• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

ادامه عقبگرد شاخص کل بورس در کانال ۱.۲ میلیون واحد

  • کد خبر : 1801
  • 12 آبان 1399 - 13:25
ادامه عقبگرد شاخص کل بورس در کانال ۱.۲ میلیون واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶۰۱۶ واحدی معادل ۱.۹۹ درصد به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۸۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸۲ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۹۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سویمن روز کاری هفته (دوشنبه دوازدهم آبان ماه ۹۹)، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۰۰۷ واحدی معادل ۱.۲۰ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۷۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۲۲۸ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، عدد ۳۷۲ هزار و ۷۱۰ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۴۵۹ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۱۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۹۵۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۲۲۰ واحد کاهش به رقم ۸۷۸ هزار و ۴۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۸۷۵۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، همانند روز قبل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین کاهش را داشت و با افت ۴۸۷۷ واحدی، تاثیری زیادی در قرمز شدن شاخص کل بورس داشت. پس از این نماد نیز، شپنا، شتران، شبندر و اخابر به عنوان نمادهای اثرگذار بر کاهش شاخص کل معرفی شدند.
در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، نوری، جم پیلن، پاکشو و رانفور با بیشترین افزایش افزایش، تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز هفته، معامله‌گران بورس  ۵ هزار و ۸۳۵ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۱۶  هزار و ۲۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای حتوکا (حمل‌ونقل‌توکا)، جم پیلن (پلی پروپیلن جم – جم پیلن)، خاهن (آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران)، کپارس (کاشی‌ پارس) و زمگسا (کشاورزی‌ ودامپروی‌ مگسال) بود و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی فاراک (ماشین‌ سازی‌ اراک)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، ثاخت (بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و وخارزم (سرمایه گذاری خوارزمی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی  خودرو، خساپا، سیتا، فولاد، غزر، فملی، وبملت و امین به عنوان  پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.
بیشترین عرضه و تقاضا 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی ولپارس، پارند، کدما، خودرو، فنورد، فملی و فولاد با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، کسعدی، حکشتی، ثشاهد، شپنا، وساپا و خکمک بیشترین حجم عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
در سومین روز هفته، اکثر شاخص های صنعت به جز شاخص ذغال سنگ، با کاهش همراه شدند. به گونه ای که شاخص صنایع دستگاه های برقی، زراعت، محصولات کاغذ، فراورده نفتی، فراورده نفتی، وسایل ارتباطی و اطلاعات و ارتباطات با کاهش مواجه شدند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=1801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.