• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

ارائه تسهیلات ارزان قیمت به ساکنین بافت‌های فرسوده گلستان

  • کد خبر : 68543
  • 11 اردیبهشت 1402 - 12:38
ارائه تسهیلات ارزان قیمت به ساکنین بافت‌های فرسوده گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در سال گذشته، طی اقدام مشترک بین راه و شهرسازی و بانک های استان، دو هزار و ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده، توسط بانک مسکن به ۵۸۴ واحد در گلستان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی ملک ضمن تشریح عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده استان، اظهار کرد: تعهد بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده برای سال ۱۴۰۱، معادل دو هزار و ۹۲ واحد بود که در نهایت ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: نوسازی بافت فرسوده هم‌زمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تا کنون ۱۸ شهر و دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان شناسایی شده که ساکنین این مناطق می توانند تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند.

ملک در ادامه اظهار کرد: ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و نرخ سود صفر درصد پرداخت خواهد شد و باقی تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و با مدت زمان بازپرداخت ۱۲۶ ماهه به متقاضیان ارائه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص مراحل دریافت تسهیلات بافت فرسوده گفت: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند.

وی افزود: با ثبت کدپستی یا کد جام ( ثبت شده در سند تک برگ) در سامانه به صورت خودکار، وجود ملک در محدوده (بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیر رسمی) به متقاضیان اعلام خواهد شد.

ملک همچنین تصریح کرد: پس از محرز شدن وجود ملک در بافت فرسوده مصوب، اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی به صورت برخط برای بانک مسکن ارسال می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده گذاری ندارد، اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده، مراجعه کننده به بانک معرفی شده و پس از انجام مراحل کارشناسی در نوبت دریافت تسهیلات قرار می گیرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتها گفت: همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری در ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی گلستان، اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط و نحوه ی دریافت تسهیلات بافت فرسوده کسب کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=68543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.