• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

احیای صندوق‌های بازنشستگی نیازمند هم‌نوایی و هم‌گرایی ملی است

  • کد خبر : 44617
  • 16 اردیبهشت 1401 - 10:42
احیای صندوق‌های بازنشستگی نیازمند هم‌نوایی و هم‌گرایی ملی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به شهر مشهد و در دیدار با استاندار خراسان رضوی، مهم‌ترین دغدغه سازمان تأمین‌اجتماعی را تأمین منابع برای اجرای بموقع و کامل تعهدات در قبال ذی‌نفعان اعلام و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین‌اجتماعی را نقطه‌عطفی در تاریخ تأمین‌اجتماعی کشور و سرآغازی برای نگاه علمی و موشکافانه به مسائل و چالش‌های این حوزه و اتخاذ تدابیر مناسب برای تقویت سازوکارهای بیمه‌ای؛ امدادی و حمایتی کشور برای ارائه خدمات کارآمد؛ جامع و کیفی به آحاد جامعه معرفی کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در دیدار با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، با ارائه گزارشی از پوشش بیمه‌ای و درمانی این سازمان در کشور و نیز در استان خراسان رضوی، گفت: در فروردین ۱۴۰۱ اتفاق مهمی پس از گذشت ۴۳ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی در حوزه تأمین‌اجتماعی روی داد که باید آن را بحق نقطه‌عطفی مهم در تاریخ تأمین‌اجتماعی در کشور دانست. سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که در آغاز سال و قرن جدید از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد، آنچه را که تاکنون در حوزه تحقق عدالت اجتماعی در زمره  مسئولیت دولت و حاکمیت در حوزه کلان تأمین‌اجتماعی شامل سه حوزه مهم بیمه‌ای، امدادی و حمایتی، به‌عنوان “وظایف تمهیدی” حاکمیت شناخته شده بود، به عنوان “حقوق تضمین شده” تمام آحاد جامعه معرفی کرده که رویکردی نوین و در عین حال مسئولیتی خطیر برای تمام سازمان‌ها و نهادهای فعال در این عرصه است.
دکتر موسوی افزود: مقام معظم رهبری در این سیاست‌ها، در قالب راهبرد “نقطه‌زنی دقیق مسائل و راهبردها” هم مشکلات و چالش‌های این حوزه و هم راهبردهای غلبه بر این مشکلات را به صورت کاملاً مبنایی و ریشه‌ای مشخص کرده‌اند که این شیوه شناسایی مشکلات و تببین راهبردها، عینیت مردم‌سالاری دینی نظام در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، جلوگیری از انباشت بدهی‌های دولتی و به رسمت شناختن حقوق و منابع بین‌النسلی را از مهم‌ترین ویژگی‌های سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری توصیف کرد و افزود: برای احیای صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور با بیشترین تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش، نیاز به هم‌نوایی و هم‌گرایی ملی است و حقوق مخاطبان و ذی‌نفعان که به عهده سازمان تأمین‌اجتماعی است و حقوق سازمان تأمین‌اجتماعی که به عهده دولت و مخاطبان است باید به صورت همزمان و متناظر یکدیگر، مدنظر قرار گرفته و بازیابی و بازسازی شود. در استان‌ها نیز ظرفیت‌های استانی باید به کمک سازمان تأمین‌اجتماعی بیایند تا به وضعیت مطلوب در این حوزه برسیم.
دکتر موسوی در این دیدار همچنین گفت: در سازمان تأمین‌اجتماعی به‌رغم همه مشکلات و دشواری‌های جدی در تأمین نقدینگی، به دنبال توسعه خدمات هستیم و افزایش رضایتمندی مخاطبان از خدمات را اولویت اصلی خود می‌دانیم. در بخش درمان نیز سازمان تأمین‌اجتماعی که دومین تولید و ارائه‌کننده خدمات سلامت در کشور بعد از وزارت بهداشت و درمان است، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری که بیمار غیر از رنج بیماری نباید رنج و دغدغه دیگری داشته باشد، چراغ راهنمای ما در مسیر توسعه خدمات است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای سرمایه‌گذاری در استان خراسان رضوی، با اشاره به بازدید میدانی خود به همراه خانم فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد از پروژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اعلام کرد تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امام رضا (ع) در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار خواهد گرفت.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر تشکیل کمیته‌ای مشترک برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، خواستار سرمایه‌گذاری بخش اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه اشتغال‌زایی در این استان شد.
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، تأکید کرد: کشور نیاز به تصمیمات بزرگ دارد و همه باید جسارت اجرای تصمیمات بزرگ را برای اصلاح نظام اقتصادی و غلبه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود و حرکت به سمت توسعه و اعتلای روزافزون کشور و نظام داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.