجموعه برای توانمند کردن بخش دیگری استفاده کند، تصریح کرد: بر این اساس ما خدمات بانکی در مناطق محروم را بر بستر فناوری اطلاعات که نوآوری های روز را در اختیار بانک قرار می‌دهد ارائه می‌کنیم تا هم ماموریت خود در مناطق روستایی را انجام دهیم و به طور همزمان به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات نیز ایفای نقش می‌کنیم.
مدیرعامل بانک افزود: پست بانک ایران در بسیاری از موارد که در تامین مالی پروژه وارد شده، خود به عنوان استفاده کننده از آن فناوری پیش قدم بوده است تا بتواند خدمات خود را بر بستر آن توسعه دهد.
بالاترین مقام اجرای بانک با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش‌های هر اقتصادی بخش فناوری اطلاعات است و وزن این بخش در کلیت اقتصاد و GDP کشور متناسب با پیشرفت اقتصاد افزایش پیدا می‌کند و به همین ترتیب، به تناسب عقب ماندگی یک اقتصاد می‌تواند کم وزن باشد، خاطرنشان کرد: اگر ادعا داریم که اقتصاد کشور پیشرفت کرده باید سهم و اندازه اقتصاد دیجیتال در کلیت اقتصاد افزایش پیدا کند. 
شیری با تاکید بر اینکه بانک‌ها به عنوان تامین کننده های مالی همواره به دنبال شناسایی بخش‌های اقتصادی مترصد رشد هستند، گفت: تامین مالی حوزه‌های در حال رشد و توسعه اقتصاد، به رشد بانک فعال در این عرصه‌ها نیز کمک
 می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه پارک‌های علم و فناوری یکی از نقاط تجمع و رشد فناوری کشور هستند، افزود: در ماموریت پست بانک ایران ارتباط و تعامل با پارک‌های علم و فناوری راهبردی است که در سند پنجساله بانک به آن توجه ویژه شده است تا با این پارک‌ها وارد مذاکره شویم و تفاهم‌نامه‌های همکاری برای ارائه خدمات مالی و تجهیز منابع آنان امضا می‌کنیم. 
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری امروز امکان ارائه خدمات متقابل را فراهم می‌کند تا پست بانک ایران در اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماموریتی که در این حوزه دارد مسئولیت خود را ایفا کند، اظهار کرد: سرعت ارائه خدمات نوین در کوتاه ترین زمان ممکن ماموریت ویژه بانک است تا فعالان حوزه فناوری با دغدغه کمتری کار خود را  دنبال کنند.
در ادامه جلسه روح الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین با بیان اینکه همکاری پست بانک ایران و صندوق از ۱۰ سال پیش آغاز شده و این تفاهم‌نامه در ادامه این همکاری امضا می‌شود، گفت: مجموعه صندوق امضا این تفاهم‎‌نامه را یک شراکت ویژه با پست بانک ایران می‌داند که به توسعه فناوری‌های نوین و رشد شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند.
میرامینی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های متعدد صندوق در ارائه خدمات مالی و فنی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، تصریح کرد: صندوق توسعه فناوری‌های نوین با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا علاوه بر پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری مالی در این شرکت‌ها به آنان خدمات ضمانتانه نیز ارائه می‌کند.
وی افزود: پست بانک ایران اولین بانکی بود که ضمانت‌نامه‌های صادر شده این صندوق را در شبکه بانکی تایید کرد و پس از آن بود که سایر بانک‌های کشور نیز ضمانت‌نامه‌های صندوق را پذیرفتند.
مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین با اشاره به اینکه طی شش سال گذشته تمام فرایندها مکانیزه شده است، اظهار کرد: تمام عملیات صندوق از تشکیل پرونده تسهیلاتی تا اعتبارسنجی با تاسیس یک شرکت  ITو برنامه‌نویسی مکانیزه شده است و این سامانه را به ۷۰ صندوق دیگر نیز ارائه کرده‌ایم و در حال حاضر ۳۳ صندوق پژوهشی در این بستر تراکنش مالی دارند.
بر اساس این گزارش، بر طبق این تفاهم‎نامه، پست بانک ایران متعهد می‌شود، علاوه بر افتتاح حساب جاری قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی و حقوقی زیر مجموعه صندوق، تمامی خدمات بانکی ارزی، ریالی را بر اساس ضوابط و مقررات پولی و بانکی به آنان ارائه کند.
همچنین پست بانک ایران، با معرفی صندوق و با صدور ضمانت‌نامه تعهد پرداخت صندوق به نفع بانک، به شرکت‌های دانش بنیان و فناور از محل منابع صندوق توسعه ملی یا منابع داخلی بانک طبق سیاست‌ها و ضوابط اعتباری موجود، انواع تسهیلات سرمایه در گردش ثابت پرداخت و در تامین مالی طرح ها و پروژه‌های صندوق و شرکت‌های تابعه مشارکت می‌کند.
بر اساس این تفاهم‌نامه، پست بانک ایران با رعایت ضوابط و مقررات پولی و بانکی انواع ضمانتنامه بانکی (به استثنا تعهد پرداخت و گمرکی) و اعتبارات اسنادی داخلی ریالی برای صندوق و اشخاص معرفی شده توسط صندوق صادر کند.
همچنین، افتتاح حساب و تمرکز حساب های شرکت های تابعه در پست بانک ایران، صدور ضمانت‌نامه تعهد پرداخت برای معرفی شدگان از سوی بانک که مورد تایید صندوق هستند با تضمین ریسک پرداخت از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=51374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.