• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

احیای معادن چهارمحال و بختیاری بدون محدودیت مالی/ سرمایه‌گذاری ۳۰ هزارمیلیارد تومانی برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت

  • کد خبر : 65800
  • 13 اسفند 1401 - 11:38
احیای معادن چهارمحال و بختیاری بدون محدودیت مالی/ سرمایه‌گذاری ۳۰ هزارمیلیارد تومانی برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت

وجیه اله جعفری اعلام کرد: ایمیدرو بر اساس طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، بدون محدودیت مالی فعال سازی معادن نیمه و غیرفعال استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه و چنانچه امکان احیای این معادن وجود داشته باشد، آن را به مرحله اجرا می‌رساند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، «وجیه‌الله جعفری» معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار با استاندار، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، در جمع‌بندی سفر خود به این استان اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی روند فعالیت کارخانه فولادسفیددشت بود چرا که این کارخانه از طرح‌های تولیدی مهم کشور است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید این کارخانه تکمیل و به ۸۰۰ تن می‌رسد.

سرمایه گذاری ۳۰هزار میلیارد تومانی برای زنجیره فولاد سفیددشت

وی با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره فولادسفیددشت ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، ادامه داد: بخش ریخته گری فولادسفیددشت قرار بود در سال‌جاری وارد مدار بهره‌برداری شود اما در حال حاضر واحد ذوب آن فعال شده بخش ریخته‌گری آن نیاز به زمان بیشتری دارد و پیش‌بینی می شود در نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه از سرعت بخشی به اکتشاف معادن در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن بدون محدودیت مالی کار اکتشاف معادن استان را دنبال می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ مجتمع معدنی استان برای احیا در دست مطالعه قرار دارد و با تامین اعتبار در سال آینده، فعال سازی این معادل وارد مرحله اجرا می‌شود.

جعفری سرمایه‌گذاری در استان بر اساس طرح توازن را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد و یادآور شد: درصدد هستیم تا طرح‌های جدیدی را بر اساس ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری تعریف و بحث سرمایه‌گذاری را به بخش خصوصی واگذار و مقدمات کمک به طرح توسعه و اشتغال استان را فراهم کنیم.

وی تامین آب فولادسفیددشت از طریق پساب را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برای این کارخانه عنوان کرد. معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: با هم‌افزایی و همکاری با استان هر مانعی که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد را رفع می کنیم.

بر اساس جدیدترین آمارهای اعلامی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۴۷ باب معدن معادل ۳۱ درصد معادن غیرفعال است.

سه طرح فولادی در سال جدید وارد مدار تولید می شوند

جعفری همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست سال آینده سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون افزایش می‌دهد.

ویافزود: تاکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۵۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: سه طرح فولادی در کشور دارای پیشرفت اجرایی بالایی است که هریک از این طرح‌ها در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد در ۶ ماهه نخست سال جدید بهره‌برداری می‌شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در ادامه با اشاره به طرح توسعه فولادسفیدشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه سهامدار اصلی این طرح صنعتی فولاد مبارکه است و حمایتی که در زنجیره بالادستی و پایین دستی می‌شود به سرعت در حال اجراست و در مقایسه با طرح‌های هفتگانه فولادی کشور از پیشرفت بیشتری برخوردار است.

جعفری خاطرنشان کرد: همکاری خوب ۲ سهامدار فولادسفیددشت نقش موثری در پیشرفت طرح توسعه این واحد دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.